2023-10-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Det här kommer bara stärka Hamas.

Sionisten i förklädnad till jude kommer från ruinens Europa med germanens godhetsknarkande i ryggen och tar med våld andras hem och mark samtidigt som han fördriver folket till ett utomhusfängelse.

I decennier förtrycker den europeiska sionisten folket som varit i området i generationer. Kanske är det PTSD för vad de germanska folken gjort med judarna och de hemska pogromer ryssen utsatt dem för.

Sionisten använder palestinier som en boxningssäck för det trauma han har upplevt.

Ur ruinenerna och förtrycket dyker Hamas upp och man är förvånad?

Hamas kan helt enkelt inte tillåtas existera efter det här. Det står klart att det är omöjligt att hitta någon som helst samförstånd, trots Israel desperata försök tidigare. Jag tror världen börjar vakna upp till att Hamas är den renaste ondskan. Även om de vänsterblivna inte vågar öppet säga det så känner de det de också.

Det måste bli ett slut på toleransen för islam i hela den civiliserade världen.
Citera
2023-10-16, 15:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Nog för att Israel, USA och UK faktiskt är supersmarta, men har du någon teori om hur de lyckades lura (de i och för sig förmodligen i flera generationer inavlade) Ham-asen att uppfylla sin del av "planen"? För Ham-asens del var ju liksom avgörande för att allt skulle bli så grisigt och totalvidrigt som det blev. Kan någon vara så efterbliven att den kan luras till massaker på kvinnor och bebisar? Att ta gisslan? Finns det möjligtvis någon palestinsk gen som förstärker mental retardation samt gör att man lättare går att lura?
"... låtit kaoset uppstå..."

Inte "satt igång kaoset"
Citera
2023-10-16, 15:36
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Hur ser det ut mellan Libanon (Hizbollah) och Israel? Jag vet att det har varit raketbeskjutning, men vet inte hur omfattande det är. Vi hade tänkt åka till Libanon i år, förra gången vi planerade för det var 2006, vilket ju inte heller gick så bra...

Sedan skulle jag behöva trovärdiga filmer/bilder att dela med muslimska bekanta från Nordafrika, som absolut inte tror på att Hamas eller palestinierna kan göra något fel, skulle behöva visa dem lite mer konkret material. Har delat lite, men det är ju från västvänliga medier och kanske inte ses som objektivt.
Om du vill ner till Beirut och visa filmer/bilder för bekanta där så rekommenderar jag starkt att du avstår från att göra det. Du riskerar ditt liv med sådant agerande
Citera
2023-10-16, 15:39
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWinnerGoesUp
Min arbetsplats är starkt socialdemokratisk. Här är direktiven att vi supportar Hamas i Palestina. Jag vet själv inte så mycket om konflikten (är ju lite infekterad).
Men vad tycker ni? Kommunal som organ har som huvudlinje att support Hamas.
Det är väl lite grann som att SvD ett kort tag var för nazismen. Om 50 år kommer ni att få skämmas för detta, ungefär som alla nazistfrågor som Kamprad fick sina sista 50 år.
Citera
2023-10-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Nog för att Israel, USA och UK faktiskt är supersmarta, men har du någon teori om hur de lyckades lura (de i och för sig förmodligen i flera generationer inavlade) Ham-asen att uppfylla sin del av "planen"? För Ham-asens del var ju liksom avgörande för att allt skulle bli så grisigt och totalvidrigt som det blev. Kan någon vara så efterbliven att den kan luras till massaker på kvinnor och bebisar? Att ta gisslan? Finns det möjligtvis någon palestinsk gen som förstärker mental retardation samt gör att man lättare går att lura?

Bra frågor. De islamister som härjade, är ju inte exklusiva. Släpper man in ISIS-inspirerade araber i Israel, kommer de ju att bete sig såhär. Det är väl bara att ge dem en chans, så går de bananas.
Bakom terroristerna som härjade den 7/10, finns ju tusentals likadana människor, vilket man förstår när man tittar på lynchningarna, som liknar folkfester. Tom barn var framme och spottade på liken.

Dessa människor råhatar Israel och det är för deras skull stängslen finns. Det är väl bara tt ge dem en chans och titta bort, så sker det någon form av massaker i Israel.

Men jag förstår dina invändningar, absolut.

Man kan tänka sig att Israel faktiskt hade ett intressant underrättelsematerial, som man ignorerade.

Men då är det konspiration på extrem nivå, jag vet det.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-10-16 kl. 15:45.
Citera
2023-10-16, 15:40
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Men vissa tycker fortfarande att Israel är de onda.
Visst ingen är felfri.
Men att medvetet gå in och avrätta ett lands befolkning på detta vis - det visar endast en enda sak.
Det är djävulens mörkaste krafter som visat sig åter igen.
Det finns inget försvar för sådant.
Att ge tillbaka med samma mynt tjänar inte heller till att lösa något.

