2023-10-14, 21:34
Medlem
Undra vad Maja gör nu äter kebab ?
Citera
2023-10-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det här är så typiskt Anedin. Först skall andra tryckas ner i skorna. Sedan gör Anedin själv det hen nyss sagt att andra minsann inte får göra. Större hycklare och lögnare finns inte på forumet.

Hovrätten släppte Maja direkt efter huvudförhandlingen. Hon kommer med största säkerhet inte att dömas till något brott för Toves död. Det mesta tyder på att hon berättar sanningen när hon säger att hon sov. Ingen här vet något annat och ingen här som inte ljuger kan påstå att hen vet att hon inte sov och ljuger om det.

Kan du specificera vem jag har tryckt ner?

Jag tror faktiskt att många håller med mig här i tråden om att du kört med härskarteknik mot de som inte håller med dig
Och det är ingen lögn
Det är bara tragisk att du inte förstår det själv

Vad jag vet så har ingen här sagt att de VET att Maja inte sov
men vi är några som tvivlar starkt på att hon sov
Men du verkar vara den som tror dig veta sanningen eftersom du dumförklarar de som tvivlar
Citera
2023-10-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Du behöver inte försvara detta för du hade rätt från början. En person kan både diagnostiseras som narcissist och med antisocial personlighetsstörning. Psykopat finns inte som diagnos som du riktigt tagit reda på utan faller in som paykopatiska drag under den senare diagnosen. Så det var inte du som var blåst.

Då vill jag att du lägger upp bevisen på att Johanna är psykopat/narcissist, för det är väl det som Notknapparen påstår, jag nöjer mej med en journal eller ett läkarutlåtande på att Johanna är psykopat/narcissist.
Citera
2023-10-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Det mesta tyder på att hon berättar sanningen när hon säger att hon sov. Ingen här vet något annat och ingen här som inte ljuger kan påstå att hen vet att hon inte sov och ljuger om det.

Fröken Hellm*n stack sig på en Johanna-slända lika fort som hon anlänt till Fröken Janss*n:s lägenhet och vips❗så somnade hon bums och sov sedan sin djupaste sömn under tiden som grabbarrs-häcken växte utanför lägenheten likt i sagan om TörnRosa.

Det var ju först när det började stinka grillad donken-burgare 🍔 i lägenheten som Fröken Hellm*n vaknade upp ur sin TörnRosa-sömn.

Hon åt då sin grillade donken-burgare utan några större problem, illamåendet var som bortblåst Sedan ... efter det ... att Fröken Hellm*n hade ätit upp sin grillade donken-burgare så blev det dax att ge sig ut i skogen för att grilla deras offer ... mycket grillat under just den natten.

Mvh/
@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-10-14 kl. 21:53.
Citera
2023-10-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Jag tror ADD togs bort för inte så länge sedan och att allt numer kallas ADHD. Alltså som diagnos. Sen kanske det fortfarande används för att beskriva olika variationer.

Ja något sånt har jag hört men är inte insatt i hur och varför
Jag är inte påläst om det hela
Men jag känner personer som har ADHD och även de som har fått diagnosen ADD
Och det är stor skilnad över deras beteende och svårigheter
Citera
2023-10-14, 21:51
Medlem
Medans jag sitter och läser ikapp de senaste i tråden har jag nedan reflektioner som jag funderar lite på rent hypotetiskt;

1. Hade T@ve hängt med Joh@nn@ hem om M@j@ inte hade varit med?

2. Hade T@ve blivit mördad även om Joh@nn@ varit ensam i bostaden med henne?

3. Om inte Joh@nn@ hade åkt fast för detta mord. Tror du att hon hade mördat någon annan (hatobjekt) senare i framtiden, vid ett annat tillfälle?

