2023-10-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Ingenting går enligt plan för Ukraina. Deras krigsföring under sensommaren och hösten är ju skrattretande med tanke på vilka vapen dom fått.

En isolerad stam på Madagascar hade gjort det bättre.

Ukraina är kanske världens mest korrupta land och resultatet ser vi nu.

Hade ex. Polen stått inför samma utmaning och fått samma support som Ukraina fått så hade ryssarna ryssarna sprungit tillbaka till Moskva för 20 månader sen.

Hur mycket mark har ni ryssar tagit senaste året? Negativ areal...
Citera
2023-10-16, 21:27
Medlem
Citat:
Haha... Jag är libertarian..

Jag står väldigt långt borta från statskontrollerad ekonomi som i ryssarnas fall bygger på olja, gas och mineraler.

En libertarian som inte värnar om staters oberoende?
Man slutar aldrig förundras över livets nyckfullheter.
Citera
2023-10-16, 21:28
Moderator
farbror_barbros avatar
Trådens ämne är INTE Trump, Biden och presidentvalet 2024. Inlägg raderade, varningar utfärdade.

/Mod
Citera
2023-10-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ingenting går enligt plan för Ukraina. Deras krigsföring under sensommaren och hösten är ju skrattretande med tanke på vilka vapen dom fått.

Hade ex. Polen stått inför samma utmaning och fått samma support som Ukraina fått så hade ryssarna ryssarna sprungit tillbaka till Moskva för 20 månader sen.

Hur mycket mark har ni ryssar tagit senaste året? Negativ areal...
Citera
2023-10-16, 21:44
Medlem
Citat:
Alltså mår du egentligen bra kompis?

Jag är en vanlig svensk medborgare som försöker se nyktert hur vi f-n skall lösa detta Ukraina haveri.

Ukraina har fått ruskigt mycket support men har inte lyckats med nästan någonting under sensommaren och hösten...

Jag skrev i mina tidigare posts att Biden med 100 procent säkerhet kommer ryka som prez.

Skall vi då fortsätta med ett vansinneskrig där det slaktas 750 ryssar och 650 ukrainare varje dygn...

I flera år??
Var hittar man info att 650 ukrainare slaktas?
Citera
2023-10-16, 21:56
Medlem
Citat:
Haha... Jag är libertarian..

Jag står väldigt långt borta från statskontrollerad ekonomi som i ryssarnas fall bygger på olja, gas och mineraler.

Knappast att du gör.
Tycker du allt går enlig planen? Ärdinnlille ledare putin nöjd med att ha förlorat så mkt soldater och materiel?
Citera
2023-10-16, 21:59
Medlem
bokis29s avatar
Det har tydligen skeppats vapen ifrån Nord Korea sen i augusti

https://rusi.org/explore-our-research/publications/commentary/report-orient-express-north-koreas-clandestine-supply-route-russia
Citera
2023-10-16, 22:01
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Ja en liten skillnad är förvisso att Polen hade ett flygvapen att tala om . Du missar den lilla detaljen i ditt okunniga lilla mässande om en " Shock and awe " enligt västerländsk modell

Med tanke på förutsättningarna så har det gått väldigt bra för Ukraina. De var lite tröga med att använda artillerilokaliseringsradar och artilleri i början . Det har de dock tagit igen med besked . Har du sett grafen över utslaget ryskt artilleri ? Eller har din handledare bara bett dig spela liberterian och svensk ?
Citera
2023-10-16, 22:06
Medlem
bokis29s avatar
Det har tydligen skeppats vapen ifrån Nord Korea sen i augusti

https://rusi.org/explore-our-research/publications/commentary/report-orient-express-north-koreas-clandestine-supply-route-russia
Citera
2023-10-16, 22:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Var hittar man info att 650 ukrainare slaktas?

Det gör man inte, det är en sådan siffra som man drar ur arselet, alternativt stödjer med ryska källor. Det blir inte mer sant för det.
Citera
2023-10-16, 22:29
Medlem
Citat:

Men Ryssland går som tåget med nya fräscha taktiker som "offensivt försvar". Ryssland har också vunnit flera högar med grus och tegel som de nu måste sanera och rensa på farligt innan de bygger en rejäl försvarslinje som kostar alla pengar de inte längre har att kontrollera. Stort grattis. Fattar inte ens varför Putin vill vinna sitt låtsasval längre. Sämre jobb får man leta efter.
Citera
2023-10-16, 22:38
Medlem
Trovärdiga uppgifter på twitter (X) att ytterligare en bögrysk SU-25 attack har skjutits ned i Donetsk region.

Det är i så fall den tredje på 5 dagar. Piloternas öden vet jag inget om. Dom är kriminella förbrytare och borde straffas hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in