Citat:
Ursprungligen postat av
slipperyslope
Det är du som gör en halmgubbe ... det är en försumbar mängd muslimer som vill utrota judar, däremot vill de att judarna flyttar från det land som de orättmätigt tagit i besittning, eller iallfal minst av allt återlämnar de områden de illegalt ockuperar. USA kan ju ge Judarna Alaska, där finns gott om plats att bygga en judisk stat utan att flytta in ett folkslag och fördriva ett annat från marken som ju tyvärr skett i Israel och är "root cause" i konflikten.
Jag pratar inte om muslimer (halmgubbe igen) ifrån din sida, jag pratar om Hamas, en terrorstämplad organisation av flera nationer som har inskrivet i sin gamla konstitution att de vill utrota alla judar.
Att stänga av transporter av mat, vatten och elektricitet är inte heller det jag syftar på här. Så två halmgubbar hittills ifrån din sida.
Så, det är helt OK att vilja utrota judarna samt våldta, tortera, stycka och halshugga oskyldiga civila judar för att judarna en gång i tiden tilldelades en bit land där palestinerna tidigare bodde? Det låter ju verkligen civiliserat...
Men vi kan använda oss av en bra metafor:
Ponera att två st. soldater krigar mot varandra och de har varsin unge vid sin sida - den israeliska soldaten har en judisk unge vid sin sida medans hamassoldaten har en palestinsk unge vid sin sida.
Hamassoldaten började skjuta mot den israeliska soldaten först och försöker döda de två. Ifall den israeliska soldaten inte dödar hamassoldaten så dör både den judiska ungen och den israeliska soldaten medans om den israeliska soldaten dödar hamassoldaten så finns det en risk att den palestinska ungen dör. Vad är det rätta att göra här?
Alla med en hjärna kommer svara att det rätta är givetvis att den israeliska soldaten ska få freda sig. Och detta är inte bara en åsikt av mig, utan den delas ju även av FN och av folk som faktiskt kan tänka logiskt. Och om du tror att den judiska ungen inte kommer dödas så uppmanar jag dig att återigen läsa manifestet. Judar inkluderar judiska barn och i detta krig har judiska, oskyldiga barn funnits slaktade.
Men det är bra att du är tydlig med dina åsikter.