Citat:
Ursprungligen postat av
LittleRidge
Min frus syster lever med en pizzabagare och pizza är ju gott. Men han berättade att ska man tjäna pengar som pizzabagare så gör man kontant återköp med de kvitton kunden inte tagit emot. Alltså kunden behöver inte betala kontant för att kunna fuska.
Det är helt vitt i bokföringen. Kunden betalar med kort men tar inte emot kvittot, pizzabagaren gör ett återköp och ger kunden kontanter tillbaka (alltså pizzabagaren lägger pengarna i egen ficka.
Vi frågor från revisor så skrattar man bort det med "alltså svensken är så kräsen, men dom är snälla" eller "vi tar ofta emot praktikanter och då blir det lite si och så med smaken".
Han sa att ca 20-25 återköp om dagen blir snabbt en BMW. Tänk om jag kunde göra så med mitt företag, jag skulle köpa en POLESTAR!!!!!!
Låter som rent skitsnack och hittepå.
svarts lådan registrerar även återköp och de skulle få besök ganska snabbt av skatteverket med den mängden återköp.
Särskilt på en pizzeria.
Att du sen är avundsjuk på folk som jobbar och tjänar pengar visar bara vilken slags person du är.
Varför gör du inte en liknande tråd om företag som ikea och biltema,ica och lidl,willys som skattefuskar grovt på hundratals miljarder med skatteplanerare som det så fint heter.
Eller varför inte göra en tråd om bankerna som snor våra pengar varenda dag 24 h för lufttjänster utan personal i kortköpsavgifter,swishavgifter och hittepåavgifter,årsavgifter med 0 service tillbaks till kunden.
Varför göra en helt onödig tråd om nån random pizzeria där de jobbar hårt varenda dag som du är avundsjuk på.
Öppna en pizzeria själv istället och se om nån avundsjuk jeppe skriver strunt om dig på fb nån dag.