2023-10-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Då har de gjort sitt val. Ingen fred, evigt krig, inga människooffer är för stora. Det vore klädsamt om de/ni öppet stod för det också.
Ja ryssarna borde stå för för att de gjort detta valet. Ingen förutom Putin är ansvarig för de terrorhandlingar han begår mot civila i ett grannland.
Citera
2023-10-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Så bra för Ryssland då. Dom har misslyckats med att bli ett fungerande land i decennier och legat 20 år efter tekniskt. Men tack vare sanktioner har de fixat allt. Står i tidningen dessutom.

Du blandar äpplen och päron, om du inte fått med dig att att Ryssland produserat gas sen 1940- talet kan jag inte hjälpa dig. Världens största gaslevrantör sen länge. Du har kanske hört talas om Gazprom med sina 500 000 anställda?
Citera
2023-10-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Du blandar äpplen och päron, om du inte fått med dig att att Ryssland produserat gas sen 1940- talet kan jag inte hjälpa dig. Världens största gaslevrantör sen länge. Du har kanske hört talas om Gazprom med sina 500 000 anställda?

Gasen är nere på 1976 års nivåer. En riktig ryss jag känner tjatade runt 2020 att jag borde köpa massa Gazprom aktier och det var faktiskt rätt nära att jag gjorde det. Det hade varit min sämsta affär någonsin. Ren tur helt enkelt. Han menade givetvis inget illa med det men mina argument gick ut på att jag inte riktigt litade på Ryssland.
Senast redigerad av Kukilon 2023-10-13 kl. 17:12.
Citera
2023-10-13, 17:11
Medlem
Citat:
"självständig nation", de klarar sig bra utan pengar och vapen från Väst då? Utmärkt. Bara att tuta och köra.
Nu fick du verkligen greppa efter det sista halmstrået för att omdefiniera begreppet "självständig nation" Tycker rent allmänt att ni verkar bli mer och mer desperata. Förr kunde man ju åtminstone följa någon form av logik hos ryssarna, men nu är det helt off.
Citera
2023-10-13, 17:13
Medlem
Citat:
I Norge borrar vi olja under dom allra svåraste förhållanden som finns på den här planeten. Går bra.

https://www.nbim.no/no

Min poäng är att Ryssland kommer aldrig kunna bojkottas på ett effektivt sätt. Tyvärr, men så ser verkligheten ut.

Edit.

det är skillnad på defatism och realism. Jag säger inte att det är omöjligt att krossa ryssens militärt, men verkligheten är verkligheten. You cant kill what you dont understand.

Sanktionerna tär hårt på Ryzzland. De försöker hålla skenet uppe men det går sådär.

Lite glada nyheter om Kinesisk ovilja att vara putte till lags.

https://www.finansavisen.no/energi/2023/10/12/8044460/gazprom-til-all-time-low-fremtiden-er-i-kinas-hender?zephr_sso_ott=oqS6fg
Citera
2023-10-13, 17:18
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/176wjir/in_a_couple_of_hours_the_pilots_of_the_zakatka/

Brutal slakt med drönare. En liten rackare plockar isär både materiel och manskap under någon minut.
Ryssarna springer som förvirrade myror då det börja smälla. De verkar inte fatta att det är en drönare med värmekamera som droppar granater på dom. Troligtvis tror de att det är artilleri eller granatkastare.
Citera
2023-10-13, 17:25
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Att Ukraina är en urartad, degenererad nation, med ett helt illegitimt styre, betyder inte att vanliga ukrainare förtjänar att dö. Den allmänna uppfattningen i tråden verkar vara att vanliga ukrainare kan dödas till sista man, det spelar ingen roll, bara man "slåss för friheten" eller något liknande nonsens.

Det är inte alls den allmänna uppfattningen i tråden, den är att ni Putinister kan dödas till sista man för att rädda Ukrainska liv.
Citera
2023-10-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej, förstod inte alls vad Kirby menade. Hur tänkte han? "End of the rope"? Varför använda ett sånt uttryck? En freudiansk felsägning? Det är väl personer som kan kan vara vid "end of the rope"? Är det skådisen?
Det är ur sammanhanget ett lösryckt idiom.

Du har alltså inte läst presskonferensen?
Du visar, precis som jag skrev i förra inlägget, att engelska inte är ryssanhängarnas starka sida.

Oroväckande många av er postar länkar som ni uppenbart inte har förstått innehållet av.
Du, Moretex och Drozd och ytterligare några dumskallar har gödslat med länkar som ni inte förstår innebörden av.

Någon klok skribent drog ner brallorna på Drotz och dennes oförmåga att tolka/förstå engelska varefter denne inte har postat något mer.

Moretex har inte förstånd att förstå att han inte förstår och fortsätter med att posta tolkade dumheter han inte har förstått innebörden av.
Citera
2023-10-13, 17:31
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Sluta grina här och åk ner och kriga själv du för ditt älskade Ryssland. Pinsamt det här med uppmaningar från rysstomtar att åka ner och kriga för att man opponerar sig mot era nattsvarta åsikter.
Sen finns det inget land som så flagrant bryter mot internationell lag som Ryssland där man invaderar ett suveränt land och annekterar land.

Är det några kromosomer som spökar hos dig? Skrev precis att jag vill ha Sverige neutralt som vi haft under 200 år!
Citera
2023-10-13, 17:32
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Så bra för Ryssland då. Dom har misslyckats med att bli ett fungerande land i decennier och legat 20 år efter tekniskt. Men tack vare sanktioner har de fixat allt. Står i tidningen dessutom.
Haha!
Det är bara våra egna rysstroll som verkar tro på dessa sagor att allt bara blivit bättre sen väst införde sanktioner.

Putin och Lavrov är ju inte lika förtjusta i sanktionerna. Lavrov påstår ju till och med att vi försöker döda Ryssland?

Hur kan man då som svensk inbilla sig att sanktionerna bara gör Ryssland starkare?

Snacka om svagbegåvade foliehattar!
Citera
2023-10-13, 17:35
Medlem
Mord som begåtts av soldater i de södra distrikten har ökat med 2400% senaste året.

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1712557146406256820?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1712557146406256820%7Ctwgr% 5Eb1913b2e9d64f95dcbcdbded7679f11f6c99a0d4%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redditmedia.com%2 Fmediaembed%2F176p21a%3Fresponsive%3Dtrueis_nightm ode%3Df alse
Citera
2023-10-13, 17:38
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Gazprom är det dom som nu eldar upp gas som inte går att sälja för miljarder?

Bara Den Finska gasen kostar Ryssland hundratals miljoner

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MLxm60/satellitbild-avslojar-gigantiska-ryska-gassloseriet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in