2023-10-16, 10:29
Medlem
Såg precis bilder från ryssarnas försök att storma Terrikon utanför avdiivka, det är ett konstgjort befäst slaggberg. Resultatet blev en total utplåning av alla ryssar som försökte. Det räcker med att kolla på hur det ser ut så inser man att det är en meningslös uppgift ryssarna fick, eventuella befäl visste att de skulle förlora hundratals ryssar på den attacken, troligen utan några som helst ukrainska förluster. Och ingen mark bytte sida. Bara döda ryssar i drivor.
Citera
2023-10-16, 10:35
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Kan du snälla visa alla att putin har starkare stöd nu än nånsin.
Gärna länkar som INTE är ryska.
Visa oss att Ekonomin är bra, att militären är bra osv sov..
För övrigt så har länder som Namibia, Etiopien osv säkert det bättre än för 100 år sen.....

Ska du ljuga, hitta på med mera så försök att göra det på ett bra sätt.
Du blir bara pinsam, även om du nu försöker provocera vilket du misslyckas med.

Den aktuella information SR tar upp är att en större del av den ryska befolkningen stödjer Putin nu än innan kriget. Däremot är en större majoritet av ryssarna mot kriget.
Citera
2023-10-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Såg precis bilder från ryssarnas försök att storma Terrikon utanför avdiivka, det är ett konstgjort befäst slaggberg. Resultatet blev en total utplåning av alla ryssar som försökte. Det räcker med att kolla på hur det ser ut så inser man att det är en meningslös uppgift ryssarna fick, eventuella befäl visste att de skulle förlora hundratals ryssar på den attacken, troligen utan några som helst ukrainska förluster. Och ingen mark bytte sida. Bara döda ryssar i drivor.

Det förklarar också varför Ukrainas offensiv går långsammare än vissa hoppas.

Ingen sida har luftherravälde. Ryssarna vågar inte flyga närma fronten pga Ukrainas luftvärn. Ukraina kan inte flyga närma fronten för de har väldigt få flygplan/helikoptrar.

Kvar blir då markstyrkor som ska rycka fram mot befästa positioner över minfält och kraftig artilleri-eld som skjutit in sig på tänka framryckningsområden.
Citera
2023-10-16, 10:43
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Vadå "ingen" varför ljuger du ? JAG och många med mig vill ha fred på Rysslands villkor ... UKRs villkor eller fking Kongos villkor. Varför ska vi bry oss om Ryssar eller Ukrainare jag bryr mig bara om Sverige norden och kanske några länder till i västeuropa.
Rätt som får Putin en snetändning och skickar kärnvapen mot sverige och här bor mina barn. Kostar dessutom massor med pengar för alla EU länder ikl oss.
Nä fy fan för det här pisskriget .. . FRED på vilka villkor som helst bara inte sverige drabbas.
Wow, vilken feg ynklig super-egoist.
Hör du inte dig själv?
Kolla längre än din egna näsa.
Jag är innerligt innerligt äcklad av människor som dig.
Ditt tankesätt är roten till allt ont i världen. Den går så här: "Jag. Jag. Jag. Skit i allt annat och alla andra. Jag. Jag. Jag. Min egna lilla box. Resten av världen och alla andra människor kan brinna och lida och leva i misär eller whatever, det bryr jag mig inte om. Jag."

Tror att du slänger skräp genom ditt fönster eftersom det är lättast för dig. Det enda som räknas är ju att skräpet inte är hemma hos dig. Eller hur.

Satan så arg jag blir.

Hemläxa, säg detta till dig själv 3 gånger:
The greater good.
The greater good.
The greater good.
Senast redigerad av ThinkRightly 2023-10-16 kl. 10:53.
Citera
2023-10-16, 10:47
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Inte en chans, att mobilisera blingblingfolket i St Petersburg och kostymnissarna i Moskva skulle ovillkorligen leda till uppror. Det har ingenting att göra med någon ”politisk vilja”
Historiskt sett saknar just sådana grupper fullständigt vilja och förmåga att göra uppror. En del av dem har kontakter att muta sig ur situationen det är allt. Uppror kommer alltid underifrån och de flesta unga arga underklassmän är redan skickade.

Politisk vilja och förmåga är att samla upp stadsborna i storstäderna och skicka dem att dö skrikande av skräck vid fronten tillsammans med de bonnpojkar, underklass, etniska minoriteter och brottslingar man hittils skickat.

