2023-10-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fNssLhvYdGRvAe3u
Enorm skillnad på fantasier som sprids mellan enstaka parter privat och i chatt och något som når hundratusentals med info som gör de oskyldiga i familjen identifierbara.
Är du verklig?
På internet är inget privat, fattar du inte det?
Det här tvivlar jag på att det bara skulle vara fantasier och alla inblanda bör få kännedom om det och vara föremål för undersökning.
Citera
2023-10-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Är du verklig?
Det här tvivlar jag på att det bara skulle vara fantasier och alla inblanda bör få kännedom om det och vara föremål för undersökning.

Extremt dåligt argumenterat. Gratulerar!
Citera
2023-10-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Måste vara fruktansvärt för anhöriga här när hon skriver så mycket om vad dom och hon själv gjort.
Kan tycka det var idiotiskt att lägga ut alla loggar där hon skriver om det. De anhöriga drabbas ju väldigt hårt av detta oavsett om det är rykten eller inte.
Har inte dumpen tidigare censurerat när någon skrivit om anhöriga?
Tänk om det hon skriver är sant!?
Citera
2023-10-14, 12:23
Medlem
Negerkyssars avatar
2505 sökningar på Therese på mrkoll, många som vill tömma kuken i röven på henne nu

på mrkoll ligger hon på topp10 i topplistan över sökningar nu, undra om hon innan helgen är slut når första plats?
Citera
2023-10-14, 12:23
Medlem
Hussefars avatar
Citat:

Tänk om går ju att använda i alla sammanhang. Men gissa sig fram om folk är pedofiler. Njae... Typ det värsta man kan bli anklagad för. Det är alltid lättare att anklaga någon än det är för den personen att rentvå sig. Dumpen lär ha en hel del besökare varje månad då nästintill alla vet om sidans existens vid detta laget.

I detta fall bör man inte publicera så lättvindigt imho.

Edit: Och då menar jag för släktingarnas del. Tanten är en helt annan historia.
Senast redigerad av Hussefar 2023-10-14 kl. 12:26.
Citera
2023-10-14, 12:28
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Om någon anklagar mig så är det ju bra att jag får vetskap om det än att denna hemska människa fortsätter sprida det på krypterade chatter. Tycker du inte?
Dyngan kan bara hanteras om den kommer upp i ljuset.

Kanske svårt att förstå, men du kan tala om det direkt till anhöriga istället för att publicera så att halva Sverige ser det.
Citera
2023-10-14, 12:29
Medlem
snutans avatar
Citat:

Ja då är det hemskt för barnen såklart??
Vet inte riktigt vad du menar med ditt inlägg
Citera
2023-10-14, 12:31
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Tänk om går ju att använda i alla sammanhang. Men gissa sig fram om folk är pedofiler. Njae... Typ det värsta man kan bli anklagad för. Det är alltid lättare att anklaga någon än det är för den personen att rentvå sig. Dumpen lär ha en hel del besökare varje månad då nästintill alla vet om sidans existens vid detta laget.

Håller med dig. Man kunde publicerat vad hon skrev men censurerat att det rörde sig om anhöriga, var ju väldigt specifikt också.
Citera
2023-10-14, 12:32
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Ja då är det hemskt för barnen såklart??
Vet inte riktigt vad du menar med ditt inlägg

Han menar att man kan publicera anklagelser hur som helst då de kan vara sanna. Med hans utvecklingstörda logik kan vi publicera hela svenska befolkningen på Dumpen då de "kan" vara pedofiler.
Citera
2023-10-14, 12:39
Medlem
Storanglarens avatar
Travkusken är rätt körd nu...

Har blivit avstängd i ett år.
Mycket tungt bakslag för hans del, då det är att köra hästar det som han tjänar pengar på.

Låst artikel men rubriken och det man kan läsa räcker för att förstå vem det handlar om.

https://www.travronden.se/travsport/tavlingsregler/bestraffning/avstangning-1/a/kusk-avstangd-ett-ar

Lär dessutom ha svårt att komma tillbaka efter avstängningen. Visserligen är travsporten smutsig, där tränare som dopat hästar fortfarande är verksamma men han lär för evigt ha pedofilstämpeln på sig.

Har inte kunnat läsa texten och se om avstängningen bara gäller i Sverige eller i hela travvärlden. Gäller den bara i Sverige kan han ju dra till Finland och köra lopp där eller Frankrike.
Citera
2023-10-14, 12:42
Medlem
Citat:
Är du verklig?

Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar

Det här handlar om en lärare som ska veta bättre.
De ”smaskigheter” som levererats i chatloggar passerar alla önskvärda gränser.

Dina försök till minimalisering går inte.hem.
Citera
2023-10-14, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Kanske svårt att förstå, men du kan tala om det direkt till anhöriga istället för att publicera så att halva Sverige ser det.
Det borde hon då gjort för länge sedan än att sprida det på internet. Bra att det nu kom fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in