2023-10-15, 12:32
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag fick ett mail om kommande förändringar från disney+, det bådar inte gott. Det låter som att dom förbereder kunderna på en rejäl prishöjning och inskränkningar i abonnemangen. En sammanfattning av det låånga mailet:

Citat:
• Vi använder nya formuleringar för de nya abonnemangsformerna som du kan abonnera på (om de är tillgängliga på din marknad) och ger möjligheten att byta till ett annat abonnemang där det är tillåtet. - I det här ingår ett villkor som klargör att abonnemang ”utan reklam” ändå kan innehålla begränsad reklam, varumärkesprofilering, meddelanden från sponsorer och liknande, inklusive reklam som ingår i direktsända program eller specialevenemang som innehåller traditionella reklamavbrott. Vi inkluderar även en ny klausul som förklarar vad som händer om vi återkallar ett abonnemang som du abonnerar på.

• Våra abonnemang med reklam kräver nya villkor, inklusive en klausul som förhindrar annonsblockering och som klargör att vi kan, efter att ha meddelat dig, antingen tillfälligt stänga av eller avsluta ditt abonnemang i händelse av sådan aktivitet.

• Vi uppdaterar även villkoren för att klargöra att abonnenter som betalar med presentkort kanske inte behöver uppge ett kort för återkommande betalningar.

• Vi förklarar hur du kan dela ditt konto med andra personer.

• För att säkerställa att du informeras om eventuella framtida prishöjningar, har vi inkluderat ett nytt villkor som kräver att du förser oss med din senaste e-postadress för dessa viktiga e-postutskick. Vi klargör också att de förfaranden som används av tredjepartsåterförsäljare av Disney+ (t.ex. appbutiker) för att informera dig om prisändringar kan skilja sig från de som används av Disney.

• Vi ger fler förtydliganden om de paketerbjudanden som kan komma att tillhandahållas i framtiden.

• Vi bekräftar att ditt abonnemang ger dig åtkomst till Disney+ i ditt land, men att vi efter eget gottfinnande kan göra det möjligt för dig att streama innehåll från Disney+ utanför landet ifråga. Observera att även om Disney+ finns tillgängligt på platser utanför landet är det inte säkert att du kan streama innehåll därifrån. Om du bor i ett EU-/EES-land fortsätter europeiska bestämmelser för portabilitet att gälla.

• Vi inkluderar andra mindre ändringar och uppdateringar.
Citera
2023-12-02, 22:42
Medlem
Disney+ cookies-ruta krånglat i veckor - tvingar kunder stanna kvar?

Enligt Matt Walsh har Disney förlorat 10 miljoner prenumeranter på bara några månader pga bojkott mot transagendan i deras barnfilmer. Likt Bud Light så fick Disney panik och erbjöd 19 kr/mån för den som skaffade sig ett konto igen, och hade kvar erbjudandet efter första deadlinen (antagligen för att för få nappade).

Dum som jag var så sa jag inte upp mitt konto i tid. Sedan flera veckor har nu Disney+ en cookie-ruta som dyker upp hela tiden. Det spelar ingen roll vilka val man kryssar i, samma sak händer varje gång: man väljer något av valen, sidan laddar om, och innan sidan laddat klart så dyker cookie-rutan upp igen. Man måste vara snabb som fan för att ens hinna klicka på "logga in" innan sidan laddar om igen.

Till en början trodde jag att detta var ett tekniskt fel, för man kan som sagt komma vidare om man är snabb nog. Men nu har jag försökt avsluta mitt konto, och varje gång dyker cookie-rutan upp innan det går att klicka på den sista "avsluta konto"-rutan . Alltså jag klickar på rutan, men inget händer eftersom sidan inte laddat klart, och när den väl laddat klart så är cookie-rutan i vägen.

Kan detta vara avsiktligt från Disney för att rulla in tillräckligt med stålar från kvarvarande konton för att få konka med värdighet?
Citera
2023-12-02, 22:51
Medlem
Kan inte svara på sista frågan men för att komma runt problemet kan du testa använda en cookie consent popup blocker extension. Jag använder Brave själv och behöver ingen extra extension för att blocka cookie popupsen (tror det är standardinställningar i Brave om jag inte glömt att jag ändrat detta)
Citera
2023-12-03, 01:18
Medlem
Testa ta bort alla kakor från Disney på en enda gång, hittade dessa på min burk (ja jag är deras kund)
disneyplus.com
whatsondisneyplus.com
disney.se
disney.com
Citera
2023-12-04, 08:44
Moderator
Trådar sammanfogade
/Moderator
Citera
2023-12-23, 16:32
Medlem
kukflashs avatar
Skaffade Disneyplus för några veckor sedan och jag är väldigt imponerad faktiskt! Trodde att det bara skulle finnas tecknade skitfilmer från Disney, men det finns många bra serier, speciellt för mig som älskar dokumentärer om djur och historia. National Geographic är kung!
Citera
2023-12-25, 18:20
Medlem
Någon som märkt av förbudet mot kontodelning än?
Citera
2023-12-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista

Nej, det tycks fortfarande fungera. Däremot märkte jag i september -22 av nån jävla bugg som fick det att se ut som om jag delvis hade tittat på en massa animerade filmer för barn, som Lejonkungen Sing-Along, Du och jag, Frost, Trassel för evigt, Lilo & Stitch, Upp, och annat, som jag alltså aldrig har tittat på. Skiten finns fortfarande kvar under Fortsätt titta.

Igår dök samma sak upp under Fortsätt titta på Netflix, där det ser ut som om jag sett de första 48 sekunderna av Barbie: A Touch of Magic. Vad är det ens?
Citera
2023-12-25, 20:44
Går det att kontakta Disney med kritik? Vill gärna få ett svar på kritiken också och helst inte över telefon.
Citera
2023-12-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Skaffade Disneyplus för några veckor sedan och jag är väldigt imponerad faktiskt! Trodde att det bara skulle finnas tecknade skitfilmer från Disney, men det finns många bra serier, speciellt för mig som älskar dokumentärer om djur och historia. National Geographic är kung!

Nyhetens behag tyvärr!
När man är ny på en tjänst känns den omfattande och läcker. Efter 1 år och klent med uppdateringar är man inte lika imponerad längre.
Citera
2023-12-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista

Jag. Märkte av det redan i september. Vi var tre hushåll som delade på ett konto. Helt plötsligt kunde bara den stod stod på abonnemanget använda det. De andra kunde inte logga in, och blev uppmanade att starta egna abonnemang.
Citera
2023-12-27, 19:24
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Nyhetens behag tyvärr!
När man är ny på en tjänst känns den omfattande och läcker. Efter 1 år och klent med uppdateringar är man inte lika imponerad längre.
Ajdå, låter inte lika bra. Men jag har använt Disney+ mer på dessa veckor jag haft det än vad jag har nyttjat netflix på ett år.

Främst kollat på Family Guy och American Dad, men även kollat lite Toy Story och dokumentärer om Egypten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in