2023-10-14, 22:14
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Hur många veckor tog det för dem att störta Saddam och Irak?
Iran är kanske mer förberedda på irreguljär krigföring men att de skulle utgöra ett vidare hot mot USA? Knappast.

Behöver de ingripa så har de nog en plan för detta, eller tio.

Som jag skrev så är USA vana att ta sig an ett U-land i taget. Nu ska de skicka ammunition till Ukraina och Israel, samt bevaka Taiwan och strida mot Iran, plus fler länder i Mellanöstern om de ansluter.
Citera
2023-10-14, 22:15
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Iran går in i kriget om Israel går in Gaza.

https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/14-october-iran-sent-a-message-to-israel-if-the-attacks-in

Kanske bara tomma ord från Iran, det har hänt förr.
Citera
2023-10-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Vem ska betala för flyktingarna? Svenska skattebetalare? Egyptens medborgare? Vem

Skulle inte Egypten kunna göra det?
Citera
2023-10-14, 22:16
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Samtidigt som du stödjer ryssen och Hamas..

Tur att Hamas och deras anhängare blir åtgärdade snabbt och effektivt.

Nä jag stöder inte Hamas.
Citera
2023-10-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Som jag skrev så är USA vana att ta sig an ett U-land i taget. Nu ska de skicka ammunition till Ukraina och Israel, samt bevaka Taiwan och strida mot Iran, plus fler länder i Mellanöstern om de ansluter.

De backas definitivt upp av hela väst om så skulle vara fallet. Vi inser hotet mot oss.
Citera
2023-10-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Skulle inte Egypten kunna göra det?

Egypten har inte ansvar för Gaza det har Hamas.
Citera
2023-10-14, 22:18
Medlem
Citat:

https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/14-october-iran-sent-a-message-to-israel-if-the-attacks-in

Suck! Och Iran tror dom har en minsta chans?

Det ligger redan 2 amerikanska hangarfartyg redo i högsta beredskap att bomba dom till stenåldern!
Citera
Medlem
Citat:
Nä jag stöder inte Hamas.

Haha, men ryssen och den "palestinska saken" gör du? Är ju fan samma sak! Majoriteten av palestinierna stödjer ju Hamas!
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Trevligt med en liveuamap för Israel också, men varför kan de inte ange källor?

Det finns förresten en till som rör Iran: "Iranian Foreign Minister: The resistance has taken into account all possible scenarios in this war"

https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/14-october-iranian-foreign-minister-the-resistance-has-taken

Både Ukraina och Israel-Palestina ligger som varsin flik på samma liveuamap om du såg.
"Source" finns uppe i hörnet till vänster på inlägget. En länk till ett twitterinlägg.
Citera
Medlem
Det är just dessa frågor jag vill att folk reser...

1. De har redan hangar fartyg i Persika viken som avlöses regelbundet + jagare, ubåtar etc
Vem tror du skyddar Hormzund sundet... ?? jo USA

2. Bahrain, KSA, har USA militära baser där

3. Deras flyg från Östra Medelhavet = kan flyga till Iran...

Några mer frågor??

Citat:
Du överskattar USA's armé. De är vana att slå mot ett litet U-land i taget. Vad ska hangarfartyget göra om Iran beskjuter Israel med raketer. Åka runt till persiska viken och ligga där? Eller skicka enstaka stridsflyg att bli nerskjutna?

Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Iran hotar nu med att blanda sig i konflikten över Gaza och Israel!
USA lär ju svara direkt med att stödja Israel med sitt militära stöd från kusten.

https://twitter.com/spectatorindex/status/1713278701746655358?t=u6I2VWXMKmBX4lLVtWSzfw&s=19
Citera
2023-10-14, 22:19
Medlem
Citat:

Afghanistan, Irak, Libyen, delar av Syrien. Räknar till fler än ett här.

Taiwan sköter Stilla havsflottan, inte de som redan är stationerade på denna sidan planeten.
Sedan ska vi inte heller glömma att britterna lägger skepp där och det faktum att Israel också är en medspelare.
Citera
2023-10-14, 22:19
Medlem
shaktas avatar
Citat:

Känns som det här har blivit något slags modernt korståg. Lägger Iran näsan i blöt kommer det bli väldigt stökigt

En tanke har slagit mig, var detta planerat sen länge. Ryssland invaderar Ukraina så många länder slösar upp sina lager, sen attackerar Hamas Israel och Iran kommer lägga sig i vilket betyder att Usa måste lägga sig i.

Hjälpen till Ukraina kommer minska då vapen m.m kommer behövas på annan plats.

Låter som något 4D schack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in