2023-10-13, 20:01
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
All Israelisk propaganda har visat sig vara bluff.

Det finns INGA konkreta bevis på "halshuggna barn" och liknande.

Bestämde mig tidigt för att inte skriva här, men gör ändå nu.

Så, källor på det du skriver, tack.
Citera
2023-10-13, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja, men nu är det inte artilleri som används utan precisionsvapen.
Att jämföra världskrigen med dagens situation är löjeväckande.
Inte alls löjeväckande. Artilleri har blivit enormt mycket mer avancerat jämfört med gevär.

Citat:
Jo det blir värre, läs på nu om Irakkriget innan du uttalar dig igen.
https://www.icrc.org/en/document/new-research-shows-urban-warfare-eight-times-more-deadly-civilians-syria-iraq
Nej, artilleri är mer skadligt än en kula. Det är bara googla random film på youtube så ser du skillnaden.

Citat:
Fel. De bombar en byggnad, men vet inte vem som finns i byggnaden. Varför de använder sig av varning innan de raserar byggnaden, ifall det finns ex. barn i den.
I ditt scenario så ser israelerna ett barn gå på gatan och så siktar de på barnet. Det är bara fantasier.
Jo man vet att man bombar barn.

Citat:
Det är inte min personliga åsikt, det är krigets lagar som säger att den som använder sig av mänskliga sköldar har ansvaret, i detta fallet Hamas.
Att du inte kan krigets lagar är ditt problem.
Det spelar ingen roll om det är flyktingläger, skolor, lägenhetskomplex eller barracker om Hamas använder sig av dem.
Om du inte fattar krigets lagar så ska du inte heller påstå saker du inte har en aning om.
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_shield_(law)
Somsagt, den lagen du anser är applicerbar i detta fall är din åsikt. Du tycker det är krigsbrott.

Dessutom flyttar du målstolpar när du byter ämne från att vi talade om att Israel inte har ett ansvar för sönderbombade barn eftersom man skickar ut flygblad till små barn att läsa, förstå och agera på. Skicka flygblad och ansvar försvinner är ytterligare åsikt från din sida.
Citera
2023-10-13, 20:02
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Låt mig få tipsa om den här tråden: (FB) Släppte Israel medvetet in Hamaz för att visa världen vilka djur de är?
Jag tycker att frågeställningen är intressant.
Låter för mycket foliehatt för mig. Men jag ska kolla in den!
Citera
2023-10-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vad snällt att Israel ger Gazaborna en liten "heads up" innan de tvångsförvisas med hot om folkmord om de väljer att stanna kvar.

Här har du för övrigt en bättre beskrivning av vad du menar är "mänskliga sköldar":

https://www.trtworld.com/magazine/busting-the-myth-of-palestinian-human-shields-in-gaza-46645

Bortförklaringar och ursäkter med andra ord.

Det får du nog ta med dem. Men eftersom du är lika likgiltig till mänskligt lidande och massaker mot barn som Hamas kanske du kan besvara frågan?

Din sista kommentar är så urvattnad och historielös att den inte ens behöver besvaras.

Ändå svarar du, för att du helt enkelt inte klarar av att inte göra det, nolla.

Fortsatt är det så att Hamas uppmuntrar den palestinska befolkningen i Gaza att stanna trots att dom riskerar att dö pga det sinnessjuka terrordåd Hamas utförde så sent som i lördags.

Jag är en pragmatisk realist, jag inser vad som behöver göras.
Det kommer inte bli vackert, många kommer dö.

Endast Hamas har möjlighet att stoppa lidandet för den palestinska civilbefolkningen. Dom väljer att låta densamma straffas i deras plats.

Beklagligt såklart, men ansvaret ligger fortsatt på Hamas, dess sponsorer och nyttiga idioter som dig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Har Hezbollah gett sig in i kriget ännu?
Troligtvis inte,dom är troligen inte medvetna om vad som pågår, eventuellt är det dålig sändning under stenen så man får helt enkelt inte in rätt radiokanal alternativt har skägget fastnat under geten.
Citera
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det har nämnts flera källor i tråden. Du kan säkert googla fram dem. Huruvida barn har halshuggits är oklart. 40 dödade i en kibbutz har nämnts.

