2023-10-16, 23:05
Medlem
Vila i frid till de drabbade. Hoppas verkligen inte att de har barn. Någon som vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Utan koranbrännarna så hade det fortfarande skett muslimska terrordåd - utan islamister så hade det inte skett muslimska terrordåd.
Skulle inte dansken och irakiern eldat sina koraner så hade islamistfittorna bara hittat andra anledningar att skylla på som de alltid gjort och alltid kommer göra tills de eller vi är borta.
Men dom döda Svenskarna i Belgien hade nu sett på en fotbollsmatch istället för att vara bortblåsta, dina argument är platta och rent löjliga.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Skulle han rikta in sig specifikt mot svenskar på grund av det som händer i Gaza menar du?

Tror inte det. Rätt säker på att det har med koranbränningarna att göra, men sedan kan ju Gaza varit utlösande.
Vi får väl se. Jag är inte övertygad. Kan lika gärna röra sig om en attack mot västerlänningar som han sedan konstaterade (ex genom media) råkade vara svenskar. Jag tycker bara att han borde nämnt koranen/koranbränningar som en anledning.

Men som sagt, vi får se.
Citera
2023-10-16, 23:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Japp, utrikeskorren berättade att hon åkt taxi med en muslim<- chauffören <- som var helt förkrossad och sa att detta kommer drabba alla oss muslimer, och det är en galning som gjort detta. Och sen säger hon att han var så snäll och såg till att jag och min fotograf kom ut ur taxin tillsammans.

samtidigt sitter hon i studion och småler.

Svt bör läggas ner. De klarar helt tydligt inte sin uppgift att bevaka ett islamistiskt terrordåd som kostat två svenskar livet…
Citera
Medlem
Nu är det viktigt att inte låta hatet vinna, om vi låter känslorna gå före i denna hemska attack så vinner terroristerna eftersom dom vill att vi ska hata dom för att fler ska gå med i deras terrorgrupperingar.

*handhjärta* Spread love, not hate!
Citera
Medlem
Tuttarna-I-Soppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Fake-bild?

Dags för en lag-ändring i Sverige. Vad det gäller människor med svenskt medborgarskap och permanent uppehållstillstånd. Människor i Sverige från främst MENA-länder och Somalia med flera.

Nej, äkta. Det finns film på mannen med polis till höger i tråden. Sen kan du titta på denna videon så ser du när han skjuts: https://twitter.com/visegrad24/status/1713992678440866172
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Japp, någonting går hon på. Sluddrar, sitter och fnittrar och pratar osammanhängande och segt.

Fan vad jag ångrar att jag såg bilden på han som fick halva huvudet bortskjutet, det är ju när han går tillbaka och drar av sista skottet i filmen.

har sett mycket, men det där var riktigt riktigt otäckt.

Ja vidrigt men ändå viktigt, tragiskt och fruktansvärt för anhöriga att det ligger upplagt.. men det är förhoppningsvis en bild som får några de äckliga PK-idiotierna som relativiserar allt som muslimerna gör att tänka ett varv till…
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Enligt svtplay så har den belgiske premiärministern gått ut och sagt att det är inget som tyder på att svenskar var målet.

Det kanske bara är ytterligare ett terrordåd i Belgien och inte alls kopplade till några svenska koranbränningar.
Som jag skrev har Belgisk polis bekräftat att det var två svenska fotbollssupporters.
Har du Sky news kan du se det själv.

Dessutom tror polisen att det är fler terrorister i Bryssel just nu. Allt är satt i högsta beredskap.
Citera
Medlem
Kan nog vara det här som utlöser dåd även på hemmaplan. Vapen är ju lika lätt att komma över i landet som godis så gissar att fler galningar kan komma att slå till.

Vad fan har hänt med Sverige? Hur lyckas man ens med detta konststycke?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Ähhh det är bara en bok som bränns och blablabla låter det när svenskar hånar koranen och folk som protesterar

Förstår att boken inte betyder något för er men för vissa så kan de döda för den.

Tragiskt att oskyldiga hamnar i vägen, men hoppas verkligen att man förbjuder Koranbränningar i fortsättningen.

Eller fortsätt kalla detta för yttrandefrihet medans folk dör.

Ja, islamister hittar ju alltid nåt skäl till att mörda och terrorisera. Är det inte det ena, så är det det andra. Är ju inte precis så att allt var fred och kärlek från islamisternas sida innan koranbränningarna. De har hållit på med sin blodtörst och bestialiska slakt på oskyldiga i århundranden. Behövs inte mycket, faktiskt ingenting alls, för att de ska ta till våld. Att skylla dessa mord på koranbränningarna är IQ-befriat och otroligt fegt, ansvaret ligger helt och hållet på förövaren och den ideologi han tillhör.
Citera
Medlem
Tänkte lite snabbt nu. Kan svenska landslaget evakueras med helikopter från gräsmattan tror ni?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grytet
Tror funktionärer på fotbollsarenan har liknande, han hade kanske plan på att ta sig in på arenan också.

Ja så långt hann jag inte tänka men det kan nog mycket väl vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in