2023-10-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, han sa att varje tänkande människa begriper att Maja sovit med telefonen under kudden som då registrerade nånting. Det hade han redan räknat ut och gav Gillberg en komplimang under pausen eftersom han förklarade det för rätten. Han har f.ö aldrig stört en förhandlingar enligt honom själv.

Ja, jag hann höra att han sa att Maja sovit med telefonen under kudden... är det någon som sagt så under rättegången?

Missade att spela in de första minuterna... såg att de visade några tidningsrubriker i bakgrunden som LW skulle besvara (gällande hans störande,, dock så försvann hans ljud och ingen mer fråga senare.

Expressen: GWs viskade i pausen till adv "Du har helt rätt".

Sv Dagbladet: GW uppmanades att tyst under rättegången

Nyheter 24: GW skrattar under rättegången

GW.s svar nu på Nyhetsmorgon (så länge mikrofonen fungerade): Störde inte någon under rättegången. När de senare kom igång efter pausen så fick han inte fler frågor.
Citera
2023-10-15, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Ju mer man tänker på det ju mer förundrad blir man över hur det här målet har gått till. Rullman gjorde inget vidare jobb, Eksjö Tr än värre som gick på Rullmans linje och dömde till livstid för mord. Snacka om att vara selektiv gällande JJ uppgifter när det enda vittnesmål som pekar ut Maja kommer från medtilltalad och det använder TR som ett av 3-4 argument till att göra bedömningen att det var ställt utom rimligt tvivel gällande Majas inblandning. Det ihop med en hälsoapp vars tillförlitlighet inte gått att bevisa. Det är ju ett haveri av stora mått. Jag hoppas att Maja får ett skadestånd som heter duga och ett bra liv framåt. Och att folk som anser att hon ljuger söker hjälp för sina åkommor.

Btw, Rullman går över som domare!? Härliga tider. *spy på*
Rullman borde nog ta en time out.
Han har misslyckats å det grövsta, genom att vara tvärsäker på att han är rätt ute, och således struntar i att begära dom mest grundläggande åtgärder, så som

● Grundlig brottsplatsundersökning
● Grundlig husrannsakan
● Grundlig kroppsbesiktning, fotografering, provtagningar, blod, urin
● Rekonstruktion
● Förhör frågor och svar

Att Rullman huxflux byter arbetsplats har sina orsaker och jag tror att han gör det för att rädda sitt eget skinn, med hjälp av "vänner"
Citera
2023-10-15, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Är det nån speciell issue du har med specifikt mig som gör att du inte vill svara rakt på frågor?

Det finns något som heter sekretess. Alla personer behöver inte få reda på allt.
Citera
2023-10-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Ja, jag hann höra att han sa att Maja sovit med telefonen under kudden... är det någon som sagt så under rättegången?

Missade att spela in de första minuterna... såg att de visade några tidningsrubriker i bakgrunden som LW skulle besvara (gällande hans störande,, dock så försvann hans ljud och ingen mer fråga senare.

Expressen: GWs viskade i pausen till adv "Du har helt rätt".

Sv Dagbladet: GW uppmanades att tyst under rättegången

Nyheter 24: GW skrattar under rättegången

GW.s svar nu på Nyhetsmorgon (så länge mikrofonen fungerade): Störde inte någon under rättegången. När de senare kom igång efter pausen så fick han inte fler frågor.

