2023-10-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Börjar tro att den här markinvasionen inte blir av. Att Irans hot om att svara fått USA att stoppa Israel eftersom dom fattar att det snabbt skulle kunna eskalera till världskrig. Och USA vet att man kan inte kriga mot Iran, supporta Ukraina och försvara Taiwan samtidigt.

Klart de kan, Ryssland har typ 10% kvar av sin militära förmåga. Taiwan har inte Kina en chans att ta, visst bomba men ingen markinvasion. Iran ordnar Israel själv med lite hjälp av USA, England etc.
Citera
2023-10-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hej Stig! (självklart oskyldig till mordet på statsministern, min profilbild visar den riktiga mördaren)
De flesta kvinnliga soldater i IDF tjänstgör inom icke-stridbara förband.
Det finns dock en stridbar bataljon där runt 70% är kvinnor, Caracal. Men detta är enbart en av flera bataljoner inom IDF, osäker om de kommer användas i Gaza:
https://en.wikipedia.org/wiki/Caracal_Battalion

Det var ju just Israel som kom till slutsatsen att kvinnor lättare fick PTS i stridande förband samt att det inte fungerade bra. Därav är kvinnor aldrig placerade i dessa grenar.
Sen har de självklart ett förband för TikTok och PR.
Citera
2023-10-15, 14:37
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
I svensk media heter det ”hamaskrigare” and ”fallna Hamaskrigare”.

Låter ju heroiskt så det förslår. Borde dom inte kalla dom för terrorister? Råder ju inget tvivel om hur dom ser på civila och barn.

Bra poäng. Jag har på sociala medier tagit upp det här fenomenet med hur MSM uttrycker sig men de svarar mig förstås inte. Hamas-krigare går enligt den muslimska linjen att de är hjältar och martyrer. Fy fan för de vänsterblivna på svensk MSM. Alla vet att Hamas är bestialiska terrorister som ISIS.
Citera
2023-10-15, 14:38
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Varje dag på Flashback är det någon autistisk person som dyker upp som har svårt med läsförståelsen. Var påstår jag att båda fartygen är hangarfartyg???
Jag reflekterade över åldern på USS Ford, att USA har åkt dit med bland de senaste de har. Det var en rosthög som besökte Stockholm om du var där och såg den i verkligheten.

Haha Ja, vad skulle de annars skicka? Och du tror USA har jättemånga splitter nya amfibie/landstigningsfartyg att skicka till Stockholm eller?
Citera
2023-10-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
I svensk media heter det ”hamaskrigare” and ”fallna Hamaskrigare”.

Låter ju heroiskt så det förslår. Borde dom inte kalla dom för terrorister? Råder ju inget tvivel om hur dom ser på civila och barn.

Jo de är och var terrorister.
Citera
Medlem
Verkligen tragiskt för Palestina att konflikten inte löstes för flera år sedan. Så här lät det från Hamas år 2017.

Citat:
He said their philosophy and the philosophy behind writing a new charter is that “we are going to be a dynamic and open organisation”.

[Meshaal] said that all of that is stemming from Hamas’ experience, not only over the past three decades, but particularly over the past 10 years, when Hamas was actually governing after it won the elections of 2006.

Citat:
While Hamas’ 1988 founding charter called for the takeover of all of mandate Palestine, including present-day Israel, the new document says it will accept the 1967 borders as the basis for a Palestinian state, with Jerusalem as its capital and the return of refugees to their homes.

The 1967 borders refer to those that existed before the war in which Israel occupied East Jerusalem, the West Bank and the Gaza Strip.

But it does not go as far as to fully recognise Israel and says Hamas does not relinquish its goal of “liberating all of Palestine”.

“Hamas considers the establishment of a Palestinian state, sovereign and complete, on the basis of the June 4, 1967, with Jerusalem as its capital and the provision for all the refugees to return to their homeland is an agreeable form that has won a consensus among all the movement members,” Meshaal said.
Citat:
Hamas has controlled the Gaza Strip since 2007, after winning elections and forcefully pushing its Fatah rivals out. Since then, Gaza has suffered three major Israeli assaults, whick killed more than 3,500 Palestinians, and a crippling 10-year-long siege.
https://www.aljazeera.com/news/2017/5/2/hamas-accepts-palestinian-state-with-1967-borders

Jävla sionister som inte ville lösa konflikten.
Citat:
Israeli officials rejected the document before it was made official, calling it an attempt by Hamas to trick the world into believing it was becoming a more moderate group.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Bra poäng. Jag har på sociala medier tagit upp det här fenomenet med hur MSM uttrycker sig men de svarar mig förstås inte. Hamas-krigare går enligt den muslimska linjen att de är hjältar och martyrer. Fy fan för de vänsterblivna på svensk MSM. Alla vet att Hamas är bestialiska terrorister som ISIS.

