2023-10-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Du har en bild på näthinnan, en story som skapats av att titta på nyheter, läsa om det och vad andra skrivit. När du ser Palestinier fira på gatan att Hamas genomförde ett lyckat anfall ser du det som att dom just där och då firar att 40 bebisar blev halshuggna. Jag har väldigt svårt att se att majoriteten av dessa personer som firade på öppen gata firade just detta, eller i den stunden var ens medvetna om detta.

Israel har genomfört en långvarig tortyr av det Palestinska folket genom många, många år. Hanterat dom som boskap, stängt av vattnet, el till sjukhus, massa skit. Dom har levt under förtryck och givetvis har det grott ett hat hos många Palestinier mot judarna pga detta. Det är en naturlig reaktion som kommer ifrån rädsla, vilket vi nu ser i allt större utsträckning i Sverige med det ökade hatet mot muslimer.

Det Palestinier vill ha är frihet och säkerhet, och när Hamas genomförde attacken kände personerna antagligen lite som att mobbaren fick igen, att man fick upprättelse och fick smaka lite på den frihet man söker. Det skapar förklarligt biologiskt lyckokänslor. Väg då in att man vid tillfället då man firade mest troligt inte var medveten om den magnitud av bestialiska dåd Hamas utfört.

Jag tycker precis som du att fira det som skedde är för jävligt för att uttrycka det milt, och reagerade precis likadant innan jag fördjupade mig i detta och lyckades sätta mig in i Palestiniernas perspektiv.

Det enda palestinier och muslimer vill ha är ALLT! De vill roffa åt sig hela världen till vilken bekostnad som helst!
Vilken normal människa som helst borde förstå att här är resan till Sverige slut för alla muslimer. Vill man inte följa svensk lag och demokrati så ska man kastas ut ur Sverige. Ju fortare desto bättre!

Hizb ut-Tahrir
Organisationen bakom demonstrationen har som mål att avskaffa demokratin och istället införa ett islamistiskt och Sharia styrt samhälle.

Den islamistiska organisationen Hizb ut-Tahrir breder ut sig över världen och har sedan flera år arbetat med att etablera sig i Sverige. Det har avslöjats att organisationen hållit möte i Stockholms stads lokaler och förespråkat statskupp samt motsatt sig integration.

Muslimernas budskap i Stockholm: ”Lösningen är jihad”

Det var på tisdagen som den islamistiska grupperingen Hizb ut-Tahrir som genomförde demonstrationen på Medborgarplatsen i Stockholm.

– Allahu akbar, skanderade folkmassan på Södermalm.

Rörelsen har som tydligt uttalat mål att avskaffa demokratin och istället införa ett islamistiskt shariastyrt samhälle. I Ryssland är Hizb ut-Tahrir förbjuden och klassad som terroristorganisation. Tyskland har förklarat organisationen olaglig på grund av antisemitism och antiisraelisk propaganda. Även Kina, Turkiet, Egypten och flera andra arabiska länder har förbjudit organisationen
Senast redigerad av Ajabaja555 2023-10-13 kl. 20:21.
Citera
2023-10-13, 21:54
Medlem
Helt absurt hur mycket muslimer på tiktok som befinner sig i Sverige hyllar hamas och palestina och vill att Israel ska raderas från världen.

De förstår inte ens vad de säger, de tror att mappen av palestina är all bevisning de behöver.
Anledningen till att människor är på palestinas sida är för att de är antingen okunniga om historien och brist på synvinkel från båda sidorna eller så är de bara rakt av hjärntvättade av palestinier. Såg en person i gbg på tiktok live som varit där i 3 månader och pratar svenska helt okej men ändå säger han "Israel försvinna"... dessa personer bryr sig inte om människor dör civila eller inte... de vill bara att Palestina ska erövra israel - Frågan blir, behöver man kasta ut dessa sympatisörer eller behöver man rehabilitera dem från hjärntvätt / informera om historien och dess anledningar?
Citera
2023-10-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Du känner många, hör jag!
Återkom när du har besökt verkligheten.

Henry Kissinger: Europa har släppt in för många utlänningar!

Medan migranter i Europa firar massakern på civila israeler konstaterar den tidigare amerikanske toppdiplomaten att massinvandringen till Europa varit ett ”allvarligt misstag”.

