Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Nu är det officiellt att det är PA svärmor som skjutits. På hennes IG under en bild skriver han VILA I FRID.

Vad heter hans svärmor?
Citera
2023-10-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och dessutom om ingen någonsin undrat över dina meriter, hur du har förvärvat någon kunskap om våldtäktsmän men ändå gett dig uppdrag och betalt dig och dina företag, föreningar etc för engagemanget mot våldtäktsmän.

Liknelsen haltar lite. Pa växte upp i Jordbro som garanterat redan för 10-15 år sedan var rätt kasst integrerat med många unga som antingen redan hade begått brott eller var på väg att göra så. Han ville engagera sig för att försöka hitta en annan bana för dessa ungar. Vad jag förstått har han varit aktiv i bland annat Vägen ut - vi unga i över 10 år. Då var lillebrorsan 10 bast. Jag kan fortfarande inte se varför han ska behöva fronta att han numera har en yngre halvbrorsa som är gängkriminalitet. Det är ju inte direkt så att de växt upp tillsammans ens en gång.
Citera
2023-10-13, 23:36
Medlem
Laa-Laas avatar
Citat:
Kanske halvbrodern initialt var en intressant rekrytering för kriminella just för det då, han fick kanske hänga på mer för att irritera en präktig storebror snarare än att lillebror i sig själv var speciellt "cool" eller nyttig?

Jag hade nog inte valt ordet "präktig" för någon som engagerar sig i ett studieförbund för hip hop-intresserade ungdomar. Jag tror inte heller något gäng rekryterar individer av anledningen du ger där.
Citera
2023-10-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
Såklart är det så men sen väljer ju inte gängen vemsomhelst utan någon av betydelse för den de är i konflikt med. Så dags för alla att säga upp sina kontakter med de som är involverade i sådana här verksamheter. Åtminstone om de vill känna sig säkra på att överleva. Att vara tillsammans med någon som i sin tur umgås med en gängperson ja då kan du dö.

Jag skulle aldrig ha en partner som ens i en sekund umgicks med en gängkriminell. Har dessa BO haft samma policy som jag?
Så..om du har en partner? Så hsr du släktforskat på hen innan ni träffades?
Citera
2023-10-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Lyssna på Ibou ”Louise Gucci” Badjie i Prime Crime, brorsan som fick 18 år och sägs ha "rekryterat barnsoldater" och varit en ledande person i gängkriget.
Tog Pa avstånd från honom? Tvärtom verkar han ju vara tight med sin brorsa. Mycket prat om "pengar från familjen", vem i familjen gav honom pengar? Jag vet inte, men det ser ju inte bra ut direkt för någon som påstås vara en drivkraft för att få unga att lämna kriminalitet.
Lyssna och avgör själv.

https://www.youtube.com/watch?v=uQyUH-nTTnU
Och därmed var de två döda skyldiga?
Jag hör ingen av dem uttala sig i podden.
Citera
Medlem
Vilket massa flum och läsa här. Har alltid gillat Panetoz bandet och förstår inte fixeringen av att fokusera på varför inte släktskapet kommit fram tidigare. Ska vi nu börja ta ansvar för våra släktingars leverne ? Kan säga att jag hade inte sett det som min uppgift att uppge om någon anhörig är kriminellt belastad jag hade valt att ta avstånd från denne . Det är väl ingen här inne som vet om dom hade något umgänge med varandra? Vad har värdet på huset med saken att göra finns massor som äger hus i den prisklassen ,är dom automatiskt kriminella då ? Skärp er och väx upp ! Det är fruktansvärt tragiskt alla dessa händelser som sker varje dag utfört av en massa snorungar som inte är torra bakom öronen än på kommando av idioter. All värme, kärlek och tröst åt alla drabbade oavsett nationalitet.❤️
Citera
Medlem
Pa hade ansvar för sin lillebror . Han hade kunnat hjälpa till att välja rätt val
Citera
2023-10-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wranding
Om han nu inte ens kunnat få brollan att avstå fast han haft all möjlighet till att engagera sig under många år och inom samma familj ger ett visst ljus på hur engagerad och duktig han verkar vara i sin roll i sådana fall. Låter som ett karriärsval som inte var speciellt genomtänkt från första början.

Under många år? Halvbrodern är 20 år yngre.
Så många år har han väl ändå inte hunnit engagera sig i halvbrodern.

Vad skulle han göra? "Jaha, brorsan har blivit kriminell. Jag lägger ner."?
Citera
2023-10-13, 23:40
Medlem
amidens avatar
Vämjeligt att läsa tjatet i den här tråden om att Pa inte borde ha engagerat sig för ungdomar pga hans kriminelle halvbror. Det skiljer 19 år mellan dom. Vad fan hade ni själva gjort om ni gjorde musikkarriär och halvbrorsan sen växte upp och började spåra ur?

Journalister som inte har skrivit om släktskapet har undvikit det just för att inte rikta ljuset mot släkten som i dessa dagar är potentiella måltavlor. Vilken tidning vill bli skyldig till att ha publicerat om syskonskapet om släkten blir beskjutna dagen efter? Det är mycket avundsjuka och panik här bland rassar som inte klarar av att det finns invandrade människor som är skötsamma och begåvade och har en hyfsad inkomst. Jävlar vad ni gräver för att hitta nåt att slå ner på. Men ni lyckas inte.

Det här är så sjukt tragiskt och svärmoderns insta gör ont att se. Hon älskade verkligen sina barnbarn. Alla som har barn fattar vad det skulle innebära att ens egna ungar ser eller hör hur deras mormor skjuts ihjäl utanför sovrumsdörren. Sjuka sjuka människor som har beordrat det här.
Citera
2023-10-13, 23:42
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Inte undra på att han som det skrivs skrattade när han greps , imbecill och inavlad gör ju sitt till givetvis men han vet redan att straffet blir ett skämt. Myspys förvaring som på en fritidsgård som han i princip kan dra ifrån precis när han vill... Riktigt sjukt system vi har.
Är du gammal nog att mörda är du gammal nog för livstid. Och aldrig få tidsbestämt straff. När det gäller mord måste lagen ändras så även 16-åringarna får sitta. De är förlorade fall och kommer aldrig bli anpassningsbara igen.
Citera
2023-10-13, 23:44
Medlem
Citat:
Jag har lite svårt att tänka mig att att en adoption skulle godkännas där adoptivbarn man är ca 10 år äldre än barnet. Såvida inte adoptivmoder lever med barnets legala vårdnadshavare (vanligtvis bioförälder), Pa är ju i rätt ålder, 20 år äldre än Liza

Jag tror en stor anledning till förvirringen i den här tråden är att folk verkar inte veta vad extrafamilj/bonusfamilj betyder. Det är ingen laglig term, Min polare t.ex. bodde större delen av sin barndom hos sin bästis familj som han kallar för sin extrafamilj då hans yngre bror hade kraftig ADHD och riktade all sin aggression och våld mot min polare.
Citera
2023-10-13, 23:45
Medlem
Citat:
I ett rum på övervåningen gömde sig tre småbarn och deras mamma, alla fysiskt oskadda.

Så frun i huset befann sig alltså hemma även hon. Det har ju tidigare spekulerats om att hon var bortrest. Hemskt att få höra allt som skedde på nedervåningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in