2023-10-15, 13:25
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
De misslyckade offensiverna mot Adviivka ledde till en mycket stor utslagning av mångfaldsarmén och Globalisterna lyckades inte splittra Ukrainas resurser.
Den här dök upp i flödet nyss

https://twitter.com/UKikaski/status/1713501251218837725
Citat:
AFU reported Russian losses since the start of the Russian Offensive in the Avdiivka area.
Det är en bild med i det inlägget men för att sammanfatta fem dagars anfall
119 stridsvagnar
231 BMP
248 Artilleri
124 Lastbilar
4690 Izgoi (1)

https://en.wikipedia.org/wiki/Izgoi
Citat:
(19)Izgoi is a term that is found in medieval Kievan Rus'. In primary documents, it indicated orphans who were protected by the church.
Citera
2023-10-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Nya problem för den efterlysta barnkidnapparen.
https://omni.se/t/krigsbrotten/e5deb316-8afb-47fb-9e62-5540026da998

Ryskt hegenomi krymper.👍

Inte så konstigt när Armenien blev lämnade till sitt öde när de förlorade sina landområden och ryssarna sket fullständigt i det.
Citera
2023-10-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Här finns lite info om vad NK antas få i utbyte av ryssarna.

Ondskans axelmakter, Nk, Iran och med ryssland i spetsen, kommer ställa till mycket oreda i världen dom kommande åren.

Nordkorea är just nu i sitt sämsta läge någonsin, de har tömt sina lager från 50-60 talet och det är verkligen nu detta äckliga land borde invaderas. Befolkningen hatar sin regim så det behöver inte vara en fullskalig attack på landet utan en titthålsoperation där man har ihjäl styret. Sen kan Nord- och Sydkorea få en väldigt fin framtid. Hoppas verkligen Nordkorea får på nöten nu. Tror inte deras kärnvapen är speciellt bra och är jävligt irriterad att man lät de komma så långt utan att invadera som pratet var tidigare.
Citera
2023-10-15, 13:29
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Kirby säger att US inte kommer att hjälp Ukraina militärt länge till, han erkänner att Ukraina är “at the end of the rope.”

Ukrainas offensiv har totalt misslyckats och ryssarna börjar ta tillbaka områden. Ukraina har snart ingenting kvar att ge.

Så USA dumpar snart Zelensky, och hans nassar/Banderiter.

Det är med andra ord snart över och rätt sida vinner ett helt onödigt krig som de försökte undvika.

Det har debunkats flera gånger i tråden med länk till transkiberingen av den aktuella presskonferensen - att ni vatniks tillämpar Goebbels doktrinen fullt ut ändrar inte på fakta.
Citera
2023-10-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Kirby säger att US inte kommer att hjälp Ukraina militärt länge till, han erkänner att Ukraina är “at the end of the rope.”

Ukrainas offensiv har totalt misslyckats och ryssarna börjar ta tillbaka områden. Ukraina har snart ingenting kvar att ge.

Så USA dumpar snart Zelensky, och hans nassar/Banderiter.

Det är med andra ord snart över och rätt sida vinner ett helt onödigt krig som de försökte undvika.

Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Den här dök upp i flödet nyss

https://twitter.com/UKikaski/status/1713501251218837725

Det är en bild med i det inlägget men för att sammanfatta fem dagars anfall
119 stridsvagnar
231 BMP
248 Artilleri
124 Lastbilar
4690 Izgoi (1)

https://en.wikipedia.org/wiki/Izgoi

Det där är ingenting för Ryssland. Det där tillverkar de dagligen enligt MasterBait! Det är godnatt vilken dag som helst med dessa förluster
Citera
2023-10-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Usa kan få problem med kineserna och Taiwan exempelvis. Israel tror jag inte blir ett problem för Usa, de kommer att köra över Hamas, som de alltid gjort.

Du kan ju alltid leva på hoppet om 'kan ställa till problem'.
Saken är ändå den att i västvärlden löser vi problem. I utedassparadiset? Not so much...
Citera
2023-10-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad grundar du det på?
Finns det något land som sagt att de motsätter sig Ukrainas framtida ansökan?
Mig veterligen har väl frågan inte ställts ännu.
Citera
2023-10-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Visst, men Ukraina kan ändå öka samarbetet rejält med NATO, så att de får ungefär samma status som Sverige, dvs så nära ett medlemskap man kan komma utan att vara med i NATO. T.ex. delta i övningar i närområdet och t.o.m. låta NATO operera i Ukraina. Visst Ukraina skulle fortfarande inte vara garanterad hjälp från NATO vid ett nytt ryskt anfall, men tror att det skulle reta Ryssland rejält med ett Ukraina som har ett väldigt tätt samarbete med NATO och blir mer och mer integrerat i alliansen. Sedan så tror jag att Ukraina skulle värdesätta ett medlemskap myyyycket högre än Sverige, dvs göra exakt vad länder som t.ex. Turkiet och Ungern skulle be om. Tror regeringen där skulle vara villiga att göra nästan vad som helst för att få ett medlemskap.
Som Sverige då alltså.
Citera
2023-10-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Förlåt men jag skrattade när jag läste ditt inlägg.
Du erkänner t.o.m att data du hänvisar till är gammal. Datan du hänvisar till täcker 6 av totalt 20 månader av konflikten.
Har du funderat över ditt bias och hur det påverkar dig rent kognitivt?
Ja jag skrev att det var ett år gammalt för det är ju just det som det är. Så vad gnäller du i egentligen.
Citera
2023-10-15, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://twitter.com/JayinKyiv/status/1713234887954534762

Jag har sett så många photoshops med svastikas att jag utgår ifrån att alla dessa från Ukraina är photoshops om ingen bevisar motsatsen.
Vi ser fortfarande det mest kända fotot från Khreshchatyk, 2014, som alla har sett, postas trots att det är ett photoshop.
Citera
2023-10-15, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Jo säkert är Sverige med snart men problemet är ju att alla medlemsländer måste vara överens över att släppa in ett nytt land i alliansen, så därför får man nog räkna med att det blir betydligt svårare för Ukraina än vad det har varit för Sverige.
Betydligt är ett väldigt starkt ord. I alla fall om det bara är den faktorn du tittar på. Jag menar, det är två till länder. Det är inte så mycket. Och det skulle i så fall hänga på om Finland eller Sverige skulle vara emot, vilket jag inte tror.
Citera
2023-10-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Som Sverige då alltså.

Ja det har ju blivit väldigt tydligt hur instabilt och farligt Ryssland är så alla vill skydda sig bäst de kan. Ska bli intressant att se vad Erdogan vill ha av Ukraina för det om gubben lever då. Tycker Billström och Kristersson vuxit lite genom att vara helt öppna med att de är beredda att ta den i tvåan hårt och länge om det krävs. Kanske inte är listigaste sättet men rätta viljan iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in