2023-10-15, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Hade Israel medvetet bombat civila hade vi pratat om sexsiffrigt med döda nu.
Gör vi inte det då?
Räkna inte med att MSM berättar de verkliga siffrorna
Citera
2023-10-15, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Ah, ”Bete er mindre som muslimer, tack”

Jag hajar.

Tvivlar på att du hajar när du förvarar brott med andra brott.
Citera
2023-10-15, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Genuin fråga till Israelfetischisterna i tråden: gillar ni att oskyldiga civila, kvinnor och barn bombas, lemlästas och torteras till döds under rasmassor enbart för att ni är islamofober som är missnöjda med muslimsk invandring till Sverige, eller är det er avgudadyrkan av judar som gjort att ni är helt oförmögna att fördöma uppenbara och brutala krigsbrott genomförda av Israel?

Jag vet att många helt enkelt är SD-väljare med thaifruar och som hatar muslimer, men vissa verkar vara okritiska försvarare av allt som judar gör och någonsin gjort. Tidigare idag så postades videoklipp med blodiga lik från småbarn och kvinnor som bombats till döds på lastbilar efter att israelerna började fördriva norra Gazas befolkning under gårdagen, Bortförklaringen blev att Hamas "är värre" och att några döda småbarn och civila inte spelade någon roll eftersom israelerna har en "rätt" att utgjuta hämnd. Vissa försökte till och med hävda att Hamas "halshuggit 40 bebisar", trots att internationella observatörer, faktagranskare, journalister, och till och med israelerna själva, avfärdat denna propagandalögn.

Hatar inte muslimer. Bryr mig inte om judar. Ogillar fanatism, terror, tvång, budord, patriark, män med dåligt självförtroende. Kvinnoförakt, mord, ljug, fusk, missunnsamhet osv. Man jublar inte över terror-dåd helt enkelt.
Citera
2023-10-15, 01:32
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Du är en smart person det är alltid intressant att höra prognosen. Vad säger du kato vad kan vi vänta oss av detta helvete? Hur ser 2024 ut på gaza?
Best case scenario för palestinierna är att Gaza förblir palestinskt, men att Israel kontrollerar in och utfarterna i syfte att garantera inga vapen kommer in till Gaza.
Motståndet mot Israel kan då fortfarande organiseras, men det blir som på Västbanken där palestiniernas enda vapen blir stenar och slangbellor.

Alternativ två är att Gaza blir ockuperat med israeliska soldater som patrullerar gatorna.
Gazas administration styrs av Israel med lokala palestinska rådsmän som får föra sin talan för befolkningen, men Israel bestämmer det mesta.

Worst case scenario är att Gaza slutar existera som stad, husen blir raserade och jämnade med marken, och hela området blir en öken alternativt jordbrukland för nya kibbutzer.
Den palestinska befolkningen tvångsförflyttas antingen till Västbanken eller de länder som vill ta emot dem.

Oavsett scenario så kommer inte Hamas finnas kvar och styra Gaza.
Senast redigerad av kato85 2023-10-15 kl. 01:37.
Citera
2023-10-15, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Gör vi inte det då?
Räkna inte med att MSM berättar de verkliga siffrorna
När berättade Aftonbladet och Expressen sanningen när det kommer till krig?
Citera
2023-10-15, 01:34
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Fråga Iran. Iran har en israelisk Gaza-attack som en röd linje. Iran har hackat sig in i Israels system flera gånger. USA har inte råd med ett krig till. Kriget i Ukraina har dränerat den amerikanska ekonomin så pass att USA kommer att implodera och delas upp innifrån i självständiga stater vid nästa val.
Tvivlar på att Iran skulle ge ett bra svar, det ligger i deras intresse att Hamas sitter kvar på makten i Gaza.
Citera
Medlem
Enda som inte kan detta är du

Erkänna Israel är inte vad vi pratar om sötnos
Det största problemet var JERUSALEM

Det nu araberna går med på dvs arab League 2003 är västra Jerusalem till Israel och pallarna östra, den Barak erbjöd

DENNA var inte god nog då för Arafat !!@ För Arafat sa till Clinton " om jag säger ja, kommer du följa min kista"

Asså du kommer inte vinna detta sötnos

Detta var mitt bord i FM...MÖ...så kan alla citat, alls inblandade, ska du verkligen gå rond 2 med mig eller ska du lägga ner din okunskap?

Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Haha det ska alltid komma någon med en Israelisk vinkel. Anklagar en för att missa en viktig poäng och samtidigt totalt negligerar faktumet att Yasin Arafat erkände Israel, kämpade för fred, tecknade fredsavtal och var det enda hoppet för fred, något som Israel medvetet senare motarbetade. Du skriver även som en imbecill, kan knappt uttrycka dig vettigt och vill att jag ska läsa på? Fy fan vad diskussions och kunskapsnivån är på amatör nivå i detta forum.
Citera
Medlem
Guillounisms avatar
Facebook/Meta har tagit bort den största palestinska nyhetssidan, som sägs ha haft tio miljoner följare, från sin plattform:

Citat:
US internet company Meta has removed the largest Palestinian news page from its popular social media platform Facebook amid a brutal war launched by Israel against the Palestinian enclave of the Gaza Strip.

The Quds News Network (QNN) said in a Saturday post on X, formerly known as Twitter, that its Arabic and English news pages had been deleted from Facebook in a move that it described as “complete alignment with the Israeli occupation government.”

The QNN also shared a picture on X with the title “Meta bows to Israel’s request and removes Quds News Network.”

It said its page on Facebook had 10 million followers and was the largest such Palestinian page running news content.

https://www.presstv.ir/Detail/2023/10/14/712724/Gaza-war-QNN-news-page-removal-Facebook
Citera
2023-10-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Israel säger att Hamas blockerar vägarna för invånare i norra gaza för att fly till södra delarna.

https://www.youtube.com/watch?v=PHQYb9Qkpck
Se minut 17:00

Han säger det ska finnas bildbevis på detta, någon som har källa till detta?

Här är problemet. Ja Israel har sagt vart de skall akta sig i Gaza för att Israel komme bomba. Men problemet är att israel ljugit och lurpassat på flyende palestinier i Gaza som lyssnat på Israel vart de skall fly. Nu litar de inte på informationen.
Det är mycket svårt att få ut bilder från gaza då Israel stängt av ström mm men några har lyckats och visar på sprängda lastbilar fylda med flyende personer.
Citera
2023-10-15, 01:36
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Best case scenario är att det fortfarande är palestinskt, men att Israel kontrollerar in och utfarterna i syfte att garantera inga vapen kommer in till Gaza.
Motståndet mot Israel kan då fortfarande organiseras, men det blir som på Västbanken där palestiniernas vapen är stenar.

Alternativ två är att Gaza blir ockuperat med israeliska soldater som patrullerar gatorna. Gaza styrs av Israel med palestinska rådsmän som får föra sin talan för befolkningen, men Israel bestämmer det mesta.

Worst case scenario är att Gaza slutar existera som stad och blir en öken alternativt jordbruk för kibbutzer. Den palestinska befolkningen tvångsförflyttas antingen till Västbanken eller de länder som vill ta emot dem.

Oavsett scenario så kommer inte Hamas finnas kvar och styra Gaza.

Japp jag håller med dig och jag tror på det dåliga scenariot. Magkänslan som säger det.
Citera
2023-10-15, 01:37
Medlem
[quote=kato85|86069703]Källa på det tack.

National military service is mandatory for all Israeli citizens over the age of 18, although Arab (but not Druze) citizens are exempted if they so please, and other exceptions may be made on religious, physical or psychological grounds

https://en.wikipedia.org/wiki/Conscription_in_Israel

Så alla över 18 (med få undantag) blir kallade till OBLIGATORISK militär tjänst, och du kan bli kallad upp till 70 år.

Det finns både videoupptagningar, bilder och bekräftade uppgifter från oberoende utländska journalister.
Till och med Hamas-medlemmar själva har ju erkänt att de dödat barn.

Du måste ge mig riktig källa på det,tack!
Citera
2023-10-15, 01:37
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Svenska judar som är emot markinvasionen i Gaza:https://www.flamman.se/som-vansterjude-utkampar-jag-ett-tvafrontskrig/

Vi borde landsförvisa dem till Israel där de tvångsrekryteras till IDF för att poppa palestinier med vit fosfor och 50 cal kulsprutor.
Varför är svenska judar så totalt obaserade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in