Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-13, 21:46
Medlem
macys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrol
Det står i AB att även ”artistens” sambo befann sig i hemmet vid vid skjutningen. Stämmer det?

Det står samma sak i Expressen.
Citera
2023-10-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Precis det jag tänker, ser inte snyggt ut, utan kanske till och med lite suspekt.

Varför ska han behöva gå ut och explicit berätta att hans halvbror är involverad i pågående gängkrig? Jag tycker det verkar ytterst tydligt att han, med sina engagemang står väldigt långt ifrån denna typ av leverne. Det känns väl heller inte supersmidigt att berätta detta med tanke på vilka konsekvenser det fått hos andra familjemedlemmar/släktingar. Hur kan han göra rätt? Ta fullständigt avstånd och inte beblanda sig med brorsans förehavanden var väl just det som många i tråden tycker man ska göra.

Även om detta attentat verkar beställt från högre ort så skulle nog inte jag stoltsera med släktskap då det säkerligen finns ett helt gäng ynglingar som skulle passa på att ta saken i egna händer för att imponera på räven/jordgubben.
Citera
2023-10-13, 21:49
Medlem
Citat:
Det står i AB att även ”artistens” sambo befann sig i hemmet vid vid skjutningen. Stämmer det?

Jag skulle tro det var sambon med deras 3 barn samt svärmor och extra dottern som var hemma. De två sistnämnda avrättades. Så sinnessjukt. Kriget här hemma är ju snarlikt det i Israel.
Citera
2023-10-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men jag kan ändå inte förstå på vilket sätt det skulle ha betydelse om en eller båda offren var romer. Är de mindre värda som offer för att de är romer?

Offren hade rötter i olika länder. Ingen är mindre värd.

16-åringen som sköt hade förmodligen ingen aning om de var romer eller ej.
Han svingade vilt. Han i sin tur kan mycket väl ha ursprung i ytterligare ett annat land.
Citera
2023-10-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macy
Det står samma sak i Expressen.
Fy fan så tragiskt. Man blir verkligen förtvivlad och ledsen över vad som händer just nu 😰
Citera
2023-10-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ja de visste vi redan sedan ett par timmar sen
Citera
2023-10-13, 21:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetKamin
Varför ska han behöva gå ut och explicit berätta att hans halvbror är involverad i pågående gängkrig? Jag tycker det verkar ytterst tydligt att han, med sina engagemang står väldigt långt ifrån denna typ av leverne. Det känns väl heller inte supersmidigt att berätta detta med tanke på vilka konsekvenser det fått hos andra familjemedlemmar/släktingar. Hur kan han göra rätt? Ta fullständigt avstånd och inte beblanda sig med brorsans förehavanden var väl just det som många i tråden tycker man ska göra.

Även om detta attentat verkar beställt från högre ort så skulle nog inte jag stoltsera med släktskap då det säkerligen finns ett helt gäng ynglingar som skulle passa på att ta saken i egna händer för att imponera på räven/jordgubben.

Nä, hur hur han än vänder har han ändan bak så att säga. Han kanske verkligen inte har med brodern att göra öht, fast det utesluter ju inte att någon som kände till familjeförhållandena kan ha trott det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-10-13 kl. 22:15.
Citera
2023-10-13, 21:57
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetKamin
Om du lyssnar på förhören med Ibou ”Gucci” Badjie i Prime Crime på YT, framkommer det att han verkar vara ganska tight med halvbrorsan.
Nu säger folk att Gucci ljuger i förhören om det, och det är ju såklart möjligt, men jag förstår inte varför han skulle göra det?
https://www.youtube.com/watch?v=uQyUH-nTTnU
Senast redigerad av doncroce 2023-10-13 kl. 22:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag skulle tro det var sambon med deras 3 barn samt svärmor och extra dottern som var hemma. De två sistnämnda avrättades. Så sinnessjukt. Kriget här hemma är ju snarlikt det i Israel.
Det känns så jäkla overkligt och så sinnessjukt onödigt. På riktigt, det finns ju verkligen inga vinnare i det här, bara förlorare.
Citera
Medlem
Är en mari*ka och en wil*a som är skjutna.
Citera
2023-10-13, 21:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men jag kan ändå inte förstå på vilket sätt det skulle ha betydelse om en eller båda offren var romer. Är de mindre värda som offer för att de är romer?

Nä, det där kom nog upp i början. Romer har ju visat sig kunna vara rätt brutala om en kvinnlig släkting väljer en partner de inte gillar. Så det var väl en tankegång att kanske något sådant kunde varit.
Citera
2023-10-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Om du lyssnar på förhören med Ibou ”Louise Gucci” Badjie i Prime Crime på YT, framkommer det att han verkar vara ganska tight med halvbrorsan.
Nu säger folk att Gucci ljuger om det, och det är ju såklart möjligt, men jag förstår inte varför han skulle göra det?

https://www.youtube.com/watch?v=uQyUH-nTTnU

Kan du säga ungefär när, eller måste man lyssna på hela?

Angående det fetade; varför inte, han är väl inte så pålitlig?
Har inte hört förhöret ännu så jag avvaktar med analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in