Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Det där jag la jag också märke till. Bra att man får höra i klartext att så många har Tinder enbart som pausunderhållning när det är tråkigt och dom vill få bekräftelse.
Kan kanske ha med ovanstående att göra?
Jag har alltid fått mycket bra män och väldigt attraktiva män. De flesta bör inse att jag inte jagar och även avstå från att ta kontakt. Jag är knappast fotomodell men jag ser bättre ut än samtliga i dokumentären. Den tatuerade tjejen är väl den jag uppskattar som annars mer attraktiv än vad jag är men då behöver vi räkna bort att hon och jag inte attraherar samma slags män. Det är en kvinna för mer kriminella män.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilithseyes
Allt finns på LexBase. Offentliga uppgifter. Robin Michael Billock, före detta Svensson, född 90. Har skulder hos Kronofogden samt olika inkassobolag. Dömd för doping, grov rattfylla, olovlig körning, olovlig parkering osv. Dömd till skyddstillsyn, begränsat körkortstillstånd, frivård, dagsböter i omgångar. Doping och rattfylleri var bara nåt år sen och inte "i ungdomen". Är villkorligt dömd så sent som för nåt år sen. Driver Veras bryggeri som tidigare drevs av en kvinna som han matchat med på Tinder, enligt Tv4s dokumentär "Den svenska Tinderbedragaren". "Micke Billock" verkar vara det namn han använder enligt företagets hemsida. Advokaten som nämns i dokumentären är också Robins försvarsadvokat i flera av domstolsbeslut på Lexbase. Hunden som medverkar i dokumenterären påminner om en hund som nån med ett visst namn har som profilbild på Facebook. Även Robin Billock i Uppsala har en liknande hund på flera av sina facebookbilder. Osv. osv. i all oändlighet. Vemsomhelst kan kolla upp killen med några få knapptryck.
Lustigt att ingen av de åtta kvinnorna kollade upp honom på Lexbase eller gjorde en liten kreditkoll?
Det är det här jag menade. Allt du behöver veta finns generellt bland de offentliga handlingarna.
Sedan när det gäller stora insatser så är det meningen att man i lugn och ro ska ges möjlighet att gå igenom kalkyler med mera. Ingen seriös aktör skulle någonsin be en person öppna Bank-Id.
Du ska aldrig öppna Bank-Id om någon ber dig om det!
Jag såg inte så noga programmet men när det handlar om t.ex. 150 000 kr så bör man inse att andra investerare som inte behöver ta knäppa lån med skyhöga räntor, skulle vara minst lika intresserade. Men en dubbling på 5 veckor i vinst är vad det låter som, för bra för att vara sant. Hade det varit sant hade en mängd väletablerade aktörer istället lagt in de pengarna.
Så fort någon vill att du ska göra ekonomiska risker ska du kontrollera personens bakgrund och även ifrågasätta vad den säger.
Om du måste ta lån, innebär det att personen själv inte kan och orsaken till att den inte kan är skulder. Är det troligt att någon är skuldsatt och samtidigt ett affärsgeni? Eller är skulder något man får för att man snarare är kass på att sköta ekonomin? Om du då är dålig på din egen ekonomi, varför skulle du då sköta någon annans bättre?
För många av oss låter det självklart men världen är full av naiva människor som gärna
hjälper andra människor eller som går på tomt prat om att de kommer
få vara en del av en större förtjänst framöver. Dessa människor kanske andra dömer som dumma men med tanke på hur stor den ekonomiska brottsligheten är ska man inte vara så snabb med att peka finger åt lurade människor.
De flesta av oss, antagligen alla om vi inte har personlighetsstörning av misstänksamhet, paranoia eller tvångsmässig snålhet, kan luras någon gång. Analysera därför bättre. Är det för bra för att vara sant? Hur ser den ekonomiska situationen ut för den som kommer med "förslag" som innebär ekonomisk risk? Försöker vederbörande stressa fram handling? Hur ser personens bakgrund ut?