Citat:
Kort sammanfattat: För att hennes historia inte kan stämma med kända omständigheter och för att en oskyldig person inte beter sig som henne. Saker som att hon inte skulle ha sett Toves kropp då hon gick på toa. Saker som att en oskyldig 18-åring som precis av sin mördande kompis (som även tvingat henne att följa med på likdumpning) blivit utpekad att följa med på den bilresa som polisen nyttjade för att hitta Tove och även blivit informerad om att polisen hittat granbarr på henne som visar att hon rört sig i just den sortens terräng inte skulle knipa käft i häktet i 42 ytterligare dagar.
Ok och detta sammanfattat skulle då innebära att hon gjort sig skyldig tilll mord eller vad pekar detta på menar du?
[quote]Du menar att du tror på hennes ursäkt att hon inte sa något under sex veckors häktning var pga att hon hade bortträngda minnen?[quote]
Nej men för att komma ihåg vad hon sagt tidigare och inte glömma av och säga andra saker
[quote]Hennes historia är så simplistisk den kan vara. "Öööö, eeee...jag sov"[quote]
Ok
[quote]Så om man inte håller med om att en dom är korrekt så är man "blodtörstig" om man yttrar denna åsikt? Så för att inte vara "blodtörstig" får man alltså inte säga att en enda dom i åtminstone modern tid är felaktig? Man är alltså blodtörstig om man säger att Mats Alm dödade Linda Chen och att OJ Simpson mördade Nicole Brown och Ronald Goldman?[quote]
Nej det behöver man inte nödvändigtvis vara men det ligger inte långt därifrån. jag skrev heller inte att du enskilt var det utan att jag upplever att folk är det i hagen. Man vill se Maja fälld på livstid för mord vilket man är i sin fulla rätt att tycka men det är blodtörst för mig sprungen ur besvikelse över den nya spelplanen. Man hänvisar till FUPAR och ditten och datten och det ska bli medborgargarden hit och dit när det visat sig att fupen var värd vatten i åtminstone Majas fall i HR. Dream on säger jag bara. Så rent generellt finns här en tydlig blodtörst ur min synvinkel. Jag själv har en tydlig blodtörst mot medborgargardet dumpen t.ex. som jag tycker beteer sig bortom all rim och reson och använder Gestapo metoder. men där har jag sagt vad jag tycker och tänker om det och lägger inte mer energi på den frågan tillsvidare. Och det sista hörde ju inte hemma här men som exempel.
Citat:
Jag har väl inte uppmanat till att gripa henne igen och spärra in henne utan laglig grund? Så då har jag väl accepterat att hon ska friges?
Nej det har du inte. Det har jag aldrig sagt heller.
Så nu hoppas jag att du är gladare igen så du kan fira helg!
(Det gick inget vidare för mig att dela in i stycken 😂

Mvh Doktor fluff
Senast redigerad av Baaaartil 2023-10-13 kl. 16:49.
Senast redigerad av Baaaartil 2023-10-13 kl. 16:49.