2023-10-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Då får man ju tacka Paludan och Salman för hjälpen till att detta har hänt. Vem fan trodde på allvar att koranbränningar inte skulle få några konsekvenser, fyfan vad jag mår illa på alla som tycker att den yttrandefriheten är viktigare, när svenskar nu blir ihjälskjutna p.g.a detta!

JÄVLA LANDSFÖRRÄDARE!!! MÅR NI BRA NU???

Svenskar, ha ögon i nacken ute i det offentliga säger jag bara! FYFAN!!!

Din jävla clown, när ska ni förstå att man får bränna tidningar och böcker i Sverige. Åk hem, va inte här, jag bara ber er.. Muslimerna för bara med sig krig och förtryck, håll er för er själva. Ja, ta hit hela jävla Israel fast, och skicka alla muslimer till Israel! Men de går väl inte heller, inga bidrag..
Citera
2023-10-17, 00:12
Medlem
Men den hotbilden Sverige har. Är jag förvånad över hur alla evenemang pågår utan någon oro, eller att exempelvis Madonna vill komma o spela i Sverige.

Eller att NHL lagen vill komma till ett land som har hög terrornivå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedMos
Men det var fortfarande värt att bränna koranen eller hur? Yttrandefriheten att få bränna boken är väl betydligt mer värt än ett par svenskar liv? Eller var det inte så alla svenskar tyckte?

Om det blir lite fler attentat där kanske unga barn osv kommer dö är ett billigt pris för att få brännan koranen och yttrandefrihet?

Jag är svensk. Och jag tycker synd om dom drabbade och deras familjer. Men ni som ville detta jag hoppas ni alla är rädda och oroliga för framtiden,
Om du bara visste hur många som föll offer innan vi fick yttrandefrihet och en modern lagbok...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Efter Hamas groteska och närmast osannolikt sadistiska dåd firade svenska muslimer på gatorna. Har inte sett en enda muslimsk företrädare ta avstånd.

Av frukten känner man trädet.
Är du helt blind? 150k civila palestinier har dött i Gaza sen 2008 och ingen höjer på ögonbrynen. Man får inte ens prata om det i media. Men nu ska alla helt plötsligt fördömma hamas handlingar? Ja, det är tragiskt när civila dör oavsett vad men detta är västvärlden hyckleri på högsta nivå.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komsojebac
Vafan snackar du om. Läs om Islam. En väldigt fredlig religion. Dessa horungar som gör våldsbrott i islams namn är inte muslimer. Vakna.
Men om de inte är muslimer, varför säger då GM i detta fall liksom i en uppsjö andra att de mördat i islams namn?
Lyssna själv på denne man som tycks helt övertygad om att han är muslim och skryter med att han dödat tre svenska i islams namn:
https://twitter.com/SKazoud58455/status/1713991557420843158?t=26_cQXALXT9mhg1F0pGJtg&s=19
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedMos
Men det var fortfarande värt att bränna koranen eller hur? Yttrandefriheten att få bränna boken är väl betydligt mer värt än ett par svenskar liv? Eller var det inte så alla svenskar tyckte?

Om det blir lite fler attentat där kanske unga barn osv kommer dö är ett billigt pris för att få brännan koranen och yttrandefrihet?

Jag är svensk. Och jag tycker synd om dom drabbade och deras familjer. Men ni som ville detta jag hoppas ni alla är rädda och oroliga för framtiden,

Återigen, vad borde vi ha gjort för att förhindra Drottninggatan? Förbjudit fläsk?
Citera
Medlem
Amors avatar
Spinnet bland de politiskt korrekta på twitter nu är att hata Jessica Stegrud för att hon ifrågasatte varför Reinfeldt fick mer skydd än andra svenskar på plats.

Jag kom att tänka på Reinfeldts yttrande här. https://www.expressen.se/kvallsposten/reinfeldt-om-sd-attacken-de-ska-inte-bli-forvanade/
Citera
2023-10-17, 00:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Självklart är det inte okej att generalisera, då framstår man ju som en idiot. Lite som den som sköt två personer idag för att de hade gulblå tröjor.

Ja det kan ju vara viktigt att inte framstå som en idiot.
Det kan vara så viktigt, att man ser varje sådan här händelse som ett enskilt fall.
Så man retar upp en grupp,men varje våldshandling som man varnat för från just den gruppen skall fortsätta ses som enskilda fall.

Nazisterna var inte heller en grupp som man kan generalisera om, det var bara en radda av enskilda fall egentligen.
För det är viktigt att inte framstå som en idiot.
Citera
Bannlyst
” Den misstänkte mannen har även ett Tiktok-konto där han bland annat följer ett konto som delar konspirationsteorier om att muslimska barn kidnappas av den svenska socialtjänsten.”

SVT nyheter
Citera
Medlem
Circle jerks avatar
Jag räknar med att muslimer är ute på gatorna de kommande dagarna och demonstrerar och fördömer detta.
Citera
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Om vi inte haft en enda muslim i vårt land och vi bränt Koranen hade vi varit precis lika mycket måltavla. Hur kan detta vara så svårt att begripa?

Knappast. Det kan du väl inte ens själv tro på?

Hade vi inte haft några muslimer i Sverige så skulle vi haft ett underbart land.

Muslimer är födda i hat mot allt. De har noll koll på omvärlden som är civiliserad. De tror att allt handlar om dem och att alla är emot dem. De bygger rätt duktigt på att alla verkligen kommer att hata dem om de inte redan gör det.

Det finns _inget_ gott med islam, inget.

Det finns ingen som bryr sig om någon bränner någon annan sagobok. Islam som vi blivit itutade att det är "Fredens religion". Det måste vara den största lögn som någonsin skapats.

Det finns INGEN muslim som publikt föraktar ham-ass-dådet (grisskinke-röv-dådet) mot Israel. Det säger en hel del om de dårar som är muslimer. Det finns lika få muslimer som tycker att detta dåd i Bryssel är vedervärdigt. Ni är förlorade själar som inte förstår att religion är ett gigantiskt hittepå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är ren ondska av dig att skylla på offren; svenskarna. Men din fina religion skaffade sig just några hundra tusen fiender till i Sverige.
dessa IS terrorister lever bland oss i hela Europa och deras mål är att utrota inte bara judar men även oss kristna.
Hur kan vi bli med av dem? Det blir framtiden utvisa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in