2023-10-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Håller du andan eller vad menar du?

Klart vettigt att statsministern kör en pk.
Det har ju hållits i Belgien.

Ja Ulf e skarp
Tänk värsta scenariot att vi haft en sosse som ståt och malt vi måste va starka nu o krama om varandra
Det där jävla våpet Magdalena Andersson lär väll ändå få fram några värdelösa ord som retar upp oss svennar ännu mer
Citera
2023-10-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lums
Tack för att du sätter ord på de känslor som speglar oss vanliga dödligas uppfattning om våra medmänniskor, särskilt vid såna här tragiska händelser. Ditt inlägg besvarar 100 % av alla rasisters snurriga utspel i linje med förhatliga pro Sverigedemokraternas sjuka sinnesvärld.

Det är en individ i obalans med sin tunga historia som mördade två andra personer från Sverige.

Dra inte in mig i din generalisering av "vanliga dödliga". Ingen motsätter sig att det är en individ i obalans som är ansvarig även om ditt tillägg med att han haft en tung historia är helt påhittad.

Frågan är ju om någon annan bär ansvar för att han haft svenskar som måltavlor.

"Svenskarna" som tydligen denna individ tyckte? Statsmakterna i muslimska länder? Statsmakten i Sverige"? Rasisterna? Anti-rasisterna? Islamisterna?
Citera
2023-10-17, 10:16
Medlem
PimpMyMinds avatar
VIDEO PÅ HÄNDELSEN 🎥

https://theync.com/shooting-in-brussels-16-10.htm
Citera
2023-10-17, 10:17
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ett relativt litet automatvapen. Belgisk media talar om "un kalash", dvs en AK-47 eller AK-74, men begreppet har blivit en generisk beteckning för automatvapen överhuvudtaget, på samma sätt som man kan höra public service-journalister prata om att gängkriminella skjuter med "kulsprutor" eller "maskingevär" i våra förorter.

Vapnet är för kort för att vara ett automatvapen av typen AK-47, tycker jag. Det ser mer ut som det som amerikanarna kallar "carbine", dvs i samma storlek som en Colt M-4. Men samtidigt ser vapnet ganska klent ut. Det kan vara något i stil med ett halvautomatiskt jaktgevär, som en Ruger AR-15.

Jag tyckte hans vapen såg ut som någon m 16 variant på någon sekvens.
Med den klassiska handtags siktes mojängen.
En CAR 15?
Citera
2023-10-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jidgeeboy
Det kommer självfallet vara SD's fel på något sätt, precis som allt annat är enligt henne.

Kl 11 ska vår Stadsminister ha presskomferans.
Med honom borde Reinfeldt, Magda och Jormsdorf stå. De är delansvariga.
Citera
2023-10-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Hur värdelös är den belgiska staten/polisen??
Mördaren bodde med sin familj, hur svår var han att hitta och utvisa?

De har väl i likhet med de flesta länder i Centraleuropa 10.000-tals såna här ärenden i sina knän. Samma med Sverige, typ. Men Brysselpolisen är även konstaterat dålig, minns det från terrorattacken 2016, det var supersnurrigt. Då handlade det om förbistring mellan en flamländsk och vallonsk uppdelning, minns inte detaljerna riktigt.
Citera
2023-10-17, 10:19
Avslutad
Om jag räknar rätt så blir det alltså 3e gången som svenskar utsätts för attentat av religiösa fanatiker.

2010 Självmordsbombare i Julhandel
2017 Akilov Lastbilsmassaker
2023 IS anhängare i Bryssel

Skäl till aggression kan vara allt från Rondelhundar, Lögner om att Socialen stjäl muslimska barn, eller koranbränning - detta oavsett vem som gjort var , när eller hur.

Detta är endast genomförda attacker, jag är ganska övertygad om att det har förhindrats minst lika många till.

Det är mest attentatsmännens inkompetens som gjort att dödstalen varit så låga, och en gnutta tur. Men även det lär väl ändras vad det lider.

Mao
Det har blivit en seminy verklighet att svenskar är legitima mål för religiösa fanatiker och att vi från och med nu kan ha attacker mot Sverige, Svenskar och Svenska intressen ca var 4e år i snitt.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
I den video som terroristen spelat in med sig själv efter skjutningen översätts den med att han skjutit svenskar. Märkligt då min sambo är väl förtrogen med språket inte kan höra att han någonstans nämnde ”Sverige” eller ”svenskar”.

Jag har fattat det som att han lade ut flera videor.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff

Jag säger inte emot dig, eftersom jag inte är expert.

Reflektion: Om man hör på ljudupptagningen från attacken mot foajén (skott avlossas utomhus och inne i byggnaden), så handlar det inte om att någon går rock n' roll med full automateld. Det är punkteld i snabb följd som man hör. Kan detta tyda på ett halvautomatiskt vapen?
Citera
2023-10-17, 10:20
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
En CAR 15?

Mycket likt!
Citera
2023-10-17, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Vänstern skyller terrordådet på koranbränningar, ungefär lika begåvat som att skylla våldtäkter på kort kjol.

Vidrigt att man inte lägger skulden på gärningsmannen och terrororganisationen.
Citera
2023-10-17, 10:21
Medlem
EnLitenkilles avatar
Inga uppgifter om vilka som är BO?

Vila i frid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem