2023-10-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Jag analyserar enbart. Jag grämer mig inte över att kvinnor inte väljer den ena eller andra.

Jag säger helt enkelt att kvinnor är mer intresserade av män som har psykopatiska drag och genomskinlig charm som lever jetsetliv än en ordinär genuin grabb.

Kan du säga emot mig på den punkten?

Om vi tittar på hur världen ser ut så verkar det ju finnas betydligt fler psykopatiska män än kvinnor vilket gör det statistiskt mer sannolikt att kvinnor hamnar med psykopatiska män än vise versa
Citera
2023-10-13, 23:05
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Jag ser att tjejen i dokumentären har en hund och han en och samma hund har han på bild på Facebook. Nej, jag visste inte att han hade flera hundar.

Jag hittar bara ett FB-konto med hans hamn, men där är ingen profilbild, inga bilder alls och bara 4 vänner.

Vilket konto har du hittat till? Vill du dela med dig?
Citera
2023-10-13, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
Om vi tittar på hur världen ser ut så verkar det ju finnas betydligt fler psykopatiska män än kvinnor vilket gör det statistiskt mer sannolikt att kvinnor hamnar med psykopatiska män än vise versa
Men hur många psykopater är det i den manliga populationen? Väldigt få. Men det är dessa som sopar banan på tinder etc.
Citera
2023-10-13, 23:11
Medlem
De pojkar/män som anklagar kvinnorna här... Har ni aldrig läst om catfishade män?
Det handlar ju om människor som blir lurade och manipulerade av bedragare som anstränger sig till det yttersta för att få offret överföra pengar.
Detta händer inte enbart kvinnor, det händer män med...

Sluta skuldbelägg kvinnorna!! De är manipulerade liksom män kan bli i samma utsträckning.
Citera
2023-10-13, 23:11
Medlem
Citat:
Så varför kan invandrarkvinnorna hantera motgångar i äktenskap och hålla livet ut?
Ja.. Fundera på det du. Dummaste jag hört
Har dom oftast nåt val?
Citera
2023-10-13, 23:16
Medlem
Citat:
Så varför reagerar du då över att jag anser mig vara en snäll person, relativt den där tinderbedragaren, när jag säger att jag som aldrig slagit en kvinna eller ens kan tänka mig tanken att bedra en tjej och spela på hennes känslor skulle åtminstone vara snällare än den där tindersvindlaren?

Visst kan det tyckas vara för mycket att kalla sig själv för snäll, men någon måtta får det väl ändå vara?

Kvinnorna har två alternativ. Antingen en psykopat som lever jetsetliv och som ser bättre ut, eller en ordinär genuin grabb som inte hade varit en psykopat som lurar kvinnorna. Menar du då på riktigt att den ordinära grabben inte är snäll och att det rentav skulle vara något negativt att den ordinära grabben grämer sig över att han som snäll inte kan få en partner?

Jag förstår att ni kvinnor inte går igång på snällhet, men var åtminstone ärliga med det.

För du ger inte intrycket av att vara en good guy
Det finns gott om kvinnor som dras till snälla killar, majoriteten av kvinnor vill ha en man som behandlar dom väl tro det eller ej
Der finns också en uppsjö av killar som tror att dom är snälla killar men egentligen inte är det och dom sitter sen och gnäller över att inga tjejer vill ha snälla killar.
Jag skulle nog faktiskt ge det manliga könet lite större färgskala, det finns många nyanser mellan svart och vitt.
Citera
2023-10-13, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Har dom oftast nåt val?
Klart dom har val. Det är inte så att de är instängda i en bur. Teoretiskt kan de lämna sina män i de fallen där även mannen är trött på kvinnan.

Men mannen och kvinnan jobbar för att alltid hålla äktenskapet i liv. Det sker ömsesidigt eftersom man är uppväxta med att skilsmässa är något fult, att det skadar barnen. Att man är uppvuxna med kärnfamilj.
Citera
2023-10-13, 23:18
Avstängd
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Har dom oftast nåt val?

Ska han gå ostraffad för detta tycker ni ? Vi svenska vikingar kan gå ihop 4-5 pers och fråga om han vill ha en kopp kaffe. Cash har ju grisen så biljetter / bensinkostnader kommer att bli betalade. PM vid intresse👌
Citera
2023-10-13, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriii
För du ger inte intrycket av att vara en good guy
Det finns gott om kvinnor som dras till snälla killar, majoriteten av kvinnor vill ha en man som behandlar dom väl tro det eller ej
Der finns också en uppsjö av killar som tror att dom är snälla killar men egentligen inte är det och dom sitter sen och gnäller över att inga tjejer vill ha snälla killar.
Jag skulle nog faktiskt ge det manliga könet lite större färgskala, det finns många nyanser mellan svart och vitt.
Så vad är en good guy enligt dig? Med tanke på att du drar slutsatsen att jag inte skulle vara en good guy.

Det är alltså inte tillräckligt att man är ostraffad, jobbar och betalar skatt, inte vill göra någon annan människa illa varken psykiskt eller fysiskt?

Vad är det ni egentligen vill och kräver för att man ska anses vara en good guy?

Citat:
Och vad tror du det beror på? Det är klart att det till slut kokar när man har ordning i sitt liv och anser att man lever upp till idealet av en mönstermedborgare men ändå ser sig bortkonkurrerade av kriminella svin som den här psykopat-svindlaren som ni kvinnor verkar gå igång på. Och bara för att dessa män ifrågasätter sakens natur så blir de stämplade som kvinnofientliga.
Citera
2023-10-13, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
De pojkar/män som anklagar kvinnorna här... Har ni aldrig läst om catfishade män?
Det handlar ju om människor som blir lurade och manipulerade av bedragare som anstränger sig till det yttersta för att få offret överföra pengar.
Detta händer inte enbart kvinnor, det händer män med...

Sluta skuldbelägg kvinnorna!! De är manipulerade liksom män kan bli i samma utsträckning.
Skillnaden är att mannen inte har mycket att välja mellan.

Kvinnorna borde ha vänt sig till några av de andra 100 männen de matchade med den sekunden psykopaten frågade om att de skulle legitimera sig på bank id och ge pengar.
Citera
2023-10-13, 23:35
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Så vad är en good guy enligt dig? Med tanke på att du drar slutsatsen att jag inte skulle vara en good guy.

Din kvinnosyn är vidrig.
Du har bevisat det gång på gång i den här tråden.
Citera
2023-10-13, 23:36
Medlem
Citat:
Klart dom har val. Det är inte så att de är instängda i en bur. Teoretiskt kan de lämna sina män i de fallen där även mannen är trött på kvinnan.

Men mannen och kvinnan jobbar för att alltid hålla äktenskapet i liv. Det sker ömsesidigt eftersom man är uppväxta med att skilsmässa är något fult, att det skadar barnen. Att man är uppvuxna med kärnfamilj.
Jag har en helt annan uppfattning. Många kvinnor av utländsk härkomst har en lägre ställning än mannen. Har ofta inte chans till att försörja sig själv. Har inte fått chans att utbilda sig.
Riskerar att skämma ut släkten om hon tar ut skilsmässa. Svenska kvinnor skiljde sig inte heller förr i tiden hur illa det än var för dom var totalt beroende av sina män.

Vad är du född bakom för sten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in