Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-13, 20:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Den unga kvinnan med drömmar om framtiden

https://www.expressen.se/nyheter/skolan-domde-ut-lizas--drommar-nu-vill-hon-bli-jurist/

Ej betalvägg.

Oerhört tragiskt. Kunde väl inte göra mycket. En galning kommer in med automatvapen mitt i natten.

Det är verkligen som spelreglerna förändrats nu. För några år sedan var det ju en oskyldig flicka som dog en sprängattack mot en bil. Det ska ha blivit ramaskri det även i den kriminella världen. Nu dör oskyldiga som det verkar varje natt.
Citera
2023-10-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Du får gärna länka där båda är släppta så vitt jag vet så är bara chaffisen ute
okey hörde på radio-nyheterna men hörde nog fel då tydligen.
Citera
2023-10-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Han blev friad i TR för grova brott efter att ha suttit häktad i elva månader. Samma mål där bla DC dömdes. Jag vet inte hur det gick i HR men blev han friad även där lär han ha fått en saftig skadestånd från staten.
Vem är DC?
Citera
2023-10-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Vem är DC?

(FB) Flera från Bronätverket häktade, mordförsök, grova vapenbrott, Stockholm, 2023-01-31
Citera
2023-10-13, 20:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetKamin
I denna artikel https://www.expressen.se/nyheter/skolan-domde-ut-lizas--drommar-nu-vill-hon-bli-jurist/ framgår det att 20-åringen ville komma bort ifrån Brandbergen för att få bättre möjligheter i livet. Jag tror att familjen Pa och Ma*inka helt enkelt ville bistå med den hjälpen.

Fast är det inte lite suspekt isåfall att hjälpa någon som är i något läxläsning projekt (var hon en som fick läxhjälp eller tillhandahöll hon det till yngre barn) om svåger/halvbror är kriminell och rekryterar "barnsoldater"? Eller är den kriminelle en farbror åt Liza?
Citera
2023-10-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Vad säger ni, tror ni det är taxichauffören som är släppt och 16-åringen som är fortsatt anhållen?
Ja, vore väl rätt så märkligt om det var tvärt om eller?
Citera
2023-10-13, 20:13
Medlem
Luktar som att den där artisten nog inte är så oskyldig ändå…
Citera
2023-10-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope2020
Med tanke på vad Elias från bronätverket lägger ut på sin story på Instagram så känns detta som Rävens verk.

Vem är denne Elias? Är han inblandad i dödsskjutningen i Tullinge?
Citera
2023-10-13, 20:15
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Skottlossning alldeles precis mot en bostad i Norrköping. Måste finnas en koppling till detta terrordåd?
Citera
2023-10-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
2 oskyldiga människor skulle jag snarast beskriva dem som.

Knappast oskyldig om man umgås med någon från gäng oavsett familj eller umgås med någon som umgås. Det räcker för att bli mördad nu så funkar det idag.

Det är bra för er alla att veta att ni kan mördas vilken sekund som helst om ni umgås med någon från gäng eller umgås med någon som umgås. Den nya ordningen
Citera
2023-10-13, 20:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast är det inte lite suspekt isåfall att hjälpa någon som är i något läxläsning projekt (var hon en som fick läxhjälp eller tillhandahöll hon det till yngre barn) om svåger/halvbror är kriminell och rekryterar "barnsoldater"? Eller är den kriminelle en farbror åt Liza?

Liza var med i Nolla Utanförskapet och Läxhjälpen, dvs hon hjälpte barn i utsatta områden med läxhjälp. Själv pluggade hon juridik på Stockholms universitet efter sin studentexamen.
Citera
2023-10-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Oerhört tragiskt. Kunde väl inte göra mycket. En galning kommer in med automatvapen mitt i natten.

Det är verkligen som spelreglerna förändrats nu. För några år sedan var det ju en oskyldig flicka som dog en sprängattack mot en bil. Det ska ha blivit ramaskri det även i den kriminella världen. Nu dör oskyldiga som det verkar varje natt.

Det var också ett annat dåd i Göteborg där en 8-årige pojke på besök från England dog av en inkastad granat. Och fallet du tar upp och nämner ramaskri. Det har ju bara blivit totalt värre sen dess.

Text från en rappare:
”Tagga från landet, man drabbar din släkting
Jag vet det är fult men det är så här det är”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in