Exakt; ” Israels försvarsmakts dagliga uppdatering säger talespersonen Jonathan Conricus att Hamas "hindrar civila från att fly" från norra Gaza.
Bilder uppges visa hur terrorgruppens fordon blockerar människorna.
– Hamas har varnat civila om att inte evakuera och när de inte lyssnade på varningarna har de stoppat faktiska civila konvojer som försöker fly, säger Conricus. ”
Citera
Medlem
Hoppas alla Hamaskramare i tråden (och resten av Sverige) är lika förlåtande och förstående nästa gång vi har ett islamistiskt terrordåd i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Vem har pratat om neutralitet? Din incelhjärna verkar inte kunna förstå mer än en sak samtidigt. Det är väldigt tydligt, också tydligt att du försöker bygga manlighet genom att ta beslut. Småhakor som du vill gärna brösta upp sig, men här har du fel, du väljer sida från soffan i Sverige, från något du bildat dig en uppfattning den senaste veckan.

I. N. C. E. L

Om du inte har märkt det så har du hoppat in i en diskussion mellan mig och en annan. Det verkar vara din hjärna som inte hänger med. Så din logik är att väljer man Israel framför Hamas så är man en incel? Vilket slagkraftigt argument!

Det låter nästan som att du håller på att börja gråta haha. Du beter dig som en osäker, feminiserad sojapojke som inte vågar ta ställning och som blir emotionellt upprörd över att jag säger ordet man/manlighet och du kallar mig för incel? Jag tror nog vi vet vem det är som kvinnorna inte blir våta av.. . Om du visste vem jag var så hade du förstått hur skrattretande din kommentar är.

Du hakar upp dig på ordet manlighet, är det för att du själv är enormt omanlig? Håll dig till trådstarten, var saklig och sluta tramsa annars ignorerar jag dig. Din kommentar har ingen inverkan alls. Men att projicera dina problem på andra är väl en del av dina strategier när du blir totalt överkörd i en saklig diskussion?

Jag står för det jag säger, jag tycker det är oerhört svagt att inte kunna välja mellan Hamas och Israel.

Min hjärna fungerar utmärkt. Jag är högskoleutbildad och har stor kompetens inom många områden.

Jag tillhör en av dem som har tagit ställning.

Nej, jag bröstar inte upp mig, jag har valt sida tills vidare. Det är inte svårt att välja sida mellan Hamas och Israel men för dig är det svårt verkar det som trots att du befinner dig på så långt avstånd ifrån Israel så är du för rädd för att ta ställning.

Du kommer bli ihågkommen som en räddhare som aldrig vågade ha en stark åsikt i något läge.

En enda personlig attack till och du blir ignorerad. Jag är här för att diskutera sakliga saker men däremot så tänker jag inte förneka att jag tycker att det är svagt att inte kunna ta ställning under denna kritiska tid.

Se detta: https://www.flashback.org/t3563092
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-15 kl. 15:37.
Citera
2023-10-15, 14:40
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard

Ja men eller hur? Jättemärkligt. Och man missar inte en möjlighet att kalla det för ”Israel-ockuperade” områden. Dom har ju rätt i sak, men man kan ju hålla sig neutral och kalla det för ”Israel-kontrollerade” områden istället.
Citera
2023-10-15, 14:40
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Precis. De där hangarfartygen är ju ganska utsatta. Ukraina lyckades ju sänka flaggskeppet Moskva. Hisbollah eller någon kan ju skicka obemannade torpedbåtar.
Händer det så lär Beirut förvandlas till en parkering och Teheran lär bli den moderna tidens Hiroshima
Citera
2023-10-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Nej, det fungerar inte så att en svensk som med tvång placeras i Danmark tycker att Danmark är det nya Sverige. Ännu värre i just Israel för med 1000-åriga traditioner och tre religioner.

Om man zoomar ut lite är det som nu kallas Israel omgivet av ganska många kulturellt, språkligt och religöst likvärdiga länder, medan judiskt språk, religion och kultur inte finns i ett enda grannland.
Om det motsatta gällde - att isreliska judar var tvugna att fly till Libanon eller Jordanien (Irak, Syrien, Egypten osv.) - tror du att de har samma möjlgheter som en palestinsk muslimsk arab att utöva sin religion och sin kultur?
Tror du att palestinska flyktingar i kringliggande länder har det enklare eller svårare än judar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in