Dessa dårar måste tas bort -de tjänar inget som helst syfte för att få finnas.
De har förbrukat precis allt för att få exixstera.
Hamas är inget annat än en dåres verk

Men vad hade Du sagt om de kom in i Din bostad och sköt först och frågar sen.
Ja något svar kan de ju inte få för Du ligger i en röd pöl och har lämnat jordelivet.
Citera
2023-10-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
De äckliga ledarna i Israel fortsätter sitt dödande, de verkligen älskar detta massakerande, har nu bombat lager där humanitär hjälpsändningar från FN lagrats:
This is what the UN warehouses in Gaza look like now, where the structure stored humanitarian aid. The Israeli Air Force destroyed warehouses with food and essential goods. Tel Aviv is blocking the delivery of humanitarian supplies through the Rafah checkpoint.
Video https://t.me/intelslava/52091

Så här ser Gaza ut i övrigt, palestinernas hus helt sönderbombat av judarna.
https://t.me/intelslava/52088

Som sagt, Israel när vår tids nazityskland, ren ondska.

Det där var en av hamas bombfabriker och ett fullt legitimt mål. Det är sen tidigare välkänt att hamas använder UNs byggnader för att sätta ihop och avfyra raketer.
Senast redigerad av Gincan 2023-10-16 kl. 15:44.
Citera
2023-10-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns en del som pekar mot att Ryssland hade ett finger med i terrordådet. Om det skulle stämma ökar förstås risken för att Hizbolla faktiskt på riktigt anfaller Israel (vet inte om man inte ska kalla raketbeskjutning anfall, men ni fattar förhoppningsvis vad jag menar ändå).

Jo men, Hizbolla kan väl försöka anfalla med lite raketer om de vill omvandlas till pulver. USA har ju placerat sina två största hangarfartyg utanför Gaza, Gerald R Ford och Dwight Eisenhower, samt diverse missilfartyg. Har du sett bilder på dessa gigantiska hangarfartyg? Det ena rymmer 75 militärflygplan......Finns inget land som har liknande styrka. Där finns kraft att så att säga omforma hela Mellanöstern vid behov.
Citera
2023-10-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Israel behöver få palestinierna tillräckligt möra för att dessa ska (i) hjälpa till med underrättelseinformation som Israel behöver för att slå mot Hamas och frita gisslan, (ii) börja beskylla Hamas för sin
situation och (iii) förflytta sig dit Israel vill, dvs. undan från stridsområden så att Israel kan slå mot Hamas utan att civila kommer till skada. Det sistnämnda är på sikt viktigare för opinionen i omvärlden än den kriktik som Israel just nu får för att inte släppa igenom förnödenheter.

Jag tror det är en korrekt analys. De försöker maximera sina chanser.

Nu säger Israel att markinsatsen är fördröjd pga väder. Jag vet inte. Jag tänker att de väntar in den andra amerikanska förstärkningen. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-10-16, 15:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Det finns en underlig föreställning om att Israel måste spela efter särskilda regler och ta särskild hänsyn för fienden för att Israel är ett civiliserat land, medans muslimerna kan agera som fullständiga psykopater för att de är ett primitivt och muslimskt barbarfolk.
Rimligen bör samma krav ställas på muslimerna. Ska de kräva att bli behandla som människor så måste de först lära sig bete sig som människor. Vilket jag inte tror att de klarar av.
Israel är i en situation där de förväntas försöka komma överens och leva i fred tillsammans med råttor. Det är fullständigt absurt. Om djur börjar angripa människor så är lösningen skyddsjakt, inte kompromissande och förvarningar. Det är ett problem att åtgärda och inte en förhandling.
Vill palestinierna respekteras så måste de först visa att de förtjänar respekt, istället har de visat sig lägre än djur. De är en ohyra.

Det kallas "de låga förväntningarnas rasism". Man tycker att man inte kan förvänta sig mer av den stackars lägre stående infödingen. D.v.s. ett rasistiskt tankesätt.

Jämför inte med djur. Djur begår inte terrorism och onda handlingar; det är helt mänskliga egenskaper. Abrahamitisk tankevärld där positiva egenskaper är mänskliga och negativa egenskaper är djuriska. Oftast är det tvärt om som med allt abrahamitiskt tankegods.
Citera
2023-10-16, 15:44
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Min arbetsplats är starkt socialdemokratisk. Här är direktiven att vi supportar Hamas i Palestina. Jag vet själv inte så mycket om konflikten (är ju lite infekterad).
Nu tycker jag att du tar i så du nästan spricker.
När har någonsin Kommunal supportat Hamas. Det är väl mer palestiniers rätt att existera som fria människor de supportat och det är ju inte enbart Kommunal som supportat palestinier.
Sverige som land har supportat palestinier.
Vore ju underligt om Sverige helt slutade upp med det.
Vi har ju ca 7400 palestiner födda i palestinska områden och ca 1200 palestinier födda i Sverige.
Skall de ses som Hamasanhängare de med.

Krångligt det här när man inte vet vem som är vad eller vem som supportar vem.
Citera
2023-10-16, 15:47
Avstängd
Citat:

Har kommunalarbetarförbundet som officiell linje att supporta Hamas?
Nej du, det tror jag inte. Du får bakläxa på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in