2023-10-14, 02:03
Medlem
Melker9889s avatar
Flyr från landet! Hade nog blivit Argentina och sen skaffat mig en latinamerikansk flickvän med stor stjärt.
Nu måste jag köpa triss och vinna 100k i 25 år.
Citera
2023-10-14, 03:07
Medlem
Vore katastrof för mig med lön på 100 000 i månaden blir ju värsta lönesänkningen pga att jag har 135 000 plus bonusar som det är nu
Citera
2023-10-14, 05:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Tycker svenne det är mycket?
Mycket för lilla dig! Ja! Ett liv du aldrig kommer att vara närheten av. Men bara för att du inte är det betyder inte att det är så för oss andra! Det finns ALLTID någon som tjänar mer.Inget att vara avundsjuk för. Min kompis dotter är 21 år och är sjuksköterska i New York. Hon tjänar 220.000$/ år. Så varför är det så jävla svårt för dig att tro på HarryWinston som antagligen är äldre än 21 att tjäna det han säger?

Vi utomlands lever utan jantelagen.

Oroa dig inte för mig din skitsnackande mytoman. Siffrorna du ljuger om är lätt att kolla och stämmer inte alls.
Lustigt förresten att du börjar svamla om andra personers påstådda löner, hur var det nu, du tjänar alltså inte 250k/mån din tomte?

Det är alltid samma med er mytomaner, ni är för korkade att fatta att det är lätt att syna era lögner.
Vilken patetisk looser du måste vara som sitter och fantiserar om vad du tjänar på ett internetforum.
Citera
2023-10-14, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Oroa dig inte för mig din skitsnackande mytoman. Siffrorna du ljuger om är lätt att kolla och stämmer inte alls.
Lustigt förresten att du börjar svamla om andra personers påstådda löner, hur var det nu, du tjänar alltså inte 250k/mån din tomte?

Det är alltid samma med er mytomaner, ni är för korkade att fatta att det är lätt att syna era lögner.
Vilken patetisk looser du måste vara som sitter och fantiserar om vad du tjänar på ett internetforum.

Intala dig gärna att vi ljuger om det får dig att må bättre.

Men det finns folk som är riktigt förmögna här och folk som tjänar väldigt bra. Många har det betydligt bättre än mig, inklusive PA_forever. FB har väl ett par miljoner medlemmar.

Man blir inte särskilt lycklig av stålar heller om det kan vara till tröst. Det finns väldigt mycket viktigare saker, tex hälsa, familj, vänner, meningsfull tillvaro osv.

100k i månaden passivt skulle dock vara helt ok. Men man måste även tänka på inflationen. 100k per månad kanske inte är så mycket om 25 år. Så man skulle nog tvingas spara en del av pengarna och investera.
Citera
2023-10-14, 06:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Hej,

Låt oss säga att jag blir arvtagare till ett antal hyresrätter och som har inbringat stor vinst åt den förre ägaren.

Vad hade ni gjort för alla pengarna?

Jag kan nästan inte komma på en enda grej förutom att kanske resa mycket, utöka min garderob, köpa nån cool bil, hus, båt osv.

Men egentligen känner jag att det vore helt onödigt då mina värderingar ligger på helt andra saker.

Ska man skänka bort en del utav det?

Hjälpa behövande?

Vad hade ni gjort i ett sånt läge? Gör pengar oss verkligen så mycket lyckligare?

Jag brukar spara det mesta. Använder ca 7 000 till kostnader, sparar 93 000 per månad. Sen köper jag saker jag vill ha med pengarna, mark, ev. fastigheter, dylikt. 100 tusen efter skatt nu är som 80 tusen för 2 år sedan. Är detta en summa fattigsvensken anser hög?
Citera
2023-10-14, 07:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser

Alltså en syrra behöver bara åka över gränsen för att tjäna 100 efter skatt. Svenskar är svinfattiga.
Citera
2023-10-14, 07:30
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Levt som jag gör nu för ca. 25 . 30k kanske sockrat lite till någon månad.. Investerat resten på börsen, storbolag, säkra kort ingen spekulation på småbolag.

Så hade nog jag också gjort, förutom att jag lagt en del pengar på familjen, framförallt sambon som kämpat mycket. Sedan hade jag kanske sparat ihop till ett eget boende och köpt en svart Cadillac

.
Citera
2023-10-14, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Hej,

Låt oss säga att jag blir arvtagare till ett antal hyresrätter och som har inbringat stor vinst åt den förre ägaren.

Vad hade ni gjort för alla pengarna?

Jag kan nästan inte komma på en enda grej förutom att kanske resa mycket, utöka min garderob, köpa nån cool bil, hus, båt osv.

Men egentligen känner jag att det vore helt onödigt då mina värderingar ligger på helt andra saker.

Ska man skänka bort en del utav det?

Hjälpa behövande?

Vad hade ni gjort i ett sånt läge? Gör pengar oss verkligen så mycket lyckligare?

Jag har ca 120' i månaden och 15% skatt - nu väler jag halvtid, Dvs har drygt 50' i månaden.
Citera
2023-10-14, 09:03
Medlem
Rest mer och tagit mer ledigt.
Nog även bott i annat kand under löngre tid också.
Citera
2023-10-14, 09:24
Medlem
Xer0s avatar
Jag skulle betalat 38000 i skatt varje månad och få 62000 netto.
Citera
2023-10-14, 09:33
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnMansArmé
Är detta en summa fattigsvensken anser hög?

Ja uppenbarligen så är det så att endast 1 procent av löntagare i Sverige har en bruttolön på hundra tusen kronor per månad eller därutöver.

Men man kan ju inte leva som en saudisk kung bara för att man har den lönen.

Hade själv 1,76 miljoner i total bruttoinkomst förra året.

Plus runt 40 tusen kronor per månad i svart inkomst i kontanter... (Ingen kriminell verksamhet!)

Dom vita inkomsterna sparas för framtiden.

Tycker det är svårt att ens göra av med 40 tusen varje månad, speciellt så här års när alla fritidsaktiviteter hamnar i någon form av dvala.
100 tusen per månad skulle jag förmodligen aldrig klara av att göra av med månad efter månad, men jag har ju å andra sidan inga skulder att lägga pengar på.
Citera
2023-10-14, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Skadad eller? Finns mellanting mellan fattig och ha det gott ställt. Jag kan bo bra, och äta bra och slipper åka kommunalt och slipper drägg. När jag var fattig fick jag bo luffigt, åt dåligt och fick spendera tiden bland psykfall och drägg i kollektiven. Och ja klart det är guldkant i vardagen att ha det bättre än fattig, din pissluffare.
Tråden handlar inte om att du tog dig från existensminimum till att ha råd med bullar på tisdagar. Alla förstår att du mår bättre av att kunna äta riktig mat än av att gräva i grannens soptunna.

I termer som tråden handlar om är du fattig, och likt de flesta andra fattiga tror du att ditt liv skulle bli superbehagligt plötsligt om du blev rik. Och det stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in