2023-10-16, 20:54
Medlem
arakas avatar
https://www.svd.se/a/zEJmO1/efter-koranbranningarna-sa-tanker-iraks-befolkning-om-sverige
Trista nyheter från Novus och det irakiska folket, Sverige går från att vara tillsammans med Tyskland det mest populära Europeiska landet i Irak till att vara det mest hatade pga koranbränningar och kidnappade muslimska barn bla.
"Koranbränningarna har gett en dramatisk omsvängning av synen på Sverige i ett antal muslimska länder. En färsk undersökning utförd av ett irakiskt institut i samarbete med svenska Novus visar att fyra av fem irakier ser Sverige som anti-muslimskt.
– Före koranbränningarna fanns ingen syn på Sverige som ett anti-muslimskt land. Tvärtom, tidigare var Sverige tillsammans med Tyskland de västländer med bäst anseende i Irak och det berodde på att irakier som hade flyttat dit trivdes bra, säger han."
De irakiska svaren kom som en chock för Novus vd Torbjörn Sjöström. Han tycker det är tydligt att det är Sverige specifikt som målas ut som fientligt mot islam."
Citera
2023-10-16, 20:57
Medlem
YP4XQs avatar
Oturligt för dem att de ändå måste vara här. De älskar pengar och kravfritt leverne över både Mohammed, Koranen och sitt egna land
Citera
2023-10-16, 21:00
Medlem
Minimuchers avatar
Äntligen trilla poletten ner.
Bara den 5 muskotören som väntas in.
Citera
2023-10-16, 21:02
Medlem
Vill de inte bo här behöver de inte.

Överraskade att världens mest sekulariserade land inte tar 100% hänsyn till religion?
Citera
2023-10-16, 21:09
Medlem
Farbaute666s avatar
Visar väl på hur desorienterade många invandrare är i Sverige och övriga liberala västländer. De har alltså kommit till det dukade smörgåsbordets land, med förstår inte sin egen position i den nya omvärlden, söker förtvivlat samma bekräftelse för saker som inte betyder något i deras nya miljö.

Tyskland och Sverige är ju båda de som har tagit emot mest - för många - invandrare under de senaste decennierna, det är våra länder som får stå för kostnaden av att hantera migrationen, samtidigt som både Tyskland - Europas forna industrihjärta - och Sverige, den medmänskliga allgoda nationen, dräneras på industriarbeten och produktion.
Citera
2023-10-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristersson
Nä och inte du heller. Du kan också dra. Ditt hat behovs inte, det gör Sverige ingen nytta.

Ännu en som inte fattar varför ett icke-muslimsk icke-teokratiskt land inte har sharialagar.
Citera
2023-10-16, 21:42
Medlem
NovaOculuss avatar
En av fem svenskar ser Sverige som svenskt.
Däri ligger också problemet.
Globalisterna styr opinionen från ovan medan befolkningen kämpar mot sig själv.
Någonstans i den kampen har vi också tappat bort vilka vi är och har varit. Nu är det dessvärre försent.
Mänskligheten fortsätter i tusen år till men det som har gjort oss unika kommer att suddas bort.
Början på slutet har kommit.
Citera
2023-10-16, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ännu en som inte fattar varför ett icke-muslimsk icke-teokratiskt land inte har sharialagar.
Du svarar helt off topic ut i det blå då jag mycket väl förstår varför Sverige inte har sharialagar lika lite som tex Turkiet. Tråden gällde att 4 av 5 svenska irakier upplever att Sverige är antimuslimskt. Jag tro inte att särskilt många av dem förespråkar sharialagar mer än i ditt förvirrade huvud.
Citera
2023-10-16, 21:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Oturligt för dem att de ändå måste vara här. De älskar pengar och kravfritt leverne över både Mohammed, Koranen och sitt egna land

Och ändock tillber de mohammed! Man blir inte klok på dessa folkslag. De borde inte vara här! Ställ krav för fan!
Citera
2023-10-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristersson
Du svarar helt off topic ut i det blå då jag mycket väl förstår varför Sverige inte har sharialagar lika lite som tex Turkiet. Tråden gällde att 4 av 5 svenska irakier upplever att Sverige är antimuslimskt. Jag tro inte att särskilt många av dem förespråkar sharialagar mer än i ditt förvirrade huvud.

Vart tycker du att jag ska flytta då? Irak eller? Jag behöver inte gilla muslimer, de har inte gjort ett skitpiss för att jag ska gilla dem.
Våldta sina döttrar för att sen stena ihjäl dem skiter jag i om de gör därborta så då kan de skita i om en bok brinner här.
Citera
2023-10-16, 21:55
Medlem
Ördögs avatar
Som jag noterat i ett par andra trådar på FB:

Stackars jävla Svärje, i femtio år har ni tagit in muslimska invandrare, låtit dem odla sina traditioner och sin kultur, tillåtit framväxten av hela muslimska parallellsamhällen, öst ut bidrag, smickrat och smörat och särbehandlat. Ni har ordnat kampanjer mot rasism och islamofobi, lanserat hijabupprop, beaktat "kulturella faktorer" vid rättegångar mot muslimska kvinnomisshandlare. Ni har på alla vis sökt visa den muslimska världen vilka goda kuffar ni är.
Och nu betraktas ni som världens värsta islamofober.
Citera
2023-10-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Som jag noterat i ett par andra trådar på FB:

Stackars jävla Svärje, i femtio år har ni tagit in muslimska invandrare, låtit dem odla sina traditioner och sin kultur, tillåtit framväxten av hela muslimska parallellsamhällen, öst ut bidrag, smickrat och smörat och särbehandlat. Ni har ordnat kampanjer mot rasism och islamofobi, lanserat hijabupprop, beaktat "kulturella faktorer" vid rättegångar mot muslimska kvinnomisshandlare. Ni har på alla vis sökt visa den muslimska världen vilka goda kuffar ni är.
Och nu betraktas ni som världens värsta islamofober.

Du skulle kunna suga koranens balle och ändå ses som antimuslimskt så fort du inte agerar hund för dem. Fatta. Det är så livet med muslimer är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in