2023-10-17, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Orsaken till all dödsfallen oavsett sida är ju religiös mani.

Ingen aning om hur många raketer som skjutits av vem mot vem, vet inte ens om det finns statistik på det.

Det borde finnas så man får en klarare bild av varför det dör folk.
Citera
2023-10-17, 00:54
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
theguardian

Nu börjar det hända grejer...

2000 USA soldater till Israel. Händer grejer.
Citera
2023-10-17, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Gazaborna valde Hamas

I båda fallen fick/får befolkningen betala för sitt idiotiska val.

Israel såg till att Hamas blev valda 2006 (de har 100% kontroll) och sedan förbjöd de fler val. Palestinier gillar inte Hamas
Citera
2023-10-17, 01:21
Medlem
Intressant om hur Israel och de sociala plattformarna censurerar denna false flag.

Statistik om hur lång tid det tog innan terrorister möte på motstånd
The Long Wait for Help as Massacres Unfolded in Israel

https://www.youtube.com/watch?v=VM50nIKjfOY
Citera
2023-10-17, 01:45
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Israel såg till att Hamas blev valda 2006 (de har 100% kontroll) och sedan förbjöd de fler val. Palestinier gillar inte Hamas
Hamas verkar inte direkt för palestinier heller. Kan jag tycka.
Hamas är väl mer dragna mot mullorna i Iran och vill liksom många av dessa islamistiska terrorgrupper ha full kontroll över folket.
Vi i Sverige är rädda och känner stor avsky för dessa vidriga terrorister och jag kan ju tänka mig hur det är att vara omringad av terrorister som Hamas i Gaza för de civila.
De måste vara ytterst försiktiga kan jag tro.
Sedan finns det säkert några palestinier som ser upp till dessa dårar och tror att de vill deras väl.
Hamas handlande i Israel kanske var startskottet för övriga terrorister likt IS, Hizbolah, muslimska brödarskapet och allt vad de nu kallar sig för.
Är det några utav dessa terrorister som kommer att utnyttja det här så är det förmodligen IS.
Senast redigerad av gabrielle2 2023-10-17 kl. 01:56.
Citera
2023-10-17, 01:45
Medlem
Sannolikt kommer Israel att snart inleda en markoffensiv i norra Gaza.
Det är något som vi i Sverige ska stödja helt.
För frihet och demokrati. Mot muslimsk terrorism.
Citera
2023-10-17, 01:50
Medlem
Antar att Israel vill minimera förluster av sina egna soldater. Därför tror jag markinvasionen kommer bli ganska försiktig. Dock kommer de använda mycket våld och slå ut de viktigaste delarna av hamas tunnlar. Lycka till säger jag bara. Blir spännande
Citera
2023-10-17, 01:57
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Hamas verkar inte direkt för palestinier heller. Kan jag tycka.
Hamas är väl mer dragna mot mullorna i Iran och vill liksom många av dessa islamistiska terrorgrupper ha full kontroll över folket.
Vi i Sverige är rädd och känner stor avsky för dessa vidriga terrorister och jag kan ju tänka mig hur det är att vara omringad av terrorister som Hamas i Gaza för de civila.
De måste vara ytterst försiktiga kan jag tro.
Sedan finns det säkert några palestinier som ser upp till dessa dårar och tror att de vill deras väl.
Hamas handlande i Israel kanske var startskottet för övriga terrorister likt IS, Hizbolah, muslimska brödarskapet och allt vad de nu kallar sig för.
Är det några utav dessa terrorister som kommer att utnyttja det här så är det förmodligen IS.

IS har i stort sett inget stöd på palestinskt håll. Däremot lär ju IS försöka låtsas det och försöka utnyttja situationen så gott de kan. (Snubben i Bryssel hörde möjligen dit.) Brödraskapet är inga terrorister, de kör ju Erdogan-metoden: ta över i smyg genom att spela folkvänlig i början, och sedan börja jävlas när de väl har fått makten (även om det misslyckades i Egypten, fast det de fick istället var ju inte så mycket roligare). Hizbollah är inte heller särskilt poppis bland palestinier, i och med att nästan inga palestinier är shiamuslimer.
Citera
2023-10-17, 02:18
Medlem
Biden till Israel på onsdag!

Då lär vi få vänta några dagar med markoffensiven.

https://x.com/cnn/status/1714072546713211104?s=46&t=D80PDx3vVmIl2EBUo1b0gw
Citera
2023-10-17, 02:20
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Biden till Israel på onsdag!

Då lär vi få vänta några dagar med markoffensiven.

https://x.com/cnn/status/1714072546713211104?s=46&t=D80PDx3vVmIl2EBUo1b0gw

Får nästan intrycket att han kommer försöka förhandla bort markinvasionen helt. Varför skulle han annars åka dit personligen? För att hålla upp tummen, säga "go get em boys!" och sen flyga hem igen?
Citera
2023-10-17, 02:25
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
IS har i stort sett inget stöd på palestinskt håll. Däremot lär ju IS försöka låtsas det och försöka utnyttja situationen så gott de kan. (Snubben i Bryssel hörde möjligen dit.) Brödraskapet är inga terrorister, de kör ju Erdogan-metoden: ta över i smyg genom att spela folkvänlig i början, och sedan börja jävlas när de väl har fått makten (även om det misslyckades i Egypten, fast det de fick istället var ju inte så mycket roligare). Hizbollah är inte heller särskilt poppis bland palestinier, i och med att nästan inga palestinier är shiamuslimer.

Ja men då terroriserar de sitt folk istället ( Erdogan-metoden)

De kan ju gå samman under pågående konflikt kan jag tänka mig.
Bortse från shia och allt vad det nu är och gå samman som en enda stor, stark muslimsk terrororganisation.
Man får räkna med allt i den här dysfunktionella tidsåldern.
Citera
2023-10-17, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Får nästan intrycket att han kommer försöka förhandla bort markinvasionen helt. Varför skulle han annars åka dit personligen? För att hålla upp tummen, säga "go get em boys!" och sen flyga hem igen?

Israel måste gå in nu, de kommer tappa ansiktet annars. De har inte råd med att Hamas uppfattar deras hot som tandlösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in