Nej, några såna uppgifter har inte nämnts. Han ljuger helt enkelt. Att han av nån anledning förvränger uppgifter ur FUP är också tydligt. Han poängterade att Maja haft fullt upp, var full och trött, för att legitimera att hon låg och sov med mobilen under kudden. Märkligt att hon tryckte på en knapp och att kameran då registrerade ett delvist täckt ansikte.
Citera
2023-10-15, 12:01
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ja det är skandal hur man har hanterat ärendet tidigare och som du beskriver det klippt och klistrat. Skönt att HR rättar till saker. Det känns ju betydligt tryggare

Jag tror inte att dina åsikter nödvändigtvis avspeglar vad allmänheten tycker. Men så är det ofta med flashback, det är inte mannen på gatan som gör sin röst hörd. Vare sig det handlar om sexköp, Ukraina, Covidvaccin eller förintelsen.
Citera
2023-10-15, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag tror inte att dina åsikter nödvändigtvis avspeglar vad allmänheten tycker. Men så är det ofta med flashback, det är inte mannen på gatan som gör sin röst hörd. Vare sig det handlar om sexköp, Ukraina, Covidvaccin eller förintelsen.

Vi vet att det finns de som går över lik för att hitta syndabockar och stilla sin törst. Vi förhåller oss till det.
Citera
2023-10-15, 12:13
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det finns något som heter sekretess. Alla personer behöver inte få reda på allt.

Det var mig en generös tolkning av begreppet
Citera
2023-10-15, 12:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja, han sa att varje tänkande människa begriper att Maja sovit med telefonen under kudden som då registrerade nånting. Det hade han redan räknat ut och gav Gillberg en komplimang under pausen eftersom han förklarade det för rätten. Han har f.ö aldrig stört en förhandlingar enligt honom själv.

Skitstövel! Varför daltar han med MH? Hans dokumentär var värdelös. Den visade att han inte har fattat någonting.
Citera
2023-10-15, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Rullman borde nog ta en time out.
Han har misslyckats å det grövsta, genom att vara tvärsäker på att han är rätt ute, och således struntar i att begära dom mest grundläggande åtgärder, så som

● Grundlig brottsplatsundersökning
● Grundlig husrannsakan
● Grundlig kroppsbesiktning, fotografering, provtagningar, blod, urin
● Rekonstruktion
● Förhör frågor och svar

Att Rullman huxflux byter arbetsplats har sina orsaker och jag tror att han gör det för att rädda sitt eget skinn, med hjälp av "vänner"

Jag är helt säker på du har rätt i att Rullman försvinner lämpligt innan rättegången HR. Tanken har slagit mig flera gånger och det är inte ett sammanträffande.

Skulle säga att han är rent farlig i den rollen.
Och han borde precis som du säger ta time out. Men det gäller även de som dömde i TR. Det är skandal i hur de gamblat med Maja!
Citera
2023-10-15, 12:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja det är skandal hur man har hanterat ärendet tidigare och som du beskriver det klippt och klistrat. Skönt att HR rättar till saker. Det känns ju betydligt tryggare

Tryggare för vem? För de som finns på hatlistan? Jag skulle inte känna mig trygg.
Citera
2023-10-15, 12:35
Medlem
Citat:

TR-domen var inte rättssäker.

I början av detta klipp kommenterar GW TRs dom och att Maja släppts ur häktet.
https://www.tv4.se/klipp/va/20724502/fler-ganganhoriga-skjutna-till-dods-inget-nytt
Citera
2023-10-15, 12:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Om du tror att jag ser henne som en iskall kalkylerande dotter har du tolkat det jag skrivit helt fel. Jag ser henne som en känslostörd ung tjej som i det väsentliga enbart tänker på sig själv.

Då ber jag om ursäkt för att jag sällade dig till underjordspredikanterna.

Citat:
Hon hade det tufft i sina unga år med utanförskap och kanske märkligt beteende för omgivningen. Iaf så hade hon få vänner innan Komback. I 14-15 års åldern (innan J kom in i hennes liv) blir hon sig själv och får 6 st vänner för livet. Dom festar och har roligt ihop (hon testar kokain) och detta nya spännande liv krockar helt med hennes tidigare religiösa uppfostran med kontroll och en tro hon inte känner sig hemma med.

