2023-10-15, 18:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu släpper Israel på vattnet till Gaza också.
De hade inget val. På bara en vecka har Israel via sina hämndaktioner lyckts förlora nästan samtliga av sina globala goodwill-poäng de fick från Hamas inledande attack.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den är redan det:

https://twitter.com/CensoredMen/stat...62690583404601

Aha, till södra delarna. Ok. Det är ju en signal så tydlig som någon att de kommer att gå in i norr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Precis, hamas är en konstruktion från Israel
Hamas fängslar och tortyr sina egna. Klippet är jättebra. Hamas terroriserar sina egna. Bara att googla. Denne mannen som pratar är en hjälte.
Citera
2023-10-15, 18:05
Medlem
baggebo1s avatar
Hezbollah påstår sig ha slagit ut två merkavor:
Citat:
As a continuation of the response to the killing and wounding of journalists in the town of Alma al-Shaab and civilians in the town of Shebaa, the Mujahideen of the Islamic Resistance this Sunday afternoon, attacked the Zionist Hanita barracks with guided missiles, which led to the destruction of two Merkava tanks and a tracked personnel carrier. A number of deaths and injuries occurred among the ranks of the enemy army.
https://t.me/BellumActaNews/106475
Citera
2023-10-15, 18:05
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
https://x.com/medyaadami/status/1713...913596654?s=20

Ja, "gummidockor" överallt i Gaza just nu...

Påminner om sjuksköterskan som filmade sig själv under Covid.

"Åh så jobbigt att folk dör runt omkring mig, se på mig när jag ålar mig framför kameran hur jobbigt jag har det, jag placerar kameran här, det blir en bra vinkel"

https://www.youtube.com/watch?v=bxVHh1GsZHQ

CRINGE!
Citera
2023-10-15, 18:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Tycker du själv att det är hållbart att över två miljoner människor trängs på Gaza-remsan, som motsvarar en tredjedel av Öland yta?

Hållbart och hållbart... Det är inte ens i närheten av att vara det mest tättbefolkade området på jorden. Titta på en karta, söder om Gaza City finns stora områden som är landsbygd.

Nu hade det inte behövt vara så om palestinierna hade varit fredliga och accepterat att bo i en välutvecklad demokrati, Israel.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Du verkar riktigt innerligt att så många Palestinier går undan.. Intressant med tanke på allt annat skit du yttrat..
Kan du ta det igen på svenska?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Det var ett allmänt val, ja.. Och sedan dess har befolkningen inte gjort ett skit åt sin situation - vilket är hela min poäng och att Palestinier är kollektivt skyldiga och ser inga problem med att det blir en kollektiv konsekvens av vad som nu händer.

Men jösses, Palestiner har inte ett skit att säga till om angående sin situation. Hade något land erbjudit sig att ta emot folket i Gaza hade ALLA åkt dit. De bor i ett helvete
Citera
2023-10-15, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Du vet att Hamas fortsätter skjuta raketer mot Israel dagligen va? Tror du det skulle sluta om Israel bara blåste av allt nu.

Om det är något det är dags för så är det att sluta scapegoat:a Israel och inse vad de slåss emot.

Det är kanske inte snyggt, och det kommer inte vara snyggt i fortsättningen heller, för båda sidor slåss för sin överlevnad.

Det här är last man standing.

Du förstår att de skjuter raketer i försvar mot en ockupationsmakt, på samma sätt som Ukraina dagligen ljuger raketer mot Ryssland? Tror Du Israels olagliga ockupation ( eller Ryssens) skulle sluta om hamas slutade attackera skurkarna och ockupanterna?
Citera
2023-10-15, 18:08
Medlem
Hyperkits avatar
Vad tror vi?

Existerar Gaza om 2 veckor?
Citera
2023-10-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Absolut ingenting i inslaget talar för att Hamas skulle vara en produkt från Israel.
Jo det gör det men då behöver läsa på bättre om situationen. Att palestinier inte får bort Hamas beror på att Israel håller dem i ett järngrepp
Citera
2023-10-15, 18:09
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Den enda lösningen är en enda stat som leds av Israel.
Nu ska Israel ha fria händer att röja rent ordentligt i Norra Gaza.
De otacksamma muslimer, som är missnöjda bör naturligtvis lämna denna stat - förslagsvis till Syrien.

Dem kommer komma till Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in