2023-10-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komsojebac
Problemet är att man låter folk bränna Koranen. Man vet va det kommer leda till tyvärr. Skyldiga blir drabbade för detta fittland ska leka allan ballan som vanligt. Blodet från dessa supportrar ligger på politikernas händer.

Nej Komsojebac du har helt fel blodet ligger på jihadisterna som anser att det är okej att mörda för man bränner deras skrift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Ja man kanske inte ska skylla på koranbränningarna men vi alla vet om vilka hot Sverige har fått. Även mördaren går väl ut själv och säger han mördade svenskar.

Varför skulle han just nämna svenskar?
Sedan försvinner han ju från platsen. I min synvinkel såg man fler folk ute. Han kunde lika gärna jagat och skjutit fler?

Massa spekulationer men tror vi kommer nog få klarare bild om några timmar/dagar.

Jag tror iallafall att det kan ha med koranbränningarna att göra för den här isis valpen till horunge verkar vara rätt säker på sin sak om vilka han var ute efter.
Ja, alla vet. Men jävligt fel att säga "tack paludan", är för fan ISLAMISTERNA som mördar och inte kan behärska sig! Jag kan fan hålla med Breivik på ett ideologiskt plan (också jävligt förbannad att politikerpacket förstört västeuropa) men inte fan är det rätt och hjälper att skjuta ihjäl tonåringar för det! Och då har ju politiker massa blod på händerna (importerat mördare) till skillnad mot paludan.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
MGM innan morden

https://x.com/mehmetkripts/status/1714028236013736367?s=46

Rutinerad och målmedveten. Dels att han provskjuter men även att han missleder polisen.

Men en konstig plats att sätta ihop vapnet på. Måste finnas lämpligare plaster än precis bredvid en väg.

Han kan nog leda till många gripanden framöver. Undrar vad hans plan är nu. Självmord är haram och det borde ju han veta.
Citera
2023-10-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retarded8
Jahopp SVT avslutade sin live nu? Gärningsman fortfarande på fri fot, tusentals svenskar fast i arena. SVT nöjer sig en intervju med en reporter som säger hur jobbigt det är att vara muslim när sånt här händer, sen nöjer SVT sig med detta och går och lägger sig?

I Sverige är det läggdags nu. Även om vi skulle ha ett pågående kärnvapenkrig så skulle man hänvisa till ”dyngsvila”.

Sverige är idag troligtvis det mest verklighetsfrånvända land i världen.
Citera
2023-10-16, 23:49
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Intressant att du automatiskt går till att beskylla provokatören och inte utföraren av mordet. Du har en del saker att jobba på märker jag.

Säg till dessa svenskars anhöriga istället att koranbränningar var värt deras liv, svenskhatare!
Citera
2023-10-16, 23:50
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Så går det när vi inte stoppar bränningarna.

Kolla på Finland som gör rätt och inte tillåter det.

Sverige är alltid så jävla slappt och vekt.

Så sant så. Men det är ju det här med att Sverige ska vara ett föredömligt land med hög moral och värderingar och där det råder full yttrandefrihet. Det är väldigt viktigt för Svenska politiker. Problemet är bara att vi inte har 100% yttrandefrihet för det funkar inte någonstans. Inte ens i Sverige.

Kan jag gå ut på stan och vifta med en hakkorsflagga? Kan jag öppet säga att det är onormalt att vara homosexuell? Kan jag säga åt utlänningar att de kan åka hem? Förneka förintelsen?

Nä, vi har ju självklart godtyckliga inskränkningar i den s.k. "yttrandefriheten" och för vilken normal människa som helst med en IQ omkring 100 kommer inte det här dådet som en överraskning.

Att elda koraner borde så klart aldrig ha tillåtits. Det här ingenting med "yttrandefrihet" att göra utan är enbart ett angrepp på muslimer och borde gå under hets mot folkgrupp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Namnet på gärningsmannen är Abdesalem Lassoued, född 1978.

Verkar finnas en handfull personer i Sverige med samma efternamn.

Källa: https://twitter.com/intelligencefnt/status/1714023489282200062?s=61&t=pADJk-ugHxOvV5v2gpUgSQ

Han har säkert bott i Sverige eftersom han såg att de han sköt var svenskar! Han har säkert kopplingar kvar i Sverige. Han lever väl illegalt hos någon släkting i Sverige. Jag tycker att jag känner igen honom från någonstans!

Han visste vad han gjorde när han gav sig på Idrottsrörelsen som är oerhört viktig för Sverige, och många är de svenskar som fått sin fostran och en känsla av gemenskap i idrottsföreningarnas verksamhet och då speciellt i fotbollen som betyder oerhört mycket för svenskarna . Allt förstörs!
Senast redigerad av Ajabaja555 2023-10-16 kl. 23:58.
Citera
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
"Hat mot svenskar för vi varit för hatiska mot Islam och muslimer" - SVT

You cant make this shit up.

Hoppas du skämtar.

Fy fan för SVT och fittorna som satt i deras studio.
FY FAN VAD VIDRIGT
Citera
2023-10-16, 23:51
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Min reaktion förutom fullständig avsky, hur är han som filmar så lugn, följer med telefonen fint centrerat, inget avspeglas i rösten. Det kan väl ändå knappast vara vardagsmat med skottlossning och en avrättning som han bevittnar och filmar? Någon som förstår vad han säger? Skulle vara intressant.

Mycket underligt. Krigsskadad kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Du begrep inte ett ord av vad jag skrev. Jag skrev att det är många här inne som inte kan hålla två saker i huvudet. Du är en av dom. Det finns ingen motsägelse i att ”avskummen hittat en annan anledning”, och det faktum att orsak/verkan i detta fall har noll korrelation med vår invandringspolitik att göra. Det har med våra värderingar och öppna samhälle att göra. Olika saker.

Vilket jag inte heller sa nåt om. Klarar du av att vädra ut en tanke du blivit förtjust i och värka fram en ny?

Men för all del. Det går att ifrågasätta din oh, så jättespänstiga tankeövning. Givetvis finns en sådan korrelation. Ingen bränner en koran i ett land där det inte provocerar någon.
Citera
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Då får man ju tacka Paludan och Salman för hjälpen till att detta har hänt. Vem fan trodde på allvar att koranbränningar inte skulle få några konsekvenser, fyfan vad jag mår illa på alla som tycker att den yttrandefriheten är viktigare, när svenskar nu blir ihjälskjutna p.g.a detta!

JÄVLA LANDSFÖRRÄDARE!!! MÅR NI BRA NU???

Svenskar, ha ögon i nacken ute i det offentliga säger jag bara! FYFAN!!!

Vilka fler eftergifter tycker du det är värt att göra för att hålla islamisterna nöjda?

För du förstår väl att det inte stannar med inskränkningar av yttrandefriheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sv3nsson_
Har inte varit något problem innan vi tog in massa iq-fiskmås muslimer…

Så du tror att om vi bränt Koranen i Sverige innan vi tog hit muslimer då hade inte IS mfl reagerat? Eller Vilks hade inte levt under ständigt dödshot för sina Muhammedteckningar om det inte funnits muslimer i Sverige? Det är en terrorist i Belgien som reagerat. Han har nog TV, internet osv precis som de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in