Jag tror ledningen i kreml har den viljan och förmågan om läget blir desperat. Inte för att det kommer att ändra på någonting i slutändan. Båda sidor har redan kort sig trötta och vi kommer endast få se marginella förändringar framöver.

ryssen tar en mindre stad till. Ukraina spränger Kerchbron. Sådana saker. Inom kort är man i ett läge då man behöver paus och tid att bygga upp resurser igen.
Senast redigerad av FarangDingDong 2023-10-16 kl. 10:54.
Citera
2023-10-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Vadå "ingen" varför ljuger du ? JAG och många med mig vill ha fred på Rysslands villkor ... UKRs villkor eller fking Kongos villkor. Varför ska vi bry oss om Ryssar eller Ukrainare jag bryr mig bara om Sverige norden och kanske några länder till i västeuropa.
Rätt som får Putin en snetändning och skickar kärnvapen mot sverige och här bor mina barn. Kostar dessutom massor med pengar för alla EU länder ikl oss.
Nä fy fan för det här pisskriget .. . FRED på vilka villkor som helst bara inte sverige drabbas.
Det måste vara en hållbar fred där man garanterat vet att Ryssland aldrig mer kan hota sina grannländer, inklusive Sverige, oavsett vilken galen diktator Ryssland för tillfället har på tronen.
Ryssland har bevisat genom sina handlingar att trots att vi har fredsavtal och samarbetsavtal med dem så är det vatten värt och de bryter mot dem direkt om de tror sig vara starka. En hållbar fred kräver total nedrustning av ryska kärnvapen, avmilitarisering av Ryssland väst om Uralbergen, samt fredsbevarande FN-styrkor i Moskva. Det är villkoren som garanterar trygghet för dig och dina barn.
Citera
2023-10-16, 10:53
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om den viljan finns så borde Sverige bidra med en bataljon frivilliga. Jag kommer.

Tycker det är synd om du oc andra Svenskar skall behöva åka men i sak håller jag med. Vi kan skicka våra brottslingar, negrer, palestinier, araber, serber, perser ja helt enkelt det lägsta av det lägsta vi har.

Vi kan ge de stridande sidorna hälften var och tillochmed förse dem med förinställda självmodsbälten fastopererade så att ingen av sidorna tvekar att genast skicka dem rakt in i frontens kulregn snarast möjligt.

Tänk en sådan nettoinvestering. Det blir vinst på sikt som man brukar säga.
Citera
2023-10-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
https://samnytt.se/vita-huset-borjar-narma-oss-slutet-pa-stodet-till-ukraina

Vita Huset har nu alltså börjat flagga för att finansieringen och uppbackningen av Ukrainas militär kommer inte att bli oändlig.

Vita Husets talman säger till och med att "vi börjar närma oss slutet av repet".

Hur kommer Ukraina att klara sig i det här kriget, utan USA:s militära och ekonomiska stöd?

Kommer Europa att kunna täcka det enorma hålet som USA kommer att lämna efter sig, när de väl överger Ukraina?

Vad vita husets talman säger är ganska egalt då det inte är han som avgör det.
Citera
2023-10-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Kirby säger att US inte kommer att hjälp Ukraina militärt länge till, han erkänner att Ukraina är “at the end of the rope.”

Ukrainas offensiv har totalt misslyckats och ryssarna börjar ta tillbaka områden. Ukraina har snart ingenting kvar att ge.

Så USA dumpar snart Zelensky, och hans nassar/Banderiter.

Det är med andra ord snart över och rätt sida vinner ett helt onödigt krig som de försökte undvika.

Vilka områden har Ryssarna tagit tillbaka?
Hur undviker man ett krig genom att invadera någon annan?
Citera
2023-10-16, 11:11
Medlem
Moskva-globalisterna fastnade i ett anfallskrig där dom missbedömde Ukrainas försvarsvilja. Varje dag som går är ett nederlag.
Förlusterna är fullständigt ohållbara. Senaste dygnet har 860 st bögkriminella eliminerats och det innebär att totalt 288.630 fascister, pedofiler, hallickbögar, inte längre kan förleda det uppväxande släktet med sina skamliga gärningar.

En normalisering är att förvänta senare i höst varför normtalet fortfarande är 480 neutraliserade per dygn och det innebär också att 300.000-gränsen passeras den 9 november.

Det nedskjutna SU-25 kom nu med i statistiken med fördröjning samt gårdagens nedskjuta heliiopter av typ Mi-8. Vi noterar kolossala förluster av material, 17 stridsvagnar, 23 bepansrade stridsfordon, 44 st artilleripjäser samt 1 st raketartillerisystem.

Även om det är ett slutet land går det till slut inte att dölja det katastrofala läget. Man kan bara fördröja nederlaget vilket innebär att konsekvenserna blir ännu värre för Moskva-globalisterna.
Citera
2023-10-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Att ryssarna fortfarande genomför förflyttningar av artilleripjäser dagtid. Finner inga ord...
Men med tanke på alla övningar, på öppet fält, som ryssarna stolt visat upp år efter år förklarar en del. Man krigar som man övar

https://twitter.com/NOELreports/status/1713578712224919625

De måste flytta på sig annars tas de ur bruk av Ukrainarna. Även Ukraina flyttar sitt artilleri på dagen. Annars skjuter ryssarna emot det.
Citera
2023-10-16, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Koordinerad artillerield mot ett område. Fick det till 8 st smällar. Låg ryssar där så ligger det inga ryssar där nu, eller rättare sagt dom ligger där fortfarande orörliga:

https://twitter.com/EuromaidanPR/status/1713594796915188114?s=20

Min Gissning är 1 archer system som gjorde det där. Men tydligen Ryssar för 1 år sedan som sköt iväg det där enligt twitter och ett youtube klipp.
Senast redigerad av Kratatch 2023-10-16 kl. 11:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in