Ja sist ni hobby experter/UAE sa efter Hamas ledarens död i Dubai att UAE skulle "aldrig ha ett fredsavtal med Israel förrän förövarna ställs för rätta i UAE"
Jag sa samma sak då ... De kommer...då vill ha F-35...då kommer asets död vara glömd. Då UAE har sina intressen.
Jag har läst politiken under Henrik VIII tid till nu och gemensamt alla de har med nutid är = landets egna intressen kommer först
Förklarar på bebis nivå så du fattar: När Henrik VIII tog Anne Boleyn även gift med Katherine av Aragonien... Så var Karl V skitsur, då K var hans moster/faster.... men när K dog så återupptogs handeln lika fort som hon begravdes och diplomatin var jämt som vanligt.
Så om nu KSA vill ha en sketen Kinesiskt J-20 så kan de säga till USA att fara ngnstans...men nu vill de ha avancerade system som Israel/USA enbart bara har och inte EU/Kina/Ryssland eller tomten.
Så då frågar jag dig.... kommer några pallar stå ivägen för Bin Salmans önskelista på godsaker ?? När han är känd att visa förakt till pallarna
Citat:
Ursprungligen postat av
tequilasunrise123
Framtiden får utvisa vem som hade rätt.