2023-10-14, 22:43
Medlem
BekraftadNegers avatar
Handlat på Byggmax +10 år. Aldrig varit besviken. Åk till butiken, välj det du skall ha. Bedöm själv, vad är problemt?
Citera
2023-10-14, 23:02
Medlem
Skumt, fick superbra & snabb hjälp av dom.
Citera
2023-10-14, 23:06
Medlem
Alla minna vänner sådant här löser man som en redig rättshaverist.
Småmål är lösningen på allt

Skicka tillbaka stå för frakten, kräv dom på ersättning. Svarar dom inte så stämmer man dom civilrättsligt vid tingsrätten då skiter dom på sig.

De kostar dig väldigt lite men dom väldigt mycket då dom ska ställa upp med perosnal, egna jurister osv.

Dessutom i detta fall har du lagen på in sida så längre pappren är i ordning.

https://www.domstol.se/amnen/tvist-om-pengar/sa-hanteras-ett-tvistemal-i-tingsratten/
Citera
2023-10-14, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Asså vad du lägger för värdering... eller hur vanligt... hej, killen/tjejen/hen, jag sa att den sedvanlige byggmaxkunden troligen inte checkar av ARN innan några meter fönsterlist.
bla bla bla
Machomen och bögar... check

Svar nej! Du ger vettiga förslag och idéer. Och fortsätt med det till du spyr, helst. Ingen hindrar dig, så lotsar vi dig rätt när du behöver en skruv...
Jag kan för mitt liv inte förstå vad det ens är du försöker argumentera för just nu
Citera
2023-10-14, 23:11
Medlem
Måste även lägga till att dom inte verkar helt 100 när de gäller sina processer.

Information på hemsidan
Observera att det är du som kund som står för returfraktkostnaden i enlighet med våra köpvillkor som du hittar här.

Information i köpvilkoren
'Om köparen visar att kvaliteten på levererat gods är felaktig i något hänseende, förbinder sig Byggmax att i första hand byta ut sådant gods eller i andra hand återbetala kunden. Kunden returnerar det felaktiga godset. Kontakta kundtjänst för information och frakthandlingar.

Dom ska vara glada att de inte är jag som släppar dom till Tingsrätten.
Citera
2023-10-14, 23:28
Avslutad
Citat:
Knappt jag heller längre.
Men för ditt liv vågar jag påstå att jag har rätt! Det känns som en hygglig insats
Kan tillägga att jag har anmält till ARN en gång. Det fick företaget att ge med sig.
Citera
2023-10-14, 23:37
Avslutad
Citat:
Nyttigt för tråden!

Var det 147 spänn på byggmax, eller 147.000 för din Ford hos "Benkes Bil"?
Om du kommer ihåg vad jag har skrivit tidigare så borde du kunna räkna ut att det inte var 147kr.

Handlade om några tusenlappar.
Citera
2023-10-14, 23:55
Medlem
Åk till närmsta byggmax och byt ut det. Vägra gå förrän de har gjort rätt för sig.

Skrik och gorma om det så krävs.

Kan tilläggas att jag jobbar i bygg och gör därmed returer och reklamationer regelbundet både som företagskund och privat.
Hos flera kedjor, i flera länder (dock aldrig byggmax).

I nästan alla fall går det felfritt, i vissa fall måste man bara vara tillräckligt envis och i extrema fall gorma och skrika.

Du måste gå in där, säker på din sak och vägra gå föränn du fått som du vill.

Fungerar i princip alla butiker
Citera
2023-10-14, 23:58
Avslutad
Citat:
Ledsen raring, hade du röda trosor?

Då är du märkt av en dålig affär! Fullt förståeligt att du kör full UC scan på minsta skruv.
Jag tror bara inte att allanbrallanhandtrallan gör det på en jävla gatukiosk som byggmax
Det är så gulligt hur viktigt det är för dig att vara manlig. Nästan så man kan tro att du döljer något. Det är också gulligt hur viktigt det är för dig att andra gör som du.

Att jag skulle köra en full scan för minsta skruv är bara en fantasifull halmgubbe från dig. Men visst händer det att jag lägger några sekunder på att kolla sådant inför lite större inköp. Kollar även andra kanaler såsom reviews på prisjakt och liknande. Pratar även med kompisar. Ser inte varför jag skulle sluta med någon av dessa.
Citera
2023-10-15, 00:32
Medlem
Blingons avatar
Byggmax har förändrats. De är numera en utlämningsbutik för olika byggvarutillverkare. De flesta av dessa varor tar de inte ens in och säljer i den fysiska butiken. Jag får uppfattningen att Byggmax hemsida numera är en portal för olika tillverkare.

När jag beställde senast visade det sig att OM jag var tvungen att reklamera varan så kunde jag INTE lämna in den i butiken där jag hämtade ut den. Den skulle skickas med returfrakt direkt till underleverantören.

Visst, tjena, lycka till med att skicka tillbaka en hel takbrygga som den jag beställde...

Nä, jag har tidigare tyckt att Byggmax varit riktigt bra med duktigt personal med erfarenhet från byggsektorn. Men något hände för något/några år sedan när personalen sades upp och ersattes med småtjejer som precis gått ur skolan. Antar att ledningen skulle sänka lönekostnaderna.

Byggmax har blivit skit.
Citera
2023-10-15, 00:33
Avslutad
Citat:
Tjejer har sagt det förr. Jag ska inte säg att jag otrivs av omdömet.
Du får säg det med. det gör inte ont Det är inte viktigt vara manlig egentligen, men det är ju man man är.

Nu ska vi prata omanliga, och prata nagelfärg.

Vad kan jag dölja tro? dm?
Har noll intresse av att prata med dig i dm. Vi kan fortsätta diskutera ARN i den här tråden om du har något vettigt att säga om det.
Citera
2023-10-15, 00:47
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ingen.
Har exempelKent gjort det då?
Har någon nånsin gjort det`?

Jag undrar eftersom du lägger vikt vid ARN, och jag tror ingen annan gör det
Sverige med sina 580 myndigheter lägger stor vikt på ARN...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in