2023-10-14, 22:02
Medlem
Han får sina order, så du får bara acceptera att hans rank är för låg.

Men en sak är säker...Israel kommer inte skicka ett PM till Gaza att de kommer anfalla kl 00:01.

Det är lite som när man tränades med peppar spray...

Om jag sprayar dig utan förvarning så gör det ont eller hur? men när jag säger " nu kommer jag spraya dig " , hur blir din reaktion?

Så värre när du vet att de kommer spraya på dig innan du faktiskt får skitet...du börjar andas djupt, bli svettig, rädd ... för kroppen vet "nu kommer det göra ont "

Nu kan jag bara tala för mig själv men har militär bakgrund förut

Och om jag utförde denna attack så skulle jag göra en blockad som nu för trötta, svälta, psyka fienden... sen som du sa desinformation... "vi anfallet kl 12", "nä skojar bara...kl 15" etc etc detta för psyka dig...är som när du får info att du kommer få pepparsprayen...adrenalin ökar, andas , stressar och detta tröttar folket. Så gör IDF nu och skickar sina drönare för surra om natten... för "flygvapnet kommer "

Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Jo jag förstår, men i så fall undrar man ju om han som någon var inne på sprider medveten desinformation, annars kan han lika gärna hålla käften.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
De bluffar. De är knappast självmordsbenägna.

Annars ligger USS Gerald Ford och skvalpar.

Du överskattar USA's armé. De är vana att slå mot ett litet U-land i taget. Vad ska hangarfartyget göra om Iran beskjuter Israel med raketer. Åka runt till persiska viken och ligga där? Eller skicka enstaka stridsflyg att bli nerskjutna?
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Så du är förvånad över att fler civila dör när Israel är betydligt starkare än Hamas? Det är liksom förväntat att fler civila kommer att dö eftersom de har ett enormt militärt övertag. Att titta på totalen är därmed missvisande då det ofta är en återspegling av den starkaste militären.

https://en.wikipedia.org/wiki/Base_rate_fallacy

Dessutom så gäller det att skilja på att civila dör för att man försöker döda fienden (det som Israel gör) och att aktivt vilja utrota ett visst folkslag (det som Hamas gör). Det är skillnad på att aktivt döda och att passivt döda. Det är olika uppsått. Jag menar på att dödstalen 10 dödsfall ifrån Hamas sida är betydligt värre avseende kontexten än 10 dödsfall ifrån Israels sida.

Det kan inte vara moraliskt fel att försöka döda en fiende som vill ha ihjäl ens eget folk. Det är tragiskt att civila stryker med dock, det är det.

Korrekt resonemang, men det är detta Muslimerna inte har förstånd till
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Iran uttalar sig igen. Om inte attackerna mot Gaza upphör måste de gå in.

https://israelpalestine.liveuamap.com/en/2023/14-october-iran-sent-a-message-to-israel-if-the-attacks-in

det låter bra. regimen i det soplandet har länge behövt bytas ut och folket behöver befrias från deras terroregim.
Citera
2023-10-14, 22:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Gå in?
så som att köra över både Irak och Syrien?
Tror inte att sådana konvojer når fram.

Det som de dock redan gör kommer de fortsätta med: D.v.s smuggla den mängd vapen de kan och ha så många military advisors de kan i Syrien innan det blir för uppenbart.

D.v.s Iran bjuder på en mäktig ordsallad som inte betyder sådär jättemycket.

Beskjuta Israel med raketer.
Citera
2023-10-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Det farliga här är att Ryssland samt Kina kommer utnyttja det hela....

Ja, dessa två är fan vad som kan starta ett världkrig. Ironiskt nog har ingen av dem något bekymmer med att slakta alla islamister först.

Och det är i mångt och mycket dessa som stödjer båda dessa hot.
Citera
2023-10-14, 22:05
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Iran hotar nu med att blanda sig i konflikten över Gaza och Israel!
USA lär ju svara direkt med att stödja Israel med sitt militära stöd från kusten.

https://twitter.com/spectatorindex/status/1713278701746655358?t=u6I2VWXMKmBX4lLVtWSzfw&s=19

Låt dom komma. Jag hoppas att fitt-iranierna blandar sig i. De har kaxat upp sig för länge och behöver en knäpp på näsan.

Horan Margot Wallström på TV4-nyheterna: "Jag ångrar inte att vi erkände palestinierna och palestina". Den horan alltså!
Citera
2023-10-14, 22:06
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
RIKTIGT DÅLIGT av Egypten at inte öppna sina gränser för flyktingar!

Vilka Muslimska BRÖDER dom är??!!

Det är utstuderat. Palestinier måste dö för att få världens sympatier. Vidriga dödskulten islam slår till igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du överskattar USA's armé. De är vana att slå mot ett litet U-land i taget. Vad ska hangarfartyget göra om Iran beskjuter Israel med raketer. Åka runt till persiska viken och ligga där? Eller skicka enstaka stridsflyg att bli nerskjutna?

Och där kom muslimernas skyddshelgon som på beställning.

Hangarfartyget är bara en show of force och det finns mer av den varan.
Citera
Avstängd
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plupp
Om Iran lägger sig, då är det sluet för islam

På vilket sätt skulle det vara "slutet för islam" menar du?
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-10-14 kl. 22:11.
Citera
2023-10-14, 22:07
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ja, dessa två är fan vad som kan starta ett världkrig. Ironiskt nog har ingen av dem något bekymmer med att slakta alla islamister först.

Och det är i mångt och mycket dessa som stödjer båda dessa hot.
Dom kan skapa nya band med araberna emot väst tänker jag.
Citera
2023-10-14, 22:08
Medlem
Ryssland Iran Kina Libanon mfl är en ganska mäktig konstellation. Om ej annat för deras kärnvapen.

Detta är inte alls bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in