2023-10-14, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
(jag fick dubbelkolla att jag inte var i juridik, blitt varnad nog idag)

Dåså; Har hr SvenHelsing kollat byggmax, eller K-rauta Bauhaus el likn?
Har min exempelKent från Borås gjort det?

Vad är då en sån plump värd?
När Inger var nöjd med sitt torkställ, och ger 5 stjärnor, ser googles logaritmer till att varuhuset har mest nöjda kunder i ditt område ändå!
Vad har det för relevans om jag personligen har kollat det eller inte?
Citera
2023-10-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad har det för relevans om jag personligen har kollat det eller inte?
Ingen.
Har exempelKent gjort det då?
Har någon nånsin gjort det`?

Jag undrar eftersom du lägger vikt vid ARN, och jag tror ingen annan gör det
Citera
2023-10-14, 21:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Köpte en dränbrunn från byggmax hemsida. Fick fel brunn med fel dimensioner vilket klart och tydligt framgår på kvittot. Nu när jag försöker nå dem via mail, så svarade de först med ett standardsvar att jag själv skall stå för frakten. Jag hävdar att de skickat fel vara och att de bör således stå för frakten. Då svarar de inte alls. Nu har jag jagat dom i 2 veckor utan svar från deras support. Jag skall vända mig till ARN nu, men gör er själva en tjänst och beställ inget från deras hemsida!

Hur många kronor kostade din dränbrunn och hur många timmar har du lagt ner på att klaga och gräma dig plus skrivit inlägg här på FB?
Citera
2023-10-14, 21:44
Avslutad
Citat:
Ingen.
Har exempelKent gjort det då?
Har någon nånsin gjort det`?

Jag undrar eftersom du lägger vikt vid ARN, och jag tror ingen annan gör det
Det finns folk som lägger vikt vid det. I synnerhet alla som prenumererar på Råd och rön. Långt ifrån alla dock.

Men ja, jag har kollat upp sådant i vissa fall.
Citera
2023-10-14, 21:57
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Om det är lite stålars inblandat, ja. HemmafixarBörje med ett kvitto på 147kr överses lätt.

Det finns inget proffs i "hardware-store"s idag. Inbilla er inget annat! I synnerhet inte på lågprisvaruhus.
Dom säljer ett riv med pissgröna bräder till Kent från Borås, som han lägger på takräcket. Sen har han hällt upp grogg nr2 vid stugan i Holsjunga innan det är dags att lägga altan.

Runt-hörnet-garanti, om ens det.
Lev med det, eller stånga dig blodig för en hundring.
Haha

Inga företag i Byggmaxstorlek går emot ARNs rekommendationer. Kolla på svarta listan vet jag.
Citera
2023-10-14, 21:58
Medlem
Citat:
Det finns folk som lägger vikt vid det. I synnerhet alla som prenumererar på Råd och rön. Långt ifrån alla dock.

Men ja, jag har kollat upp sådant i vissa fall.
Jag tror du driver lite med mig va
Häromkring kollar man upp skiten man behöver, eventuellt med inrådan av nån som känner nån, osv. Sen bedömer man on man kan ro hem det från typ byggmax.

Men du kavlar upp blusärmarna och googlar ARN+byggmax innan fönsterlist?
Citera
2023-10-14, 22:01
Avslutad
Citat:
Jag tror du driver lite med mig va
Häromkring kollar man upp skiten man behöver, eventuellt med inrådan av nån som känner nån, osv. Sen bedömer man on man kan ro hem det från typ byggmax.

Men du kavlar upp blusärmarna och googlar ARN+byggmax innan fönsterlist?
Är du en sådan där som har svårt att föreställa dig att det finns människor som fungerar annorlunda än du själv och din närmaste bekantskapskrets?

Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Haha

Inga företag i Byggmaxstorlek går emot ARNs rekommendationer. Kolla på svarta listan vet jag.
Där har du faktiskt fel. Byggmax har gått emot ARN.
Senast redigerad av SvenHelsing 2023-10-14 kl. 22:08.
Citera
2023-10-14, 22:07
Medlem
Åk till en butik och byt eller har du torgskräck ???
Citera
2023-10-14, 22:14
Medlem
Citat:
Är du en sådan där som har svårt att föreställa dig att det finns människor som fungerar annorlunda än du själv och din närmaste bekantskapskrets?
Måhända.
Svårt, beror på hur avart ni beter er, men klart är att det är ni som är de konstiga och jag som är normal. Vad skulle du säg?

Var på skalan fäster du en som kollar upp Byggmax på ARN, som ska köpa en drän-vadenuva?
Citera
2023-10-14, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Åk till en butik och byt eller har du torgskräck ???
Han har ju gjort det dom tar inte hänsyn
Citera
2023-10-14, 22:25
Avslutad
Citat:
Måhända.
Svårt, beror på hur avart ni beter er, men klart är att det är ni som är de konstiga och jag som är normal. Vad skulle du säg?

Var på skalan fäster du en som kollar upp Byggmax på ARN, som ska köpa en drän-vadenuva?
Jag lägger ingen som helst värdering i huruvida någon kollar upp det eller inte. Det får folk göra som de vill. Om det är vanligt eller ej är också helt oväsentligt för mig. Men jag upphör aldrig att förundras över osäkra machomän som ser det som en viktig del av sin manlighet att inte spendera fem sekunder på att göra en enkel koll. Låt mig gissa, det är bara bögar som läser instruktionsböcker också?

Kan du nämna någon vettig anledning till varför jag skulle sluta kolla upp om de följer ARN eller ej?
Citera
2023-10-14, 22:29
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Köpte en dränbrunn från byggmax hemsida. Fick fel brunn med fel dimensioner vilket klart och tydligt framgår på kvittot. Nu när jag försöker nå dem via mail, så svarade de först med ett standardsvar att jag själv skall stå för frakten. Jag hävdar att de skickat fel vara och att de bör således stå för frakten. Då svarar de inte alls. Nu har jag jagat dom i 2 veckor utan svar från deras support. Jag skall vända mig till ARN nu, men gör er själva en tjänst och beställ inget från deras hemsida!
Jag hade ett liknande problem med byggmax men när jag till slut skrev på deras Facebooksida så fick de bråttom med att hjälpa mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in