2023-10-16, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Kul att du är tveksam om ditt land vatnik🤣

Att ni hoppas på o jobbar hårt med er påverkans kampanj vet vi redan. Men eventuell Trump tillträder först 20 jan 2025.

Tror ni verkligen att ni klarar er så länge? Redan nere på 7k rostiga granater om dagen?

Alltså mår du egentligen bra kompis?

Jag är en vanlig svensk medborgare som försöker se nyktert hur vi f-n skall lösa detta Ukraina haveri.

Ukraina har fått ruskigt mycket support men har inte lyckats med nästan någonting under sensommaren och hösten...

Jag skrev i mina tidigare posts att Biden med 100 procent säkerhet kommer ryka som prez.

Skall vi då fortsätta med ett vansinneskrig där det slaktas 750 ryssar och 650 ukrainare varje dygn...

I flera år??
Citera
2023-10-16, 20:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand

Jag är en vanlig svensk medborgare som försöker se nyktert hur vi f-n skall lösa detta Ukraina haveri.

Ukraina har fått ruskigt mycket support men har inte lyckats med nästan någonting under sensommaren och hösten...

Jag skrev i mina tidigare posts att Biden med 100 procent säkerhet kommer ryka som prez.

Skall vi då fortsätta med ett vansinneskrig där det slaktas 750 ryssar och 650 ukrainare varje dygn...

I flera år??

Så länge Ukraina vill ha hjälp att köra ut invasionsarmén ur sitt land är det väl rimligt att vi hjälper? Annars vore det som att godkänna att länder kan roffa åt sig delar av sina grannländer i Europa.
Citera
2023-10-16, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Så länge Ukraina vill ha hjälp att köra ut invasionsarmén ur sitt land är det väl rimligt att vi hjälper? Annars vore det som att godkänna att länder kan roffa åt sig delar av sina grannländer i Europa.

Ähh låt dårarna hålla på. Är ju samma släkt båda.

Skulle ryssarna få för sig nå grejer mot väst så skulle dom sluta existera på 0.5 sec.
Citera
2023-10-16, 20:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Är ukrainarna dårar för att de vill försvara sitt land, sina barn och sin framtid?

Jag tycker inte det.
Senast redigerad av Clay Allison 2023-10-16 kl. 21:04.
Citera
2023-10-16, 20:55
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Är ju inte ens resten av världen, enbart några Woke länder i norra Europa plus Biden adm.

Majoriteten av världens länder skrattar åt att väst försöker skydda Ukraina, som anses vara världens mest korrupta land eller näst mest korrupta land.

Näst mes korrupta efter Ryzzland då? Trots allt är de mindre korrupta än mongolriket din lilla vatnik.

https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/

Här ser du vilka länder som stöttar Ukraina och med vilka summor, hittade inte något motsvarande för de som stödjer Ryzzland men det bör vara Belarus, Syrien, Iran och Norgdkorea. Så kallade shithole countries enligt din frälsare.
Citera
2023-10-16, 20:59
Medlem
Citat:

I flera år??

Ja då kan du be din älskade putin vända hem. När han gjort det så kan du be honon överlämna sig till Haag.
Då slipper du oroa dig att så många ryssat och Ukrainare dör. Enkelt va.
Citera
2023-10-16, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ja då kan du be din älskade putin vända hem. När han gjort det så kan du be honon överlämna sig till Haag.
Då slipper du oroa dig att så många ryssat och Ukrainare dör. Enkelt va.

Haha... Jag är libertarian..

Jag står väldigt långt borta från statskontrollerad ekonomi som i ryssarnas fall bygger på olja, gas och mineraler.
Citera
2023-10-16, 21:04
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

I flera år??

Måste Ukraina avliva 750 och fler rySSar om dagen till kriget tar slut så kommer väst att stötta dom. Det handlar inte om att ta kvadratkilometer terräng utan det handlar om att slå rySSland så att de aldrig kan återhämta sig och blir tvungen att kapitulera.
https://www.youtube.com/watch?v=2c-Egu5Xwvw kolla 9:42 in i videon. Ser det ut att gå bra för rySSland tycker du?

https://index.minfin.com.ua/en/russian-invading/casualties/
5550 avlivade rySSar på mindre än en vecka. Allt går enligt plan......
Citera
2023-10-16, 21:11
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ingenting går enligt plan. Är total korruption inom den högre Ukrainska militära ledningen.

Å skådisen svansar omkring som en liten gatuhora.

Men om ingenting går enligt plan för rySSland varför drar dom inte tillbaka sina soldater och återgår till sina utedaZZ?
Citera
2023-10-16, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Men om ingenting går enligt plan för rySSland varför drar dom inte tillbaka sina soldater och återgår till sina utedaZZ?

Ingenting går enligt plan för Ukraina. Deras krigsföring under sensommaren och hösten är ju skrattretande med tanke på vilka vapen dom fått.

En isolerad stam på Madagascar hade gjort det bättre.

Ukraina är kanske världens mest korrupta land och resultatet ser vi nu.

Hade ex. Polen stått inför samma utmaning och fått samma support som Ukraina fått så hade ryssarna ryssarna sprungit tillbaka till Moskva för 20 månader sen.
Citera
2023-10-16, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline

Ingenting går enligt plan för Ukraina. Deras krigsföring under sensommaren och hösten är ju skrattretande med tanke på vilka vapen dom fått.

En isolerad stam på Madagascar hade gjort det bättre.

Ukraina är kanske världens mest korrupta land och resultatet ser vi nu.

Hade ex. Polen stått inför samma utmaning och fått samma support som Ukraina fått så hade ryssarna ryssarna sprungit tillbaka till Moskva för 20 månader sen.
Citera
2023-10-16, 21:20
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Är ju inte ens resten av världen, enbart några Woke länder i norra Europa plus Biden adm.

Majoriteten av världens länder skrattar åt att väst försöker skydda Ukraina, som anses vara världens mest korrupta land eller näst mest korrupta land.

Sluta att ljuga och ta rätt på fakta först.
Här ser du länder som stöttar Ukraina (Mer än 140 länder) och rySSland (Ynka 4st)
https://uawar.net/stats

https://sv.wikipedia.org/wiki/Korruptionsindex

Ryssland ligger på 137 plats och Ukraina på 116 plats. Till skillnad från rySSland så arbetar Ukraina aktivt för att bli av med korruptionen men det gör inte rySSnaZZarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in