2023-10-13, 16:13
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Mycket kan hända på fyra matcher... Men vi har satt oss i en bra position.

Tror på GAIS. Visst kan det hända saker men GAIS befinner sig i en mycket stark form. Sportklubben borde rimligtvis också gå upp, behöver inte många poäng för att greja det, vinner man hemma mot Östersund i sista matchen behövs bara 1 poäng på övriga tre matcher. Utsikten har fallit ihop, Öster har goda chanser att knipa kvalplatsen.

Profilbilden du har, är det på GAIS-stjärnan Samir Bakaou? Kommer väl ihåg honom och en anfallare i GAIS som hette Steve Gardner under andra halvan av 80-talet.
Citera
2023-10-14, 09:39
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Tror på GAIS. Visst kan det hända saker men GAIS befinner sig i en mycket stark form. Sportklubben borde rimligtvis också gå upp, behöver inte många poäng för att greja det, vinner man hemma mot Östersund i sista matchen behövs bara 1 poäng på övriga tre matcher. Utsikten har fallit ihop, Öster har goda chanser att knipa kvalplatsen.

Profilbilden du har, är det på GAIS-stjärnan Samir Bakaou? Kommer väl ihåg honom och en anfallare i GAIS som hette Steve Gardner under andra halvan av 80-talet.

Vinner VSK sin kommande match är de klara för Allsvenskan. Då kan inte två av de jagande lagen gå om, i och med att Utsikten och Öster möts, samt vi och Utsikten i sista omgången. Om jag nu räknat rätt.

Yes, det är Samir på bilden. Gardner spelade fram till 1988. Pålitlig målskytt.
Citera
2023-10-14, 19:23
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Vinner VSK sin kommande match är de klara för Allsvenskan. Då kan inte två av de jagande lagen gå om, i och med att Utsikten och Öster möts, samt vi och Utsikten i sista omgången. Om jag nu räknat rätt.

Yes, det är Samir på bilden. Gardner spelade fram till 1988. Pålitlig målskytt.

Det krävs fyra poäng för att VSK ska vara klara enligt genemsamma uträkningar i diverse sociala medier. Jag har inte själv hängt med i hur man räknar men det är vad som sägs. Vore för övrigt kul om både VSK och GAIS går upp när vi möts den 29 oktober.
Citera
2023-10-15, 11:23
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Det krävs fyra poäng för att VSK ska vara klara enligt genemsamma uträkningar i diverse sociala medier. Jag har inte själv hängt med i hur man räknar men det är vad som sägs. Vore för övrigt kul om både VSK och GAIS går upp när vi möts den 29 oktober.

Det stämmer när jag kollar tabellen igen. Om VSK tar tre poäng till landar ni på 60. Det gör även vi och Utsikten om Utsikten går rent och tar 12 poäng och vi vinner 3 av de återstående 4 matcherna (och då förlorar den sista mot Utsikten), och vi hamnar i en målskillnadsaffär. Men det känns ganska osannolikt.
Citera
2023-10-15, 20:58
Medlem
Jag tror inte VSK behöver ta en enda poäng till men man kommer självklart göra det. Jag tror att Öster vinner ganska lätt över Utsikten och då räcker det för VSK att ta 1p mot Landskrona i nästa match.

Så man blir då klara i kavaj tror jag när Öster vunnit mot Utsikten. Kan hända att man förlorar mot Landskrona då det är på bortaplan och då krävs matematiskt fortfarande 1p men det löser man i hemmamatcherna mot Gais eller Östersund eller Örgryte borta.

VSK är redan klara. Det går inte ens att spela på längre. Inte ens till 1.01.

Finns ingenting som talar för att Utsikten vinner över Öster. Utsikten vill och har inte råd att komma topp 2 så VSKs enda hot är Öster och de måste vinna alla matcher samtidigt som VSK förlorar alla och också plocka målskillnaden. Det kommer aldrig hända.
Citera
2023-10-17, 14:59
Medlem
Discoverys experter rankar Superettans bästa spelare enligt följande.

1. Julius Lindberg Gais
2. Daniel Ask VSK
3. Adam Bergmark Wiberg Öster

Största talanger rankas enligt följande.

1. Max Larsson VSK
2. Anes Cardaklija Gais
3. Adam Herdonsson Öster

Jag ser normalt 3-4 Superettanmatcher per vecka och är nog benägen att ge dem alla rätt på dessa listor.
Vad tycker ni?
Senast redigerad av Tittfinten 2023-10-17 kl. 15:12.
Citera
2023-10-17, 18:49
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tittfinten

1. Julius Lindberg Gais
2. Daniel Ask VSK

1. Max Larsson VSK
2. Anes Cardaklija Gais
3. Adam Herdonsson Öster

Jag ser normalt 3-4 Superettanmatcher per vecka och är nog benägen att ge dem alla rätt på dessa listor.
Vad tycker ni?

Låter väl helt rimligt. Nu har jag inte sett jättemycket av VSK men i de matcherna jag sett var Simon Johansson jävligt bra. Verkar sympatisk dessutom.
Citera
2023-10-17, 18:51
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Låter väl helt rimligt. Nu har jag inte sett jättemycket av VSK men i de matcherna jag sett var Simon Johansson jävligt bra. Verkar sympatisk dessutom.

Finns det osympatiska fotbollsspelare?
Citera
2023-10-17, 18:52
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tittfinten

1. Julius Lindberg Gais
2. Daniel Ask VSK

1. Max Larsson VSK
2. Anes Cardaklija Gais
3. Adam Herdonsson Öster

Vad tycker ni?

Kommer Gais klara sig utan Julius Lindberg nästa säsong? Kör man på av bara farten ändå? Som man gör just nu.
Citera
2023-10-17, 19:06
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Kommer Gais klara sig utan Julius Lindberg nästa säsong? Kör man på av bara farten ändå? Som man gör just nu.

I Superettan - ja, det tror jag. Om vi skulle gå upp till Allsvenskan behövs det värvas lite spets givetvis.
Citera
2023-10-17, 19:08
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
I Superettan - ja, det tror jag. Om vi skulle gå upp till Allsvenskan behövs det värvas lite spets givetvis.

Japp tänkte på nästa säsong, Gais är ju mer eller mindre klara för Allsvenskan 2024. Inte ens den mest pessimistiske gaisaren kan säga emot.
Citera
2023-10-17, 19:17
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Japp tänkte på nästa säsong, Gais är ju mer eller mindre klara för Allsvenskan 2024. Inte ens den mest pessimistiske gaisaren kan säga emot.

"Mer eller mindre klara", nä det tror jag faktiskt få GAIS:are skriver under på. 12 poäng kvar att spela om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in