2023-10-17, 08:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Dags att förbjuda svenska landslagströjor?
Citera
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Han ska ha suttit på ett cafe.. Min första tanke var : går man och sätter sig på ett cafe när man vet att man är efterlyst med foto ute på honom överallt?

Han var ju så glad över att dö och få träffa sin våldsdyrkande Gud och profet.
Citera
Medlem
https://vm.tiktok.com/ZGJT9fbqV/

Vet inte om ni har sett det, men kan tolka vad han säger

Jag gör det för jiahd och för vår religion och för alla muslimer, jag har dödat 3 svenskar och tack gud för det. Jag kommer möta min gud och låt han avgöra. om jag har gjort någon illa så förlåta mig för guds skull.
Citera
2023-10-17, 08:19
Medlem
Citat:
Han ska ha suttit på ett cafe.. Min första tanke var : går man och sätter sig på ett cafe när man vet att man är efterlyst med foto ute på honom överallt?

De kan man säkert. I en av hans videos så ser man ju han gå på en gata och snacka medans en helikopter flyger över skallen på honom. Han ville ju dö för då kommer han till paradiset
Citera
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Ja gud ja. Det viktigaste nu är att ge stöd åt alla fredliga muslimer. Sen måste vi titta på hur vi kan få alla muslimer att trivas bättre i vår del av världen, så att dom fredliga muslimerna inte behöver utsättas för islamofobi en gång till

Ja precis. Av bara farten så borde vi i tysthet avhysa alla judar runt trakten av Malmö.
Sätt ut dom på ett par stora skepp på havet och låt nåt annat valfritt land ta hand om dom.

Vi måste möta muslimernas välvilja nu. Om vi bara anpassar oss efter dom så blir det här jättebra.
För det är ju faktiskt så att det är fredens religion. Det vet ju alla.
Citera
Medlem
Komiskt hur man skyller på koranbränningar att svenskar skjuts.
Svenskar skjuts och vi kan inte ens skylla på denna sjuka religion utan att försvara den. Suck.
Citera
2023-10-17, 08:20
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Polisen sköt Lassoued på fik i Scharbeek: https://www.hln.be/brussel/schietpartij-aanslag-brussel~a6922587/
Det står att han är doodgeschoten (= ihjälskjuten), men vad jag kan se säger de inte att det är polisen som sköt honom.

Troligen är det så, förstås, men det kan vara bra att hålla oss till vad vi faktiskt vet.

edit nu har de uppdaterat ser jag. De skriver att det var polisen som sköt honom.
Senast redigerad av diseuse 2023-10-17 kl. 08:23.
Citera
2023-10-17, 08:20
Medlem
Zloths avatar
Har de inte hittat apan ännu? Han gömmer sig uppenbarligen bland andra apor. Det lär ta en stund att hitta honom. Belgien verkar vara ett minst lika knullat land som Sverige som låter illegala få vistas i landet.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Som sagt, det finns en miljard muslimer och långt ifrån alla är ondskefulla mördare. De flesta vanliga människor.

Så är det förstås. Det är inte själva religionen som är problemet utan människorna. Det finns alldeles, ALLDELES för många negrer och araber som absolut inte bör få vistas i Europa överhuvudtaget. Inte ens på semester. Europa måste med omedelbar verkan påbörja massdeportationer av rasfrämlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Idiot! Vi kan införa samma lagar som våra nordiska grannländer. Finland och Danmark så hade det varit bra mycket lugnare…

Nu tänker du fel

Om Europa inte hade släppt in en massa rasfrämlingar så hade allting varit lugnt. Det är ganska enkelt.
Citera
2023-10-17, 08:21
Medlem
Ken Drydens avatar
HLN (via translate):

Terrorattackens förövare sköts ihjäl i Bryssel

Förövaren av terrorattacken i Bryssel har skjutits ihjäl. 45-årige Abdesalem Lassoued, en tunisier som vistats illegalt i vårt land, öppnade eld i centrala Bryssel på måndagskvällen och dödade två svenskar. Terrornivån i Bryssel har höjts till högsta nivå och det finns ett "allvarligt hot" i resten av vårt land. Följ den senaste utvecklingen om attacken i vår liveblogg.

https://www.hln.be/brussel/schietpartij-aanslag-brussel~a6922587/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Komiskt hur man skyller på koranbränningar att svenskar skjuts.
Svenskar skjuts och vi kan inte ens skylla på denna sjuka religion utan att försvara den. Suck.

Ja, mig veterligen var inte Akilov förbannad över några koranbränningar
Citera
Avslutad
Citat:

Han blir väl inte martyr om han inte dör/ blir dödad. Plus att han gissningsvis visste att hans eventuella vistelse i fängelse inte skulle bli speciellt trevlig och då istället valde suicide by cop.
Citera
2023-10-17, 08:22
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Problemet med din retorik är precis anledningen till att man sitter i sådana här situationer. Lite som att ”äh, vi flyttar mer norrut för där finns inte dessa problem.. ännu”. Men vart flyr man då när dessa problem är på agendan och aktuella?

Att man inte arbetar förebyggande istället för att börja kasta hinkar med vatten när huset redan brinner är ju en anledning till att vi är där vi är idag. Naiva, godtrogna och ”vi såg det inte komma”.

Det fokuseras på sådana meningslösa samhällsproblem konstant, som att byta tak på ett hus där grunden är rutten. Att man har rekryterat personer i bestämmande positioner som sitter välavlönade men som inte bidragit alls är skrämmande.

Den som inte under en längre tid känt hopplöshet eller oro över hur svårt det är att vända ett samhälle ifrån hur vi lever nu till hur det ska se ut - skönt att ni sovit gott åtminstone.
Jag är inte emot förebyggande arbete. Jag är inte för invandring.
Men nu är det ett faktum att huset står i brand och då måste man försöka släcka med vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in