2023-10-14, 20:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Israel har försett Gaza med vatten, el och gas. Fram tills förra lördagen.

Israel förser Gazabor med sjukvård tex för diabetiker då Hamas struntar i sjukvård för sina civila.

Tyvärr vill Hamas hålla sina civila i nöd och frustration eftersom det är grunden till deras maktinnehav.

Men du svarade inte på frågan ”varför” Israel skulle ha bombat reningsverk?
Men då kan du ju visa lite källor på det.

Hamas refuses Israeli medical aid
Citat:
The Hamas-led organizers of the Palestinian protests along the Gaza border confirmed that they would not accept medicine “from the murderers of our people,”
https://www.timesofisrael.com/as-gaza-hospitals-suffer-shortages-hamas-said-to-refuse-israeli-medical-aid/
Citera
2023-10-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

https://www.timesofisrael.com/as-gaza-hospitals-suffer-shortages-hamas-said-to-refuse-israeli-medical-aid/

Ja men exakt, Hamas förhindrar att deras medborgare får vård.

Och du hyllar det?
Citera
2023-10-14, 20:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Varför ?? Kan gärna vara en månad .... Jag väljer bli bombad alla dagar i veckan än svälta ihjäl och tappa fattningen från en blockad ...men thats just me. Och är jag IDF så skulle jag trötta ut de och psykologisk krigföring "nu kör vi" , "nej imornn " , "nej om en vecka".Tror knappast att Israel kommer skicka ett PM ... utan deadlinen gick ut kl 16 för de att dra.. sen är det upp till IDF när anfallet sker, men kommando soldater har redan vart inne och dödar 12 Nik-ngt grupp
Men anfall kommer...det är enda säkra

Men israelerna sitter på en åker bredvid sin pansarbil och äter frystorkad soldat-mat. Det är inte så upplyftande. På filmerna jag har sett verkar de inte ens ha några tält; de står bara där på åkrarna och väntar. De behöver ju åka hem och gå till jobbet också så att ekonomin flyter på. Skall alla män sitta och vänta på åkrarna kostar det samhället mycket pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ja som sagt du reser inte ofta va?
Egypten har redan eliminerat muslimska brödraskapet (största fraktionen i MÖ) ...

Al Sisi som är president nu , hatar Gaza borna efter de stötte Muslimska brödraskapet och lovsjöng Mubaraks avgång...

Han såg ju till att utplåna M-B., och störta den demokratiska utvalda presidenten från M-B. Har du missat den lilla detaljen gumman?

KSA är 1000 ggr värre mot meningsmotståndare än Egypten så de är nog inte ens 1% rädda för de. Minns du inte vad Saudierna gjorde i arabiska våren va???

Enda reela hot för KSA är IRAN och Iran är skit rädda att Israel/KSA det är det enda.

Så Iran har ingen plötsligt förkärlek till Pallarna.

Kolla hur många de kommer ta emot ..svar noll gissar jag och du?

Men de använder pallarna i sitt proxy krig

Alla arabledare är rädda för folkliga resningar eftersom det är så, eller genom utländsk militär intervention, de faller.

KSA har sedan grundandet alltid behövt förhålla sig till folket och den starka religiösa opinionen. I synnerhet post-1979.
Citera
Medlem
Sötnos...jag ska bara ta en vild gissning nu
Men var det inte energiministern som beordrade stopp av ström....??,

Jag menar att energiminister är ju ansvarig för sånt

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Citera
2023-10-14, 20:04
Medlem
Israel🇮🇱 scenes of jubilation and nauseating singing: “Gaza! Gaza! Gaza is a cemetery. No more school for children because there are no more children in Gaza. Your species is exterminated!"

Never in my life have I seen such despicable evil.

https://x.com/DrLoupis/status/1713230892343214258?s=20
Citera
2023-10-14, 20:04
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Nu råkar det vara så att 4 miljarder människor på jorden tror på religion och med det sagt så var det den gamla tidens lagar och rättesnören. Det finns sanningar i religionen.

Börja själv med att följa 10 guds budord. (lättare sagt än gjort)

Religion är skit. Precis som jag sa. Islam är skit, kristendomen är skit, judendomen är skit. I alla fall när kyrkan och staten är samma enhet. Som jag sa så är alla abrahamatiska böcker formade efter den tidens människors åsikter. Men Islam och även judendomen tillhör den kategorin av troende som är mest fantastiska. Visa mig en lika fantastisk kristen som har makt och säger att de är guds utvalda. Så visar jag dig någon som sitter i fängelse. Nej den kristna världen är sekulär och det med rätta.
Citera
2023-10-14, 20:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja som sagt du reser inte ofta va?
Egypten har redan eliminerat muslimska brödraskapet (största fraktionen i MÖ) ...

Al Sisi som är president nu , hatar Gaza borna efter de stötte Muslimska brödraskapet och lovsjöng Mubaraks avgång...

Han såg ju till att utplåna M-B., och störta den demokratiska utvalda presidenten från M-B. Har du missat den lilla detaljen gumman?

KSA är 1000 ggr värre mot meningsmotståndare än Egypten så de är nog inte ens 1% rädda för de. Minns du inte vad Saudierna gjorde i arabiska våren va???

Enda reela hot för KSA är IRAN och Iran är skit rädda att Israel/KSA det är det enda.

Så Iran har ingen plötsligt förkärlek till Pallarna.

Kolla hur många de kommer ta emot ..svar noll gissar jag och du?

Men de använder pallarna i sitt proxy krig
Som sagt, virrigt värre.
Citera
Medlem
Vad kommer hända efter Israel invaderat hela Gaza?

Blir det bättre då?
Nya gränsförhandligar?
Får Gazaborna återvända?
Kommer gränserna bli bättre?

Många frågor som måste lösas!
Citera
Medlem
Ja detalj biten vet varken du eller jag...
Men jag skulle då iaf inte anfalla när jag kan trötta ut de först...

Min psg tid så hade jag 70% knäppetält , antar de kan fixa ngt liknande

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men israelerna sitter på en åker bredvid sin pansarbil och äter frystorkad soldat-mat. Det är inte så upplyftande. På filmerna jag har sett verkar de inte ens ha några tält; de står bara där på åkrarna och väntar. De behöver ju åka hem och gå till jobbet också så att ekonomin flyter på. Skall alla män sitta och vänta på åkrarna kostar det samhället mycket pengar.
Citera
2023-10-14, 20:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Afrika är en kontinent med nästan 1,5 miljarder människor. Jämförelsen med Gaza haltar litegrann.
Varför skulle det halta? Det är ju barn det handlar om!
Finns massor av krig runt om i Afrika också!
Citera
2023-10-14, 20:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Ja men exakt, Hamas förhindrar att deras medborgare får vård.

Och du hyllar det?
Nej, man får diabetesmedicin m,m främst ifrån Aneragruppen.
https://www.anera.org/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in