2023-10-14, 09:07
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
om du inte vet vad du dillar om, va tyst...

Du förväxlar gamla kungen med kronprinsen som styr och han är så less på Palestierna

Sista ggn KSA hjälpte till , där Fatah och Hamas kom till Riyad för fred....tog inte ens 3 månader innan den bröts och när Pallarna (oavsett vad vi tycker) vägrade signera Trumps fredsplan så sa Bin Salman på diplomatiskt sätt "att de kan fara åt helvete" .

Tyvärr så förstår många här inte politik

KSA vill ha amerikanst utrustning , militära som civila, kärnkraft och israeliska mjukvaror

Tror du på fullaste allvar att KSA kommer kasta sina egna intressen för sitt folk för en folkgrupp de föraktar???

läs och res råder jag dig...har varit i MÖ, alla de.
Så kan säga att gulfarna även Qatar tål de inte
Du menar att Bin Salman och Khamenei inte har samtalat för första gången på över 7-år? Det är fake news? Du menar att folket i Saudi gillar Israel och judar och att kronprinsen inte har ett intresse av hans anseende hos folket? När då judar bombar skiten ur muslimer så påverkas inte folkets uppfattning mot Bin Salman om han inte agerar, ens symboliskt?

Du har ingen aning vad du snackar om. Sjukt naivt och pinsamt inlägg, följ istället vad som händer nu när Israel bombar Gaza istället för att snacka om vad som hände för månader och år sen. Spelplanen har förändrats sedan förra lördagen.
Citera
2023-10-14, 09:07
Medlem
Frågan jag ställer mig är varför detta hände just nu. Varför inte tidigare? Jag tror att svaret är att Hamas har blivit sponsrade och fått träning. En del har pekat ut Iran men jag har en annan teori.

Vi vet att Wagner har blandat sig i en rad konflikter i olika länder i Afrika. Hamas kan ha tränats i något av de områdena som Wagner kontrollerar. Att tränga sig in i folks hem och skjuta ihjäl hela familjer är inte ett så vanligt modus operandi för terrorister. Men det är något som Wagner-soldaterna gjorde systematiskt i vissa byar i Ukraina för att sätta skräck i folk.

Vad skulle Ryssland tjäna på det här? USA har per automatik blivit indragen i konflikten militärt. USA och Israel har starka band och USA behöver avsätta resurser för det här. Dessutom, ju fler konflikter USA blir indragna i desto svårare kommer det bli att få igenom stödpaket till Ukraina.
Citera
2023-10-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det verkar vara extremt många som vägrar evakuera.
Tror inte att de inte vill eller vägrar, tyvärr.
Det handlar med högsta sannolikhet att de inte tillåts av Hamas, Hamas hotar att skjuta dem om de försöker lämna, man använder det egna folket som mänskliga sköldar, mysiga människor, Allahu Akbar
Citera
2023-10-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Terrorstaten Israel slår till igen.
Israel hjälper enbart det palestinska folket att bli av med sina förtryckare, som använder palestinierna som mänskliga sköldar i kriget de själva startat, Israel hjälper enbart till humanitärt. Muslimerna borde vara tacksamma att Hamas förtryckar ledning elimineras.
Citera
2023-10-14, 09:17
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Tror inte att de inte vill eller vägrar, tyvärr.
Det handlar med högsta sannolikhet att de inte tillåts av Hamas, Hamas hotar att skjuta dem om de försöker lämna, man använder det egna folket som mänskliga sköldar, mysiga människor, Allahu Akbar

Helt rätt dock. Stå med huvudet högt och låt de äckliga judarna sprida sin terror på mark som inte tillhör dem ännu en gång. Är väl att likställa mer vapenvägran att fly och i krig gäller att alla enas mot fienden.

Det smartaste draget är att låta alla stanna kvar och låta juden skämmas efteråt för vad de ställer till med.
Citera
2023-10-14, 09:19
Medlem
Prata gör även Iran och USA
Att KSA skulle välja Iran före USA är du sött eller?

Qatar och Isrsel pratar också nu, så var är din poäng??

Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Du menar att Bin Salman och Khamenei inte har samtalat för första gången på över 7-år? Det är fake news? Du menar att folket i Saudi gillar Israel och judar och att kronprinsen inte har ett intresse av hans anseende hos folket? När då judar bombar skiten ur muslimer så påverkas inte folkets uppfattning mot Bin Salman om han inte agerar, ens symboliskt?

Du har ingen aning vad du snackar om. Sjukt naivt och pinsamt inlägg, följ istället vad som händer nu när Israel bombar Gaza istället för att snacka om vad som hände för månader och år sen. Spelplanen har förändrats sedan förra lördagen.
Citera
2023-10-14, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag känner väl till den här splittringen inom judenheten. Det krävs dock fler hypotetiska scenarion att tänka sig att denna interna delning orsakat att Israelisk militär ignorerat varningen angående gränsen mot Gaza och Hamas än att tro att det helt enkelt handlar om en sorts false flag.

Det kan säkert vara en delorsak. Splittring får en organisation* att arbeta sämre, speciellt om delar av regeringen består av outbildade idioter. Men misslyckandet av denna magnitud har inte bara en orsak.

*Regering, underrättelsetjänsten och militären.
Citera
2023-10-14, 09:20
Medlem
Gazaborna fick alltså lite extra tid att evakuera. Då är det runt 16-17-tiden man skall bänka sig och se det riktiga fyrverkeriet? Öl whiskey och popcorn?
Citera
2023-10-14, 09:20
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Frågan jag ställer mig är varför detta hände just nu. Varför inte tidigare? Jag tror att svaret är att Hamas har blivit sponsrade och fått träning. En del har pekat ut Iran men jag har en annan teori.

Vi vet att Wagner har blandat sig i en rad konflikter i olika länder i Afrika. Hamas kan ha tränats i något av de områdena som Wagner kontrollerar. Att tränga sig in i folks hem och skjuta ihjäl hela familjer är inte ett så vanligt modus operandi för terrorister. Men det är något som Wagner-soldaterna gjorde systematiskt i vissa byar i Ukraina för att sätta skräck i folk.

Vad skulle Ryssland tjäna på det här? USA har per automatik blivit indragen i konflikten militärt. USA och Israel har starka band och USA behöver avsätta resurser för det här. Dessutom, ju fler konflikter USA blir indragna i desto svårare kommer det bli att få igenom stödpaket till Ukraina.

Det där är en teori som är mycket sannolik.
Citera
2023-10-14, 09:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det kan säkert vara en delorsak. Splittring får en organisation* att arbeta sämre, speciellt om delar av regeringen består av outbildade idioter. Men misslyckandet av denna magnitud har inte bara en orsak.

*Regering, underrättelsetjänsten och militären.
Vi kommer att få se en utredning. Även om det ligger i sakens natur att en false flag inte lyfts fram i ljuset förr än tidigast när den fått full effekt, så lär utredningen ge en del fakta på bordet.
Citera
2023-10-14, 09:24
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Israel hjälper enbart det palestinska folket att bli av med sina förtryckare, som använder palestinierna som mänskliga sköldar i kriget de själva startat, Israel hjälper enbart till humanitärt. Muslimerna borde vara tacksamma att Hamas förtryckar ledning elimineras.

Israel inkräktar där de inte har något att göra vilket strider mot internationell rätt och med den ursprungliga delningsplanen.

Hamas skapades just som ett motstånd mot judarnas expansionspolitik
Senast redigerad av twoeggs 2023-10-14 kl. 09:26.
Citera
2023-10-14, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag ser skillnad, problemet är att det finns individer som inte ser saker för vad de är. Och nej tack, jag är hellre vaken, det kanske även du borde vara istället för att tala i nattmössan?

Israeliska bosättningar är inte demokratiska om du försöker säga att Israel är ett demokratiskt land. De strider mot en rad internationella konventioner.

Och Palestina är ingen demokrati alls, och ska vi se det för vad det är, så är Palestina inte ens en nation per definition, men huserar och stöttar terrorister.

Israels expansiva bosättningar är dock fel, men det är inte dessa som är Israel. Och Israel är endemokratisk stat.

Du blandar verkligen äggen väldigt selektivt och irrationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in