Citat:
Ursprungligen postat av
slipperyslope
Konstigt resonemang. Kvinnor, äldre, sjuka och barn borde vara riskfritt att ge fri lejd.
De har ju fått fri lejd i flera dagar nu av IDF. Om de inte valt att evakuera på flera dygn så tror jag knappast de kommer att evakuera imorgon heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
slipperyslope
Kontrollerar man att de män man tar hand om inte har vapen, så borde man kunna ha minst lika stor koll där som man kan ha på Gaza. Sprider man ut flyktingarna inom israels gränser så blir det inget nytt "område" heller.
Gaza var tidigare öppet, det fanns möjlighet för palestinier att flytta till Israel.
Det bor redan palestinier i Israel, mig veterligen har inte Palestinier blivit nekade att bo i Israel, så länge de svurit sin lojalitet till landet, som alla andra medborgare gör runtom i världen.
Om de inte accepterar Israel så förstår jag då även varför de valt att stanna i Gaza, men dessa kommer då inte heller att acceptera Israel så jag förstår inte hur du tänker dig att dessa skulle införlivas i en stat som de från början varken respekterar eller är lojal till?