Citat:
Du har en bild på näthinnan, en story som skapats av att titta på nyheter, läsa om det och vad andra skrivit. När du ser Palestinier fira på gatan att Hamas genomförde ett lyckat anfall ser du det som att dom just där och då firar att 40 bebisar blev halshuggna. Jag har väldigt svårt att se att majoriteten av dessa personer som firade på öppen gata firade just detta, eller i den stunden var ens medvetna om detta.
Israel har genomfört en långvarig tortyr av det Palestinska folket genom många, många år. Hanterat dom som boskap, stängt av vattnet, el till sjukhus, massa skit. Dom har levt under förtryck och givetvis har det grott ett hat hos många Palestinier mot judarna pga detta. Det är en naturlig reaktion som kommer ifrån rädsla, vilket vi nu ser i allt större utsträckning i Sverige med det ökade hatet mot muslimer.
Det Palestinier vill ha är frihet och säkerhet, och när Hamas genomförde attacken kände personerna antagligen lite som att mobbaren fick igen, att man fick upprättelse och fick smaka lite på den frihet man söker. Det skapar förklarligt biologiskt lyckokänslor. Väg då in att man vid tillfället då man firade mest troligt inte var medveten om den magnitud av bestialiska dåd Hamas utfört.
Jag tycker precis som du att fira det som skedde är för jävligt för att uttrycka det milt, och reagerade precis likadant innan jag fördjupade mig i detta och lyckades sätta mig in i Palestiniernas perspektiv.
Israel har genomfört en långvarig tortyr av det Palestinska folket genom många, många år. Hanterat dom som boskap, stängt av vattnet, el till sjukhus, massa skit. Dom har levt under förtryck och givetvis har det grott ett hat hos många Palestinier mot judarna pga detta. Det är en naturlig reaktion som kommer ifrån rädsla, vilket vi nu ser i allt större utsträckning i Sverige med det ökade hatet mot muslimer.
Det Palestinier vill ha är frihet och säkerhet, och när Hamas genomförde attacken kände personerna antagligen lite som att mobbaren fick igen, att man fick upprättelse och fick smaka lite på den frihet man söker. Det skapar förklarligt biologiskt lyckokänslor. Väg då in att man vid tillfället då man firade mest troligt inte var medveten om den magnitud av bestialiska dåd Hamas utfört.
Jag tycker precis som du att fira det som skedde är för jävligt för att uttrycka det milt, och reagerade precis likadant innan jag fördjupade mig i detta och lyckades sätta mig in i Palestiniernas perspektiv.
Det enda palestinier och muslimer vill ha är ALLT! De vill roffa åt sig hela världen till vilken bekostnad som helst!
Vilken normal människa som helst borde förstå att här är resan till Sverige slut för alla muslimer. Vill man inte följa svensk lag och demokrati så ska man kastas ut ur Sverige. Ju fortare desto bättre!
Hizb ut-Tahrir
Organisationen bakom demonstrationen har som mål att avskaffa demokratin och istället införa ett islamistiskt och Sharia styrt samhälle.
Den islamistiska organisationen Hizb ut-Tahrir breder ut sig över världen och har sedan flera år arbetat med att etablera sig i Sverige. Det har avslöjats att organisationen hållit möte i Stockholms stads lokaler och förespråkat statskupp samt motsatt sig integration.
Muslimernas budskap i Stockholm: ”Lösningen är jihad”
Det var på tisdagen som den islamistiska grupperingen Hizb ut-Tahrir som genomförde demonstrationen på Medborgarplatsen i Stockholm.
– Allahu akbar, skanderade folkmassan på Södermalm.
Rörelsen har som tydligt uttalat mål att avskaffa demokratin och istället införa ett islamistiskt shariastyrt samhälle. I Ryssland är Hizb ut-Tahrir förbjuden och klassad som terroristorganisation. Tyskland har förklarat organisationen olaglig på grund av antisemitism och antiisraelisk propaganda. Även Kina, Turkiet, Egypten och flera andra arabiska länder har förbjudit organisationen
Senast redigerad av Ajabaja555 2023-10-13 kl. 20:21.
Senast redigerad av Ajabaja555 2023-10-13 kl. 20:21.