Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Man upphör aldrig att förvånas över vad man hör från Team Maja. Så de där små omständigheterna ska alltså väga tyngre än t ex att
- Maja inte kunde se Tove i lägenheten när hon gick på toa då Johanna var på donken, vilket ska ha berott på ett av två olika alternativ (båda alternativen är typ lika dumma, välj vilket du vill.)
--- antingen för att Johanna gömt Tove för samma person som hon hållit informerad om sina planerade och utförda mordförsök medelst anlagd brand, bara för att typ 30 minuter senare ta fram Tove, eller
--- Johanna hade åkt iväg till donken och lämnat Toves kropp i badrummet och Maja ensam i lgh utan att säga något och Maja inte upptäcker Tove i badrummet, fastän hon är där under tiden Johanna är borta
- Johannas utpekande som skadar Johanna mer än vad det hjälper henne
- Absurditeten i att Maja skulle sova igenom en dödskamp några meter bort med så höga ljud så att grannar finner skäl att ringa på dörren mitt i natten och på så vis orsaka ännu fler höga ljud som inte heller de väcker Maja
- Maja "somnar" mellan tuggorna av hamburgaren (lustigt att hon vaknar till lätt här men inte under dödskampen, den där sömnen verkar variera rejält i hur djup den är?), Maja "somnar" om och om i lgh, Maja "somnar" mitt under likdumpningen...men när hon kommer hem efter nästa bilresa där hon "var så utmattad att hon inte orkade prata" spelar hon glatt mobilspel och snappar med Johanna innan hon somnar
- Maja berättar inte att hon sovit i lgh under de första 5-6 förhören, först satt hon bara i vardagsrummet och mådde dåligt
- Maja berättar om att ha blivit väckt ur den här "sömnen" och sett Tove först efter sex veckors förhör
Jag kan fortsätta, men jag tror jag gjort min poäng nu.
Så du är alltså övertygad om att hovrätten i domskälen kommer att uttala att det är funnet styrkt att Maja sov? Du tror inte det är mer sannolikt att de kommer fria henne pga att åklagaren inte i positiv bemärkelse kunnat styrka hennes närvaro i badrummet i tillräcklig grad?
Nu lär du ju inte svara på de här frågorna heller och i ärlighetens namn är de mer "for the record" än för dig, men jag ska ändå vara vänlig och avslutar med lite visdomsord från den person du älskar mest på denna jord:
"eh, jag, jag tänkte inte så mycket, eller jo jag tänkte ju mycket fast jag tänkte ändå inte alls, ja jag var i chock."
eh, jag, jag tänkte inte så mycket, eller jo jag tänkte ju mycket fast jag tänkte ändå inte alls, ja jag var i chock." 😂
Vilken fråga föranledde detta fantastiskt roliga svar?