2023-10-15, 15:07
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Rosthögen var från 1990
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/USS_Kearsarge_(LHD-3)

Gerald Ford är en av de 3 nyaste hangarfartygen. Scrolla ordentligt, nyaste kommer sist.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_amerikanska_hangarfartyg

Jag vet.
Citera
2023-10-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Det lät lika mellan Ryssland och Ukraina med och nu har vi svaret att UAF har en bättre militär än Ryssland. Taiwan är betydligt bättre (extremt mycket bättre) rustad än UAF och ligger på en ö omgiven av berg. Hur skulle en markinvasion gå till menar du?

De har flotta och flygvapen. När de bombat bort Taiwans armé går de in med soldater. Kina har 3 miljoner soldater totalt, hur många har Taiwan?? 😀
Citera
2023-10-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Nä knappast 😀

USA kommer inte att starta världskrig pga Taiwan. De får bita i det sura äpplet och bygga sina egna chipsfabriker.
Eller så slår de ut den kinesiska flottan.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministSlayer
Det spöregnar och är lerigt i Israel just nu, kan vara därför man väntar med att gå in.
Du ljuger.
Regnar inte alls över Gaza och har inte gjort det på de senaste dagarna

Aktuell radarbild

https://www.windy.com/sv/-V%C3%A4derradar-radar?radar,31.900,34.950,9
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De har sagt åt dem att attackera judiska och amerikanska mål. Men inte att de skall attackera andra européer.
Var och när sa de detta? Inte för att jag betvivlar vad du säger, men jag vill höra exakt hur de formulerat sig.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så de är redan inne i Gaza?

De skickade in en liten specialstyrka i torsdags eller fredags natt för att försöka lokalisera gisslan. De hittade ca 30 döda som låg utspridda och övergivna nära gränsen till Israel.
Citera
2023-10-15, 15:09
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Finns ingen ockupation i Israel. "Palestiner" som etnisk grupp har aldrig omnämnts före 1948. Läs på lite.

Det enda det handlar om nu är att Islamister/Araber vill förgöra alla andra som bor i området.

Konflikten lär ha börjat om Tempelberget i Jerusalem. Judarna har haft två tempel där. 1:a mellan 1000 före Kristus, till 600 före Kristus, andra 600 före Kristus till ca 70 efter Kristus.

Sen går en religion som skapas 600 år senare och bygger en moské rakt över det hela.
Menar du att Israel inte ockuperar några områden?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är nästan overkligt vad humanistiska och goda Israel är mot palestinierna (de civila), trots att de är Israels dödsfiender. Nu har tidsfristen förlängts igen, och alla palestinier som så vill kan förflytta sig söderut.

Varning på varning ges. Ja de försöker verkligen till varje pris undvika varje civilt dödsoffer, Israelerna. Men det är svårt, eftersom Hamas tvingar den palestinska civilbefolkningen att vara mänskliga sköldar, samt bygger sina kommandocentraler rakt under skolor och sjukhus.

Hamas sprängde till och med en konvoj av palestinier som flydde för att dels förhindra dem från att fly men även för att kunna skylla det på Israel.

Palestinierna har under årtioenden fört en slags "media deception campaign" kallas av vissa Pallywood.

Det sjuka är att folk köper det, allt som Israel påstår avkrävs det bevis och källor för, men palestinier kan påstå lite vad som helst om Israel och då är det genast betraktat som sanning.
Senast redigerad av FeministSlayer 2023-10-15 kl. 15:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du ljuger.
Regnar inte alls över Gaza och har inte gjort det på de senaste dagarna

Aktuell radarbild

https://www.windy.com/sv/-V%C3%A4derradar-radar?radar,31.900,34.950,9

Lol, Det regnade på någon livekamera nyss iaf.
Citera
2023-10-15, 15:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Var och när sa de detta? Inte för att jag betvivlar vad du säger, men jag vill höra exakt hur de formulerat sig.

Orkar inte leta rätt på det men för några dagar sedan sa en Hamas-ledare det. Men det innehöll också uppmaningar till grannländer att attackera Israel etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
De skickade in en liten specialstyrka i torsdags eller fredags natt för att försöka lokalisera gisslan. De hittade ca 30 döda som låg utspridda och övergivna nära gränsen till Israel.

Döda utspridda och övergivna. Självklart.
Det har aldrig funnits anledning att förhandla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Har jag sagt till dig för två veckor sedan att några palestiniska ungdomar kan passera Israels gränser och utrota en hel armétrupp då skulle du säga att jag lever i fantasi.

Igår var tusentals jordnaier på gränsen redan och den jordaniska armén klarade med knäpp och knippa få bort dem. Nästan 50% av jordaniens befolkning är palestinier i botten.

Det du skriver visar ju att lever en fantasivärld. "Har jag sagt till dig för två veckor sedan att några palestiniska ungdomar kan passera Israels gränser och utrota en hel armétrupp". Det var Hamasterrorister som hade tränat länge som mördade mest civila israeler.

Ser de ut som snälla palestinska ungdomar på bilderna?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kn4qWo/attacken-i-israel-har-ovar-hamas-helt-oppet-veckorna-innan-dadet

Du vet väl Jordanierna gjorde med Palestinierna 1970-71. Det kommer de göra igen om de hotar statens säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in