Bilderna från gator och torg i flera västeuropeiska länder som länge haft öppna gränser – bland andra Sverige – visar migranter som viftar med palestinska flaggor och gläds åt den största massakern på judar sedan Förintelsen.
Citera
2023-10-14, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Troligtvis nåt genetiskt som kaozfolk har i generna eller nåt de fått i sig via modersmjölken

Vi har ju sett det här beteendet på blattar i Sverige, även de som är födda här.

Kolla in Malmö på nyårsafton du som bor där så kanske du fattar?
Frykter at den norske regjeringen skal ta imot flyktninger som etterhvert starter terrorbombing i Norge. Problemene tårner seg opp. De skal nå hente folk med norsk pass som forlot norge for å bo i paradiset. Nå vil de visstnok "hjem" til norge.
Citera
2023-10-14, 08:10
Medlem
Det börjar verkligen bli dags att förbjuda alla religioner och dess ondska! Det goda har verkligen kommit i dålig dager!
Citera
2023-10-14, 11:49
Medlem
En sak ska jag säga av alla de gånger jag fått hjälp typ tappat nåt e.l har det varit av ung utl pojke alt svensk pojke. Vuxna här i landet är ego utan dess like. Hur kopplar jag detta till Hamas stöd jo det finns nåt som heter ”känn din nästa”
Citera
2023-10-14, 17:43
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det är helt obegripligt egentligen. Men man firar väl för att det rör sig om destruktiva, korkade & hjärntvättade människor. De är faktiskt så bakom flötet att det knappt ens känns kontroversiellt att kalla dem för skräpmänniskor. Med all tydlighet visar de att de inte hör hemma i civiliserade länder.

Islam har allt land från Marocko till Pakistan. Där all olja vid Persiska viken ingår vilket betyder enorm rikedom. Ändå kan inte Israel få ha sin lilla plätt av Östergötlands storlek ifred utan de måste utrotas. Samtidigt som muslimerna, trots allt land & all oljerikedom ändå måste strömma in i Europa där de bara skapat kaos & problem.

Mycket bra inlägg! Inte ett dugg förvånad att det här på Flashback finns individer som stöder både Hamas och Rysslands invasonskrig i Ukraina. Otroligt hemsk att se 300 bilar i en pro-hamansk demonstration i Malmö där jag bor. Vad är för en drägg som kommit till vårt land? Vilket ansvar har Reinfeldt och Stefan Löfven? Usch!!!
Citera
2023-10-14, 21:57
Medlem
BS-uttrycket om de som inte älskade massinvandring:
"Jag är inte rasist, men.."

Verkligt uttryck om de som stödjer Palestina:
"Jag gillar inte terrormassakrer, men.."
Citera
2023-10-14, 22:11
Medlem
peterZiipens avatar
Har noterat att det skett ett stort skifte på TikTok när det kommer till "svenska" palestinier som laddar upp klipp. De har gått ifrån att vara glada och fira till att gråta och protestera. Vem hade kunnat ana?
Citera
2023-10-15, 12:29
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Dessa människor är fan ta mig helt inhumana. Även kvinnor och barn kluckar gott av skratt när ett israeliskt spädbarn halshuggs.

Detta är människor som kommer föra mänskligheten rakt ner i helvetet. De har inga känslor. De njuter av våldtäkter och deras kvinnor och barn applåderar. De är fullkomligt hjärntvättade och mycket mycket osympatiska
Citera
2023-10-16, 00:50
Medlem
Snacka om dubbelmoral! De utför terrordåd mot Israel för att de tycker att Israel ockuperar deras land! De verkar inte ens förstå att det är precis det de själva gör mot svenskarna! De ockuperar Sverige. Helt respektlöst använder de våra gator och torg för att visa sitt missnöje. De borde åka hem istället och lämna tillbaka Sveriges mark till svenskarna!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tusentals-i-manifestation-for-gaza-i-malmo
Citera
2023-10-16, 20:43
Medlem
Mustafa P*nshiri delade ett inlägg med Nalin B*ksi där hon bär davidsstjärnan och tar avstånd från Hamas.
Och fick svar från en tjej som driver ett lyxklädesmärke för barn
Att han är vidrig och efterbliven och hjärntvättad vill vara vit .
https://imgur.com/gallery/Elwubjv

Husnia M.K på ” rc.kidz”
Senast redigerad av Tezz-l 2023-10-16 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in