2023-10-16, 09:45
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jo, och på Putins 1600-talskarta är Ukraina ryskt. Fast Kaliningrad och Sankt Petersburg är svenskt...

Hur såg det ut på 800-talet då?
Citera
2023-10-16, 10:00
Medlem
Area55s avatar
Allt går att sälja, med mördande reklam!
Historiens största bondfångare, Putin.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/putin-h%C3%A4vdar-milit%C3%A4ra-framg%C3%A5ngar/ar-AA1ieIPz?ocid=msedgntp&cvid=a00990ca1b5248e9836ada 5c80b2e915&ei=7

Ryska styrkor gör framsteg i Ukraina, bland annat vid den symboliskt viktiga industristaden Avdijivka där striderna har varit intensiva de senaste dagarna. Det hävdar den ryska presidenten Vladimir Putin i en tv-intervju.

— Våra styrkor har förbättrat sina positioner i nästan hela det området, sade han i rysk tv.

Oryx med bildbevis, säger något annat.

Men som jag började med, Allt går att sälja, med mördande reklam! Om inte annat, så är våra ryssapologeter i tråden ett tydligt bevis för detta!
Citera
2023-10-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Allt går att sälja, med mördande reklam!
Historiens största bondfångare, Putin.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/putin-h%C3%A4vdar-milit%C3%A4ra-framg%C3%A5ngar/ar-AA1ieIPz?ocid=msedgntp&cvid=a00990ca1b5248e9836ada 5c80b2e915&ei=7

Ryska styrkor gör framsteg i Ukraina, bland annat vid den symboliskt viktiga industristaden Avdijivka där striderna har varit intensiva de senaste dagarna. Det hävdar den ryska presidenten Vladimir Putin i en tv-intervju.

— Våra styrkor har förbättrat sina positioner i nästan hela det området, sade han i rysk tv.

Oryx med bildbevis, säger något annat.

Men som jag började med, Allt går att sälja, med mördande reklam! Om inte annat, så är våra ryssapologeter i tråden ett tydligt bevis för detta!

Det är väl möjligt att båda sidor har rätt? Ryssarna förbättrar sina positioner. Men till ett extremt högt pris?
Citera
2023-10-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Varför skulle det bli uppror? Putin har aldrig haft starkare stöd än nu. Ekonomin är bra, Ryssland har utvecklats med stormsteg under senaste decennierna och människor där har det bättre nu än på över hundra år, tack vare Putin.

Kan du snälla visa alla att putin har starkare stöd nu än nånsin.
Gärna länkar som INTE är ryska.
Visa oss att Ekonomin är bra, att militären är bra osv sov..
För övrigt så har länder som Namibia, Etiopien osv säkert det bättre än för 100 år sen.....

Ska du ljuga, hitta på med mera så försök att göra det på ett bra sätt.
Du blir bara pinsam, även om du nu försöker provocera vilket du misslyckas med.
Citera
2023-10-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men propagandan trummar på om var Rysslands gränser egentligen går. Warszawa, Berlin, eller Lissabon...

Om ryssarna nu tycker att det är propaganda, varför står de då själva i rysk TV och talar om att inta Lissabon?
Citera
2023-10-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Putin säger så, ja. Och du har köpt det rakt av, sucker.

Problemen i östra Ukraina började i allt väsentligt när Putin bestämde sig för att smyginvadera 2014. Du vet det, eller hur? Men du låtsas annorlunda.

Ingen vill ha "fred" på Rysslands villkor och i rysk mening, lika lite som man ville ha "fred" med Tredje Riket på Hitlers premisser.

