Citat:
Ursprungligen postat av
HansVonFreudhaus
Om jag och par grabbar börja kaoza, starta kravaller, börjar mörda oskyldiga och skära halsen av folk som, precis som dig, anser att man borde förbjuda koranbränning, så kommer du belöna mig med att förbjuda sådana som dig själv att någonsin uttala dig om förbud mot koranbränning.
Varför ska du liksom få en chans att ens uttala dig om förbud mot koranbränning om folk nu kommer att dö av det?
Det är ju inte yttrandefrihet om jag nu ska skära halsen av folk med alla dina åsikter.
Försök vrid det till vad du vill, för dig och många andra är det säkert okey att bränna koranen och ni står för det. Men sedan när terrordåd är riktade mot svenskar och folk dör pga en så kallade bok.
Vi i Sverige är kankse inte lika grova och mördar pga en helig bok men i andra länder verkar det vara värre så den heliga boken verkar betyda mycket för vissa, så varför inte låta den vara precis som andra böcker? Man kanske då inte får hot och riskerar bli skjuten utomlands pga en flykting eller en dansk som bränner den.