Ifrågasätta uppgifter gör vi väl på löpande band, eller? Att du gör kopplingen till en ev. felaktig information om dessa barn och historien om barnen utsliten ur kuvöserna i inledningen till Kuweit-kriget haltar något. Det finns redan mycket annat som är tillräckligt för att uppröra folk i Israel- och annorstädes, som massakerna på Festivalen.

Men herregud människa, en länk kan du väl ge mig utan att jag ska behöva gå igenom 1200 sidor?
Och varför haltar liknelsen mellan barnen i kuvöserna och detta? Det är samma mönster?

Att det finns mycket annat som upprör är klart, och som jag sagt tidigare så är jag neutral, jag vill bara få svar på just de här 40 bebisarna.

Ni som är emot just araber eller just judar är så fruktansvärt aggressiva i er argumentation, inse att min fiendes fiende inte är min vän.

Jag ser helst att båda sidor förlorar.
Citera
2023-10-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk

Om om om. Ingen idé att se bakåt. Lösningen för fred ligger i att se framåt. Hamas har gjort klart att ingen fred kan finnas så länge de existerar. Därför måste de nu omitetgöras. Glöm det förgågna. Se framåt och titta efter lösningar.

Om jag kommer hem till dig och köper din hall, av någon som inte ens bor i ditt hus, och sedan tar över mer och mer av din boyta så att du tillslut får bo ute på verandan.

Ska vi då glömma vad som varit och blicka frammåt och se efter lösningar?
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Alla länder inklusive USA har en gräns. Jag lyssnade på video under dagen. Och ska man tro den så har de olika sidorna kommunicerat detta. Vet ej om det är sant.

1 Hizbollah hotar med att anfalla Israel om Israel går in i Gaza

2 USA har hotat Hizbollah om de attackerar Israel så kommer USA lägga sig i

3 Iran har sagt om USA bombar Gaza eller Hizbollah så kommer Iran lägga sig i.

Nu känns det som WWI igen. Men bara för att en sida säger en sak så är det inte säkert de agerar. Hot är billigt. Länder och organisationer backar.

Jag glömde säga att Israel doktrin är ett kort krig. De har inte råd att ha 300 000 inkallade länge. Dessutom strid i bebyggelse kostar 3x så mycket ammunition som annan strid (Om man tror internet)

Jag såg även en annan video som förklarade orsakerna till att Hamas anföll på ett mer vetenskapligt sätt. Jag rekommenderar videon.

https://www.youtube.com/watch?v=zMxHU34IgyY
Det där (1-3) låter både rimligt och otroligt på en och samma gång. Den som har tid och ork kan försöka verifiera.

Nu har ju inte det här kriget blivit till nån akut kris än, men det kan även tänkas att i alla fall USA och Iran för under-bordet-samtal för att förhindra en plötslig explosion. Tänker på att liknande samtal ju förts kontinuerligt under kriget i Ukraina, där Ryssland, USA och Kina tycks enas om olika grejer med syfte att undvika snabb eskalering.

Och tack för videon, förresten.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-10-13 kl. 20:06.
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
The Israeli regime has given Al Awda Hospital in Gaza two hours to evacuate.

Many of the patients can’t be moved.

This isn’t just murder.

It’s genocide.

https://twitter.com/yarahawari/status/1712890320550047958
Citera
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Detta konto som visade hur palestinska barn blir sönderbombade av Israel har blivit borttaget av Instagram.

Det är lite oroväckande censur.

Vadå censur??? META har policy att man Inte ska visa terrorist aktiviteter och döda människor, Våld mm

Finns sidor som håller på med sånt men inte just META (Instagram Facebook)
Citera
2023-10-13, 20:05
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82
40 halshuggna bebisar. Jag vill verkligen inte ha videobevis, vill bara ha en rejäl källa på påståendet som alla slänger sig med i denna tråd.

Jag kan inte hjälpa dig vidimera siffran 40. Det kanske var 41. Araberna har annars varit duktiga på att sprida vidriga klipp. Jag önskar att jag inte sett dem.
Citera
2023-10-13, 20:06
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Voilà! Du söker inte ens. 1. utan har bestämt dig för att det är en bluff. 2. Och sprider det i dina inlägg. Så "neutralt" av dig.

Jag läser otroligt mycket nyheter från hela världen och har inte funnit något av substans så därför ifrågasätter jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in