2023-10-13, 22:31
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxwex

Jo jag kan myckel väl tänka mig att folk som sympatiserar med Gaza kallar sina medmänniskor de sakerna som du nämner, det förvånar mig inte alls.

Det är väl klart som fan att jag inte kan lägga fram bevis för att folk i diktaturer avskyr sina ledare. Vart skulle jag få den infon ifrån, deras tvkanaler ? Jag länkar inte till pajas youtube kanaler.

Kan du inte lägga fram bevis, så håll käften din jävla blatte och 8-klöver

Nej människor som stödjer ett visst folk kallar inte dem för okvädinsord. Jag sympatiserar endast med mitt eget folk svenskar, men det fattar väl inte araber som du, som jag fullständigt skiter i

Här har du The Washington Institute som faktiskt bestyrkar de uppgifter som jag hänvisade till i kanalen jag länkade till:

https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/polls-show-majority-gazans-were-against-breaking-ceasefire-hamas-and-hezbollah

Så sluta snacka skit och anklaga svenskar som producerar bevis och fakta för palestinakramare
Senast redigerad av Tor-Odensson 2023-10-13 kl. 22:46.
Citera
2023-10-13, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Tror jag inte. hamas har ju gisslan därnere som man lär försöka rädda.

Skulle bli ett jäkla liv i Israel ifall man medvetet dräpt sina egna medborgare.

Nu är det krig, då är 100 st i gisslan marginellt. Israel kommer att varna eftersom de är humana. Sen kommer de bomba skiten ur de äckliga asen som avrättar barn!
Citera
2023-10-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennisa
Intressant frågeställning.
Detta är väl också anledningen till att det förekommer så mycket övergrepp mot civilbefolkningen i alla krig. De allra flesta som lever i en krigszon har nog tagit ställning för den ena eller den andra sidan. Det är extremt svårt att veta om en persons ställningstagande innebär att man är villig att döda någon från motståndarsidan. Ju längre en konflikt pågår desto fler ramlar över till att vara villig att döda motståndare. Så, vem är de facto civil?

Krig är skit. Vi ska vara glada att vi i Sverige har haft över 200 år av fred. Men med de odugliga politiker som vi har haft i Sverige de senaste tjugo åren så är det nog inte allt för långt bort innan vi är inblandad i någon väpnad konflikt.

Det du säger här är exakt min åsikt. Det är svåra frågor. Det Sverige som vi en gång känt det är nog tyvärr för alltid förlorat, frågan är om det går att rädda samhället. Angående huruvida någon är rädd beredd att döda någon på motståndarsidan eller inte kan ju absolut ses om ett slags riktmärke för vem som är att betrakta som civil eller inte.

Samtidigt kan jag litet grann förstå Hamas-terroristens perspektiv i det här avseendet också. Säg att din karriär är att utveckla Artificiell Intelligens som massövervakar palestinier, som kränker deras integritet och som fungerar som en digital fängelsevakt i Gaza. Även om personen som jobbar med detta inte är beredd att handgripligen döda palestinier så bidrar den ju till förtrycket av palestinier i exempelvis Gaza.

Jag tycke frågeställningen var intressant så jag öppnande en egen tråd i ämnet: (FB) Var det verkligen civila som dödades i Hamas attack?
Citera
2023-10-13, 22:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxwex
Nej jag menar det jag skrev. En journalist är inget helgon.

Du borde fråga dig själv varför tidningar tar upp det som en stor nyhet. Tror du att man kan spatsera runt ostört medans kulor flyger omkring en, bara för att man bär en väst med skylten "MEDIA" på ?
Vad har hans eventuella helgonstatus med saken att göra?

Nej, jag behöver inte fråga mig någonting så dumt. Mördade journalister är alltid en big deal eftersom att de rapporterar från krig det alltid finns intressen som vill mörka händelser i.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja israelerna säger själva att det är mycket svårt att slås i Gaza. Hade de fått och velat bete sig som man gjorde under WWII så hade det inte varit några problem. Bara bomba så mycket så man startar några eldstormar så skulle nog Hamas ge upp. Plus lite gas i tunnlarna.

Israelernas fördel är teknologi och träning. Men när Hamas anföll lyckades man slå ut israeliska kommunikationer vid muren med hjälp av drönarattacker. Så trupperna i övervakningstornen kunde inte rapportera om genombrytningarna. Så även Hamas har lärt sig.
Ja, just ja. Det var en del drönare i farten i lördags. Hizbollah har varit uppe och flugit drönare de med, bl.a. så sent som i dag. Det är väl bara en tidsfråga innan det kommer en svärm Shahed-drönare från Libanon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är inte vad artikeln säger. Du kan förstås ha rätt, men det finns inte mer än ditt ord på det.

Se denna video

https://www.youtube.com/watch?v=ViGf_NojEWg
Citera
2023-10-13, 22:34
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Aldrig hört talas om personen, borde någon bry sig?

Gissar att han inte kände någon av de mördade israelerna?
Troligtvis inte!

Alla som vet vad som hände och inte är jublande araber, vet vad som krävs...
Citera
2023-10-13, 22:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Eventuellt har Saudi skjutit upp sina planer på att acceptera Israel. Då har Hamas och Iran uppnått ett mål i alla fall.
https://twitter.com/visegrad24/status/1712851506775404634

Väntat, när detta är över så kommer den processen att skjutits upp med många år. Sedan vet jag inte om det har postats men här i artikeln finns en video när Hamas visar kidnappade barn :

Sickening footage released by Hamas shows terrorists holding Israeli toddlers and children during Saturday's massacre which shocked the world

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12628933/Video-shows-Hamas-holding-Israeli-toddlers-children-massacre.html#comments

Så det är Hamas egna film.
Senast redigerad av Snapcount 2023-10-13 kl. 22:36.
Citera
2023-10-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Deras bil beskjöts av artilleri.

Jag har inte sagt att judarna mördade dem, utan att någon gjorde det. Har du bevis för att det var judarna?

Jag har ingen aning, men Al-jazeera utsätter sina journalister för stora risker om de skickar upp dem på hustak i Gaza under pågående bombningar eller till gränsen Libanon/Israel för att filma och intervjua Hizbollah under strid.

När IDF tog med journalister t ex till en Kibbutz nära Gaza efter att den befriats så skyddades varje journalist av IDF soldater.
Citera
2023-10-13, 22:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Se denna video

https://www.youtube.com/watch?v=ViGf_NojEWg
Om du har rätt så har judarna medvetet sett åt ett annat håll.
Citera
2023-10-13, 22:36
Medlem
okok1s avatar
Evakuering av sjukhus = Israel ska bomba sjukhus?
Citera
2023-10-13, 22:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Gör en parkeringsplats av hela skiten brukar det heta. Mest nåt som folk undslipper sig när de är heligt förbannade. Nu spekuleras det på israeliska forum på fullt allvar om det inte är ungefär det som är i görningen. Kanske inte bokstavligt men inte långt ifrån. Hela norra Gaza inklusive avsevärda delar av den nordliga delen av Gaza City kommer att jämnas med marken. Inte bara rivas utan avlägsnas till den grad att inget återstår att bygga nytt ifrån. Alla tunnlar gjuts igen och eventuellt även mineras. Ett platt landskap utan tillstymmelse till bebyggelse blir sen lätt att bevaka. Så fort nån börjar göra ansatser till nya byggnationer kommer detta hindras medelst bombflyg och robotattacker.
Det låter som en lämplig plats för nya judiska bosättningar. Som sköter "bevakningen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in