Vadå "ingen" varför ljuger du ? JAG och många med mig vill ha fred på Rysslands villkor ... UKRs villkor eller fking Kongos villkor. Varför ska vi bry oss om Ryssar eller Ukrainare jag bryr mig bara om Sverige norden och kanske några länder till i västeuropa.
Rätt som får Putin en snetändning och skickar kärnvapen mot sverige och här bor mina barn. Kostar dessutom massor med pengar för alla EU länder ikl oss.
Nä fy fan för det här pisskriget .. . FRED på vilka villkor som helst bara inte sverige drabbas.
Citera
2023-10-16, 10:18
Medlem
trickydicks avatar
Ett flygplan skall ha skjutits ner.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/10/16/7424283/
Citera
2023-10-16, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
Vadå "ingen" varför ljuger du ? JAG och många med mig vill ha fred på Rysslands villkor ... UKRs villkor eller fking Kongos villkor. Varför ska vi bry oss om Ryssar eller Ukrainare jag bryr mig bara om Sverige norden och kanske några länder till i västeuropa.
Rätt som får Putin en snetändning och skickar kärnvapen mot sverige och här bor mina barn. Kostar dessutom massor med pengar för alla EU länder ikl oss.
Nä fy fan för det här pisskriget .. . FRED på vilka villkor som helst bara inte sverige drabbas.

Vill du ha fred på Rysslands och Putins villkor är du en idiot. Det finns inget mer att säga.

Edot: Eftersom du uppenbarligen är bokstavstolkare så kunde jag såklart formulerat mig annorlunda: Putin vill såklart ha fred på sina villkor, han och hans vidriga anhängare. Och en och annan som är fullständigt förd bakom ljuset eller bara helt ignorant.
Senast redigerad av Sidlinjen18 2023-10-16 kl. 10:22.
Citera
2023-10-16, 10:21
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ryssland har utvecklats med stormsteg under senaste decennierna och människor där har det bättre nu än på över hundra år, tack vare Putin.
Invasionen av Ukraina är inte populär i Ryssland tack vare Putin, utan det är rysk statlig propaganda som berättar en annan historia än verkligheten som gör att folk tycker att det är en god idé att invadera sitt grannland.

Ryssland har inte heller utvecklats ekonomiskt tack vare Putin, utan tack vare att man råkar ha vissa råvaror som det är stor efterfrågan på i världens länder. Det globala välståndet har byggt på billig energi från olja och gas, och Ryssland har köpt in teknologi från västvärlden för att kunna exploatera detta. Produktionen av olja och gas är ingenting Putin har utvecklat, utan det har man hållit på med länge. Trots att man tjänar enorma pengar på försäljningen av dessa råvaror, har man inte klarat att bygga ekonomisk framgång inom någon annan sektor. Landet är fortfarande helt beroende av internationell efterfrågan på deras olja och gas.
Citera
2023-10-16, 10:25
Medlem
Svensk man med barn från Skellefteå död. Varför skola männskor strida?

https://pt.se/nyheter/skelleftea-kommun/artikel/skelleftebo-dod-efter-strider-i-ukraina-fruktansvart/lzy2d4pr
Citera
2023-10-16, 10:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dura62
JAG och många med mig vill ha fred på Rysslands villkor ... UKRs villkor eller fking Kongos villkor. Varför ska vi bry oss om Ryssar eller Ukrainare jag bryr mig bara om Sverige norden och kanske några länder till i västeuropa.
Ryssland har sedan andra världskriget hotat Sverige, kränkt våra gränser och bedrivit omfattande spionage samt sabotage i Sverige. Det ligger inte i Sveriges intresse att någonting sker på Rysslands villkor. Det som är bäst för Sverige är att Rysslands militära förmåga decimeras och att diktatorn där avsätts. Därefter ligger det i Sveriges intresse att Ryssland börjar utvecklas mot ett demokratiskt land som det går att ha bilaterala relationer med.
Citera
2023-10-16, 10:27
Medlem
Till alla som ylar om "Ryssland har olja - de klarar sig!!!":

Titta på Venezuela.

De har de största oljereserverna i världen - större än Saudi Arabien.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_proven_oil_reserves

Men hur ser det ut med oljeproduktionen?

https://www.statista.com/statistics/265185/oil-production-in-venezuela-in-barrels-per-day/

Venezuela har alltså världens största oljereserver men deras oljeproduktion har kollapsat för de har inte råd att utvinna oljan.

Förhoppningsvis blir det samma med Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in