2023-10-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Israels ambassadör i USA säger: ” Vi kommer inte att ockupera eller återockupera Gaza när kriget är avslutat.”

Låter inte som man tänker lämna särskilt mycket kvar då.
Citera
2023-10-15, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tem34
Hoppas att Israel hjälper Iran att bli av med diktaturen och islamiseringen där så Iran kan återgå till den sekulära storhetsperiod där kvinnor åtnjöt viss frihet under 60- och 70-talen.

Hoppas Palestina-supportrarna någon gång förstår att Hamas bara är en i raden av problematiska terror-organisationer som kommer fortsätta ploppa upp som svampar om inte Israel tillåts gå in och desarmera dom och införa demokrati till de stackars Palestinierna.

Fredens religion islam kommer bara fortsätta att leda till terror om inte någon tar sig an att begränsa den. Islam är redan på tok för stor medan judarna har världens minsta land.

Jag och många vill att islam bara ska vara en religion och inte en terrorsekt, tills dess att de kan bevisa att det fungerar så måste de hanteras med hårdhandskar för sitt eget bästa.

Extrema judar = terror sekt
Extrema muslimer = terror sekt
EXtrema kristna = terror sekt
Extrema nationalister = terror sekt
Citera
2023-10-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Det var inte IDF, utan libanesiska kristna araber som 1982 utförde massakrerna i flyktinglägren Sabre och Shatila. Men med tanke på hur okunnig du är, så hade du förstås inte koll på det heller.

Var det? Det var IDF som omringade lägrena och gav ordern att libaneserna skulle ta ut milismän, och dom stod och tittade på när dom slaktade alla där är utan att lyfta ett finger. T.o.m. Israel själva erkände att IDF var skyldiga och delaktig i det och det var orsaken till att Ariel Sharon fick lämna sin post som försvarsminister.
Citera
2023-10-15, 22:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Ska man dra alla över en kam och rättfärdiga alla civila offer kan man lika gärna ha siffrorna klara för sig och förstå varför Hamas kom till makten. Speciellt när större delen av befolkningen inte var födda då så blir det riktigt löjligt att skylla Hamas på dom.

Det har inte jag gjort.

Hamas kom till makten genom val och våld.

Vad du verkar säga är att de unga där nu har övergivit denna ideologi.

Finns det mycket evidens för det?
Citera
2023-10-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är en liten kran påslagen i södra landsändan. Ingenting till Gaza City.

”En liten kran”, buhu, Israel skulle kunna dränka Gaza i Medelhavet och du skulle ändå tycka att de inte gav dem tillräckligt med vatten. Patetiskt.
Citera
2023-10-15, 22:52
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Väldigt lite skulle jag säga.

Ja Hamas har nog inte gjort så mycket för Gaza alls skulle jag säga.

Förutom att se till att Gazaborna inte går ner på alla 4 och särar på skinkorna för sionisterna.
Citera
2023-10-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Hur skulle de göra det! Sverige fick ju inte ens skicka mat o mediciner med båt dit utan att Israelerna hindrade detta med våld? Hela deras mål har ju varit att strypa befolkningen helt där för att det ska passa narativet i hur odugliga de är jämfört med Judarna.

Är du helt historielös? https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sverige-utreder-israelisk-bordning

Israelerna bordade Ship to Gazas fartyg för att kontrollera att inga vapen smugglades in till Gaza - den typ av vapen som Hamas gång på gång använder för att brutalt mörda civila israeler i strid med krigets lagar.

Ditt påstående att Israel hindrat Sverige från att skicka mat och mediciner till Gaza är lika lögnaktigt som allt annat du skriver. Är du anställd av Hamas propagandaministerium eller freelancar du?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är en liten kran påslagen i södra landsändan. Ingenting till Gaza City.

Från vilken stad folk förstås har flyttat.

Och jag har sett foton. Det finns inga små kranar där
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
"Tanten på Agenda" är Hanan Ashrawi. Hon är en kristen palestinsk politiker som bl a suttit i det palestinska parlamentet och varit språkrör för Arabförbundet. Det är kanske den mest framträdande kvinnliga palestinska politikern som funnits.

Vilka är dom andra?
Citera
2023-10-15, 22:54
Medlem
rudi1985s avatar
När kommer tuffa iran då? eller är det bara prat som vanligt? har dom blöjorna på för dom vet usa är i bakgrunden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det har inte jag gjort.

Hamas kom till makten genom val och våld.

Vad du verkar säga är att de unga där nu har övergivit denna ideologi.

Finns det mycket evidens för det?

Det vet jag ingen om faktiskt. Jag ger bara fakta om orsak och verkan angående valet 2006. Oavsett vad Hamas har för support idag, så är det inte dom unga där som valde dom från början.

Rent psykologiskt och historiskt så har konflikter i stort sett alltid gett upphov stöd för reaktionerna partier oavsett hur kortsiktigt tänket är.

Hamas support bör väl försvinna helt där nu, dock lär hatet mot Israel blir ännu större samtidigt nu.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Exakt. Israel bör själv ta emot flyktingar från Gazaområdet, om inte lämpar de över problemen till övriga världens länder.
" vi bombar sönder Gaza, men ni får ta hand om de civila "
Och då för att en grupp terrorister dödat människor i Israel

Men så insiktslös är du väl ändå inte? ”En grupp terrorister”? Menar du Hamas? Som styr Gaza, som palestinierna själva valt att styra Gaza, med 50% stöd bland palestinierna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in