2023-10-13, 21:51
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Är dom nybyggda stridsvagnarna redan exporterade?

Samtidigt som du påstår att Ryssland inte kan bygga några stridsvagnar pga. Västs sanktioner.

Och dom exporteras då utan optik, som dom inte har tillgång till, enligt dig?

Var har jag påstått att de nya exporteras? Var påstår jag att de exporteras utan optik? Du får nog bättre på din läsförståelse.
Citera
2023-10-13, 21:52
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland avancerar tyvärr ordentligt i alla riktningar nu. Många döda ryssar ja men de går framåt. De tillverkar upp till 100 nya stridsvagnar per månad t72, t80, t90m

Något som det samlade väst ej orkar med!

Man har fått fart på två fabriker

Ukraina tappar mark. Om inte väst skickat mer vapen och trupper nu så går det åt helvete

Om ryZZen förlorar 100 stridsvagnar på 3 dagar så är det minst en hel månads produktion enligt dig. Troligen mer än en månad dessutom....

Vad säger ni ryzzar om hur hållbart det är för er i längden?
Citera
2023-10-13, 21:54
Medlem
Citat:

Samtidigt som du påstår att Ryssland inte kan bygga några stridsvagnar pga. Västs sanktioner.

Du menar att Ryssland nu byggt 1500 t-90? Senaste månaderna?
Citera
2023-10-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ryssland avancerar tyvärr ordentligt i alla riktningar nu. Många döda ryssar ja men de går framåt. De tillverkar upp till 100 nya stridsvagnar per månad t72, t80, t90m

Något som det samlade väst ej orkar med!

Man har fått fart på två fabriker

Ukraina tappar mark. Om inte väst skickat mer vapen och trupper nu så går det åt helvete

Avancerar ryssen i alla riktningar? Jag tror de flesta icke-putinister skulle göra en annan analys. De har haft rekordförluster tre dagar i rad vad gäller manskap, stridsfordon och MBT´s.
Citera
2023-10-13, 21:55
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Är det några kromosomer som spökar hos dig? Skrev precis att jag vill ha Sverige neutralt som vi haft under 200 år!
Jaha, alla rysstroll vill vara "nautrala" såklart. Samtidigt uppmuntade du en specfik sida att åka ner och strida så där avslöjades du ganska snabbt. Sen kan du ta din neutralitet och köra upp den någonstans för vi måste välja sida. Det går inte att vara feg.
Citera
2023-10-13, 22:09
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är väl ukrainska mopedkajaker som attackerat de ryska fartygen. En lite bredare variant som kallas Sea Baby.

SBU och Ukrainas väpnade styrkor attackerade fartygen "Buyan" och "Pavel Derzhavyn", - källor till UP i SBU.
"Buyan" träffades under Sevastopol-raiden av den experimentella drönaren "Sea Baby".
t.me/lachentyt/35235
Ja oavsett namn verkar de ju vara extremt effektiva!

'Hoppas på fler filmer på lyckade attacker!

Ukraina fick för några veckor sen ett parti med ett antal robotar från 300 system som Bulgarien dömt ut.

Inget problem för Ukraina!

Robotarna från systemet är väldigt användbara...
Citera
2023-10-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Var har jag påstått att de nya exporteras? Var påstår jag att de exporteras utan optik? Du får nog bättre på din läsförståelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Säger inget alls. Många är exporterade och i nuläget så byggs det inte en enda för väst har sanktioner på deras prylar. Optiken till siktena köps från väst och inga delar säljs dit nu av väst.

Jag har inte påstått att du har påstått nåt.

Jag har ställt frågor baserat på vad du skriver.

Hur var det med läsförståelsen?
Citera
2023-10-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Du menar att Ryssland nu byggt 1500 t-90? Senaste månaderna?

Vekar så:

Inte enligt Forbes:

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/08/07/a-shortage-of-optics-was-holding-back-russian-tank-production-that-shortage-may-have-ended/?sh=552ed8683dff

It’s possible Russian industry has unclogged one of the major bottlenecks in its production of modern T-72B3, T-80BVM and T-90M tanks.

Their optics. Before Russian forces invaded Ukraine’s Crimean Peninsula back in 2014, Russia’s two active tank plants—Uralvagonzavod in Sverdlovsk Oblast and Omsktransmash in Siberia—sourced Catherine-FC thermal cameras, the core component of the Sosna-U gunner’s sight, from French firm Thales
.

Twitterinlägg om optiken:

https://twitter.com/Bellerophon712/status/1688195010263687168

Equipped with Sosna-U or PNM-T instead of the 1PN96MT-02, it could suggest these tanks came from the Omsk factory and not the 103 ZTRB Repair plat in the Far East.
Citera
2023-10-13, 22:23
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jag har inte påstått att du har påstått nåt.

Jag har ställt frågor baserat på vad du skriver.

Hur var det med läsförståelsen?

Citat:

Du kan skriva frågetecken så mycket du vill men du försöker få det till att jag skulle påstått vad du kallar för frågor.
Citera
2023-10-13, 22:30
Medlem
Citat:
Vekar så:

Inte enligt Forbes:

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2023/08/07/a-shortage-of-optics-was-holding-back-russian-tank-production-that-shortage-may-have-ended/?sh=552ed8683dff

It’s possible Russian industry has unclogged one of the major bottlenecks in its production of modern T-72B3, T-80BVM and T-90M tanks.

Their optics. Before Russian forces invaded Ukraine’s Crimean Peninsula back in 2014, Russia’s two active tank plants—Uralvagonzavod in Sverdlovsk Oblast and Omsktransmash in Siberia—sourced Catherine-FC thermal cameras, the core component of the Sosna-U gunner’s sight, from French firm Thales
.

Twitterinlägg om optiken:

https://twitter.com/Bellerophon712/status/1688195010263687168

Equipped with Sosna-U or PNM-T instead of the 1PN96MT-02, it could suggest these tanks came from the Omsk factory and not the 103 ZTRB Repair plat in the Far East.

Varför påstår du sånt och länkar till en källa helt utan antal byggda tanks?

Så såg det ut på Wikipedia, du kan kolla källor där om du vill. Ryska källor "several hundreds". Källor med fotnoter är mer blygsamma 11 stycken i maj.

"Russian source claimed in March 2023 that the Russian Army has already received "several hundreds" of T-90M tanks.[32] 11 tanks were delivered in May 2023.[33]"

Antar att "several hundreds" är allt som allt, men att 11 stycken i maj säger mer om tempot då. Tror inte ens det var 11 i månaden utan snarare 3 såna leveranser per år. Från det till 1500 under senaste månaderna är ett stort hopp. Återstår också att se (pun intended) hur nya optiken funkar i verkligheten.
Senast redigerad av YBB641 2023-10-13 kl. 22:38.
Citera
2023-10-13, 23:03
Medlem
Citat:
Nej det finns artiklar från väst om detta. Två fabriker på full fart . Dessutom renoverar man många gamla vagnar

Länka en artikel
Citera
2023-10-13, 23:16
Medlem
Tercios avatar
Mycket goda nyheter! USA flaggar nu för att stödet till juntan som styr "Ukraina" snart är avslutat. Vågar vi hoppas på att hela "ukraina" är befriat och ingår i Ryssland igen redan före nyår?

https://samnytt.se/vita-huset-borjar-narma-oss-slutet-pa-stodet-till-ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in