2023-10-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Ja det blir väl självutrensning då, Libanon kommer inte gå, möjligtvis Hezbollah, men Hezbollah är inte omtyckt av majoriteten i Libanon. Bara shiadelen
Yes nån gör nåt utan tänka på fullskaliga konsekvenser,
Och nåt säger mig USA väntar bara få börja kriga försöka visa det är en makt räkna med åter.
Men USA kommer ej börja ,de kommer svara..
Citera
2023-10-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Tyvärr verkar ju hatet och avhumanisering vara trendande, inte bara inom islam....tror det är de dåliga sidan av mänskligheten .. all religion, all grupptänk, rasism, nationalism och hat leder till samma skit, avhunmaniserkng och motiv att döda enbart på grund av vilket attribut man anser satts på en annan människa. Israel beter sig ju just nu värst av alla. Och t.ex. är även avhumaniserigng och hat mot alla som talar ryska är utbredd med samma neadndertala mänskliga oförmåga till nyansering. Tyvärr tänker allt för många (tydligt på FB) i fanboys termer, vi/de svart/vit, ond/god.. gråskalorna saknas helt när man inte har hjärnkapacitet nog att reflektera och studera.

Vad är det som gör att du tycker att Israel beter sig värst i ett krig mellan två stridande parter? Är det för att de är starkast? Bör de av någon moralisk anledning hålla igen och låta Hamas ”komma ikapp”?
Citera
2023-10-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Det är du som gör en halmgubbe ... det är en försumbar mängd muslimer som vill utrota judar, däremot vill de att judarna flyttar från det land som de orättmätigt tagit i besittning, eller iallfal minst av allt återlämnar de områden de illegalt ockuperar. USA kan ju ge Judarna Alaska, där finns gott om plats att bygga en judisk stat utan att flytta in ett folkslag och fördriva ett annat från marken som ju tyvärr skett i Israel och är "root cause" i konflikten.

Jag pratar inte om muslimer (halmgubbe igen) ifrån din sida, jag pratar om Hamas, en terrorstämplad organisation av flera nationer som har inskrivet i sin gamla konstitution att de vill utrota alla judar.

Att stänga av transporter av mat, vatten och elektricitet är inte heller det jag syftar på här. Så två halmgubbar hittills ifrån din sida.

Så, det är helt OK att vilja utrota judarna samt våldta, tortera, stycka och halshugga oskyldiga civila judar för att judarna en gång i tiden tilldelades en bit land där palestinerna tidigare bodde? Det låter ju verkligen civiliserat...

Men vi kan använda oss av en bra metafor:

Ponera att två st. soldater krigar mot varandra och de har varsin unge vid sin sida - den israeliska soldaten har en judisk unge vid sin sida medans hamassoldaten har en palestinsk unge vid sin sida.

Hamassoldaten började skjuta mot den israeliska soldaten först och försöker döda de två. Ifall den israeliska soldaten inte dödar hamassoldaten så dör både den judiska ungen och den israeliska soldaten medans om den israeliska soldaten dödar hamassoldaten så finns det en risk att den palestinska ungen dör. Vad är det rätta att göra här?

Alla med en hjärna kommer svara att det rätta är givetvis att den israeliska soldaten ska få freda sig. Och detta är inte bara en åsikt av mig, utan den delas ju även av FN och av folk som faktiskt kan tänka logiskt. Och om du tror att den judiska ungen inte kommer dödas så uppmanar jag dig att återigen läsa manifestet. Judar inkluderar judiska barn och i detta krig har judiska, oskyldiga barn funnits slaktade.

Men det är bra att du är tydlig med dina åsikter.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-14 kl. 15:49.
Citera
2023-10-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men det är bara de som fortfarande är flyktingar. Liksom Jordanien skulle Egypten ha gett dem egyptiskt medborgarskap 1949, och det här hade inte längre alls varit ett problem.

Resten av arabvärlden har ett stort ansvar för att konflikten fortfarande existerar.

Det självklara borde naturligvis vara att alla som fördrivits och de på ockuperad mark erbjudits medborgarskap och rösträtt i Israel, inte i andra länder. Precis på samma sätt som Sverige inte kan lösa andra regioners illdåd genom att bl en flyktingförlöggning med fler invandrare än vi klarar, så är det orimligt att kräva det av Egypten mfl.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Yes nån gör nåt utan tänka på fullskaliga konsekvenser,
Och nåt säger mig USA väntar bara få börja kriga försöka visa det är en makt räkna med åter.
Men USA kommer ej börja ,de kommer svara..
Jag tror faktiskt att Israel kommer att gå in i Libanon och rensa bort Hizbolla, och att USA följer efter och avslutar.
Citera
Medlem
Det är befogat enligt min mening att just för denna gång använda Napalm emot befolkningen i Gaza.
Muslimer skall lära sig.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Nu jävlar har det börjat.

https://theync.com/israel-kills-70-p...-gaza-city.htm

Vi ska våldta och döda er. Den terror ni muslimer kommer att få se inne i Gaza när invaderingen börjar kommer göra så ni kommer få slicka våra fötter.

Tragiskt, men det var väl en raket som slog ned, alltså inte utstuderat att just de skulle dö...
Citera
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men du menar alltså att det man gör nu inte är medvetet dödande av oskyldiga? logiken haltar.
Hamas riktar medvetet in sig på oskyldiga, det är deras sätt att kriga. Israel dödar oskyldiga, men det är terroristerna man siktar på. Ett visst svinn får man räkna med i krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men du menar alltså att det man gör nu inte är medvetet dödande av oskyldiga? logiken haltar.

Jag skulle inte säga medvetet så mycket som urskiljningslöst. Hamas har skadat Israel så mycket att de vill utplåna dem till varje pris.
Citera
2023-10-14, 14:54
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Magda var i Göteborg i en synagoga och uttalade sig 100 % för judarna.

Nämen se där! Flera har även påpekat att antisemitismen är ett kulturellt fenomen inom den muslimska världen. Vilket betyder att det är ett sätt att identifiera sig och vilken tillhörighet man har.

Idag inleds alltså Israels operation i Gaza. Vi talar om en fyra mil lång sträcka och med över hundra tusen soldater som har flygstridsunderstöd, artilleri och mycket annat kommer kriget gå tämligen fort. Något motstånd kommer man inte att möta. Vad det handlar om är att gräva upp hela området i jakt på vapen och sånt som kan användas mot Israel. När väl återuppbyggnaden av området sker så är det då som motståndet mot Israel från arabvärlden kommer eftersom alla palestinska områden ska vara disharmoniska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tror faktiskt att Israel kommer att gå in i Libanon och rensa bort Hizbolla, och att USA följer efter och avslutar.
Det tro inte jag. USA har val snart och vill inte ha ett till orättmörtigt iraq-krig på CVt...
Citera
Medlem
Islam är det stora problemet i världen idag.
Kolla bara på Malaysia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in