Intressanta frågeställningar som tål att tänkas på.
Citera
2023-10-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Medans jag sitter och läser ikapp de senaste i tråden har jag nedan reflektioner som jag funderar lite på rent hypotetiskt;

3. Om inte Joh@nn@ hade åkt fast för detta mord. Tror du att hon hade mördat någon annan (hatobjekt) senare i framtiden, vid ett annat tillfälle?

På fråga ett svarar jag klart NEJ.

På fråga två svarar jag klart NEJ.

På fråga tre svarar JA men inte utan Majas hjälp.
Citera
2023-10-14, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

Väldigt bra frågor som verkligen är värda att fundera på.
1. Nej, troligtvis inte
2. Ja
3. Ja
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-10-14 kl. 22:08.
Citera
2023-10-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Undra vad Maja gör nu äter kebab ?

Hon äter antagligen ett stort lass med grillade donken-burgare 🍔🍔🍔🍔🍔 även om hon mår illa, eller så sover hon, ja, på tal om att sova ... Fröken Hellm*n har ju liksom vanan inne

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n stack sig på en Johanna-slända lika fort som hon anlänt till Fröken Janss*n:s lägenhet och vips❗så somnade hon bums och sov sedan sin djupaste sömn under tiden som grabbarrs-häcken växte utanför lägenheten likt i sagan om TörnRosa.

Det var ju först när det började stinka grillad donken-burgare 🍔 i lägenheten som Fröken Hellm*n vaknade upp ur sin TörnRosa-sömn.

Hon åt då sin grillade donken-burgare utan några större problem, illamåendet var som bortblåst Sedan ... efter det ... att Fröken Hellm*n hade ätit upp sin grillade donken-burgare så blev det dax att ge sig ut i skogen för att grilla deras offer ... mycket grillat under just den natten.

Mvh/
@JokerMannen

Ja eller hur, smaklig måltid 😁

Förhoppningsvis kommer det att väckas en civil rättslig talan mot Maja gällande skadestånd.

Vi får se hur HR har utryckt sig i deras Domslut.

Hoppas att det skadeståndet blir väldigt högt så den lokala Pingstkyrkans anhängare får betala mycket i kollekten.
Citera
2023-10-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är snarare avskakad av skador på J som måste förklaras, eftersom det var hennes händer som var runt Toves hals. Hade inte T varit fasthållen hade J haft fullt av skador på sig.

Ska bli oerhört intressant att läsa vad rätten anser om detta. Och även vad dom 5-10 slagljuden i väggen antas vara.
Men jag förstår det som att de inte behöver förklara det….. eftersom de ju ” släpper ” henne? Det är väl likadant med hur de ska förklara att hon sov fast Face ID såg ett ansikte, eller att hon var i badrummet samtidigt som Tove låg död där, även var i hallen när Tove låg död där, även INTE hört någon duns eller ringklocka 2 ggr 5 min efter hon var uppe o gick, inte ringde 112, inte drog därifrån när JJ åkte till donken, Inte frågade alls vad som hänt mm mm mm? Eller att JJ berättade att M var med fast hon ju kunnat ljuga om hela händelsen om M inte var med…
Det är väl inte något av det de kommer förklara precis som det du skrev?
De hittar inte något ” bevis ” på henne som de anser fast det ju är solklart även för ett barn att förstå att hon åtminstone var vaken, har hört och även sett Tove död…
Det beslutet tog de på några timmar…
Citera
2023-10-14, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Då vill jag att du lägger upp bevisen på att Johanna är psykopat/narcissist, för det är väl det som Notknapparen påstår, jag nöjer mej med en journal eller ett läkarutlåtande på att Johanna är psykopat/narcissist.

Jag har inga bevis för att hon är det. Det var inte vad jag kommenterade. Det var hurvida en person kan diagnosticeras med båda diagnoserna vilket är fullt möjligt. JJ förefaller dessutom totalt ointressant för mig och hon kan gärna skaka galler ett tag även om hon också med största sannolikhet kommer få kraftigt reducerad dom. Men rätt ska vara rätt. Maja däremot är jag bara glad för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in