2023-10-15, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Låter märkligt. Är väll bara ringa å reda ut det?
Deras kundtjänst är den sämsta som jag har upplevt. Så dj..... omständligt. De förhalar och hoppas att kunden ska tröttna.
Citera
2023-10-15, 09:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Knappt jag heller längre.
Men för ditt liv vågar jag påstå att jag har rätt! Det känns som en hygglig insats
Vad har du rätt i förutom svammel och märkliga ordsallader?

Till TS,
Gör som någon skrev och sök hjälp via deras Facebook
Senast redigerad av LuluBrooksie 2023-10-15 kl. 09:06.
Citera
2023-10-15, 09:17
Medlem
[quote=LuluBrooksie|86071307]Vad har du rätt i förutom svammel och märkliga ordsallader?

Till TS,
Gör som någon skrev och sök hjälp via deras Facebook[/QUOTE]
Ordsallad var ordet, ja.
Min konsultation var gratis. Vad har du för arvode på ditt goda råd?
Citera
2023-10-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Fake solklart troll

Nä, det är tydligen skillnad ifall man köper på deras hemsida eller ej. Då vill den enskilda butiken inte befatta sig med problemet.
Citera
2023-10-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Nä, det är tydligen skillnad ifall man köper på deras hemsida eller ej. Då vill den enskilda butiken inte befatta sig med problemet.

Och få har han möjlighet att skicka tillbaka den vilket han ej gör/gjort för han måste stå för fraktkostnaden, standard bland förutom klädes försäljning Mennés får dom också banna folk från att köpa.
Citera
2023-10-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungxvlkarl
Nej

Bara returnera med post hur enkelt somhelst
Citera
2023-10-15, 09:48
Medlem
H.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Åk till en butik och byt eller har du torgskräck ???

Om varan som är köpt/beställd är en onlinevara och ej finns i butik så kan varan inte returneras/reklameras i fysisk butik utan ärendet måste gå via samt godkännas av centrala Byggmax.

Det är således inte en enskild butiks ansvar att lösa dessa frågor men om Byggmax skickat fel vara så låter det väldigt konstigt att de inte löser frågan. Det låter mer som att TS beställt fel vara och sedan försöker skylla på Byggmax som i ett sådant scenario gör helt rätt i att neka retur utan kostnad för kund...
Citera
2023-10-15, 10:01
Medlem
Citat:
Köpte en dränbrunn från byggmax hemsida. Fick fel brunn med fel dimensioner vilket klart och tydligt framgår på kvittot. Nu när jag försöker nå dem via mail, så svarade de först med ett standardsvar att jag själv skall stå för frakten. Jag hävdar att de skickat fel vara och att de bör således stå för frakten. Då svarar de inte alls. Nu har jag jagat dom i 2 veckor utan svar från deras support. Jag skall vända mig till ARN nu, men gör er själva en tjänst och beställ inget från deras hemsida!

Maila karl.sandlund@byggmax.se och berätta läget. Den bästa supporten får du uppifrån.
Citera
2023-10-15, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Byggmax har slutat ta emot kontanter här med...

Ja som samhället i stort, inga konstigheter. "Ööö det var bättre förr när det inte fanns några problem och barnen sprang på ängarna med knallblont hår".
Citera
2023-10-15, 11:52
Medlem
Citat:
Köpte en dränbrunn från byggmax hemsida. Fick fel brunn med fel dimensioner vilket klart och tydligt framgår på kvittot. Nu när jag försöker nå dem via mail, så svarade de först med ett standardsvar att jag själv skall stå för frakten. Jag hävdar att de skickat fel vara och att de bör således stå för frakten. Då svarar de inte alls. Nu har jag jagat dom i 2 veckor utan svar från deras support. Jag skall vända mig till ARN nu, men gör er själva en tjänst och beställ inget från deras hemsida!

Du skulle ha kolla noga och först frakt retur vems står oavsett felvaran innan du beställer varan ... Inget idé med ARN...

Eller kan du köra till Byggmax och lämna den felvaran. Ta med allt bevis beställ. Kvitto.

Jag var mest nöjd med Kina som accepterade att jag returnerade fel paket men jävla post och klarna i Sverige. Jag vann tillslut. Jag klarade allt. Jag slapp stå för retur... Det var inte billigt retur till Kina!!! Svensk post och klarna var världens jobbig att kämpa.
Senast redigerad av Dofstom 2023-10-15 kl. 12:00.
Citera
2023-10-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Automo
Ja som samhället i stort, inga konstigheter. "Ööö det var bättre förr när det inte fanns några problem och barnen sprang på ängarna med knallblont hår".
Nej då, inga konstigheter. :Rolleyes: maximera bara all makt åt framtidens ledare i toppen av bankhierarkin och storföretagen med ai-massövervakad, elektronisk valuta som kan hålla koll på alla och den mesta handeln i världen ännu "lite' extra"....kanske lite schyssta credit scores, (och förmåga för banker att frysa folks tillgångar med fel åsikter) och annat på det.

Jag menar inte att byggmax ansvarar för det i någon större skala, byggmax är som du säger bara en av många många som lydigt går med på att göra det enklare att införa någon annans vision av ett kontantlöst samhälle. genom att låta sina verksamheter förneka kontanter som giltigt betalmedel, eller alltid enbart handla med korten. "För tryggheten och bekvämligheten..." Men man tänker inte på den makt man ger bort till företagsregeringar. Eller andra risker med det. finns även en del potentiella baksidor med det som byggmax och andra företag kan få bita i sen pga det, men får väl som svar "hur tjock är din foliehatt egentligen, vilken modell har du" eller något så orkar inte slösa tid på något längre inlägg just nu... ha det
Senast redigerad av .Void 2023-10-15 kl. 12:23.
Citera
2023-10-15, 12:34
Moderator
Tystnads avatar
0.02 fel forum, passar bättre i företagskvaller än i Bostad flyttad dit//Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in