Citat:
Ursprungligen postat av
haresEar
Du är pinsam, pratar om manlighet. Världen är betydligt med fasetterad än det du försöker indikera. Du är säkert indoktrinerad av dina olika mediekanaler och trams, som jag mina.
Jag tycker både Hamas och Israel gör fel, Israel har trappat upp en situation under många årtionden som gjort hela situationen i området väldigt känslig.
Att det Hamas gjort är fullständigt kaos, det är samma som Israel gör.
Titta genom historien, Israel har betydligt fler civila offer på sitt samvete.
Det pinsamma och patetiska är snarare att inte kunna välja mellan Israel och Hamas. Det är det pinsamma för det indikerar svaghet och mer därtill. De som väljer sida är de som är starka. Men det har du inte riktigt förstått. Men det är så bekvämt att sitta hemma i soffan och bara slänga ur sig: ''Jag är neutral''. Du och många andra är naiva. Ni ser inte skogen för alla träden. Det som står på spel är riktigt stora saker.
Men fortsätt du vara neutral, hjälten.
Ett par gånger under livet har man en chans att stå upp för det som är rätt. Om du inte ser skillnaden på det som Hamas och det som Israel gör så är du den som är pinsam.
Båda har gjort fel rent juridiskt, de har brutit mot internationell lag, men det innebär inte att man måste vara neutral i sin övergripande analys.
Passivitet = svaghet. Jajamänsan, så är det.
Att vara neutral i denna situation är att vara en del av problemet.