När J dyker upp som gubben ur lådan på loggfesten och ger den bisexuella M en kyss var ödet förseglat.
Efter det knyts dom tightare och tightare för varje dag. M väljer bort alla andra vänner, hon börjar ljuga för sina föräldrar för att kunna umgås dagligen med sin bästis. Dom bygger upp eget språk med roliga namn, eget ställe

Så långt är vi helt överens.

Citat:
och dom börjar hitta på dumheter i form av mordbränningar, inbrott, plankningar, gapar på stan och festar varje helg.

Det finns inga belägg för vems idéerna är, om det är gemensamma påfund eller om det är en av dem och den andra inte protesterar. Där lägger vi in våra tolkningar utifrån hur vi uppfattar dem.

Citat:
Egoisten Maja utnyttjar Johanna då J ger henne tillträde till ett roligare och mer spännande liv. Precis sånt M gillar. Fester, killar, konserter, kriminalitet, tuff attityd. Hennes självförtroende växer och hon gör egna utflykter utan J s fysiska närvaro. Det självförtroende ser vi också sista kvällen på Nöjet när hon nästan hamnar i bråk på egen hand. Ironiskt nog är det J som löser hennes problem.

I vilka sammanhang och på vilket sätt ser du att M utnyttjar J?

Citat:
Så fort hon ser en öppning att kasta sin fd bästis under bussen tar hon den. För varje förhör kommer hon på nya hemska saker med hjälp av (minneslappar J har gjort. I sin enkelhet och eufori att kasta J under bussen glömmer hon helt bort sin egen inblandning.

Tolkar jag dig rätt att du menar att enda orsaken till att M berättar är för att sätta sig själv i bättre dager?
Första gången M berättar gör hon det på direkt fråga av FL. Jag tolkar det som en lättnad för M att lasta av sig den kvarnsten hon burit. Detta med tanke på att hon berättat om mordkvällen för samsittaren, att hon har ett behov av att inte bära allt det tunga ensam längre.
Jag tror inte att hennes avsikt är att sätta dit J då hon haft den möjligheten sedan dag 1.

Citat:
Men vi är överens om att hon inte ser sig som skyldig till speciellt mycket. Hon skyddar sig genom att åka släpvagn bakom J. Eftersom det är J som tänker och agerar, medans M bara hakar på, är det J som bär ansvaret enligt henne.

Citat:
Problemet är den att M värderar sitt nya spännande liv högre än andras liv.

Jag upprepar min fråga från förra inlägget:
Tror du att M gjort ett moget övervägande om att riskera andras liv?

Citat:
Hon vet att J flera gånger gör uppriktiga försök att bränna inne folk. Istället för att berätta detta så hjälper hon till genom att agera alibi, skratta åt hatsången, skriker dra åt helvete åt samma människa J velat ha ihjäl, söker upp T på egen hand. Hon visar agg mot offren istället för att varna dom.

Det talar definitivt emot henne. Där är vi överens.

Citat:
Hon bryr sig inte ett skit om någon kan komma till skada så länge hon kan fortsätta sitt nya roliga liv.
Det håller jag inte med dig om. Hon försöker på olika sätt hålla sig undan direkt medverkan, vilket tyder på att hon inte är bekväm med idéerna. Att hon efteråt undrar hur det gått kan antingen tolkas som oro eller som exalterad spänning, beroende av vilken förutfattad mening om M vi har. Kanske är det efterkonstruktioner, kanske inte. Då J inte medger något över huvud taget har vi endast Ms ord att gå på.

Att hon moraliskt kan ses som medansvarig, tror jag inte hon skänker en tanke. Idéerna är Js och det är J som genomför dem.
Jag kan inte se att hon på något vis uttryckt någon likgiltighet, även om beteendet kan tolkas så.

Att hon skulle ha ansvar för Js vansinnigheter tycker jag är väl mycket begärt. Samtliga som uttalat sig om Js kapacitet har unisont hävdat att inget kan stoppa henne och att hon genomför vad hon planerat. Hon behöver inte stöd av någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in