2023-10-13, 04:12
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orciny
Trots detta existerar inte virus, utan hela diskursen handlar om att dölja den råa och kalla verkligheten och förlägga lidande och död till "naturliga orsaker" snarare än till massmord.

Ett bra exempel på detta är hur man idag säger att europeerna förde med sig "virus" som gjorde aztekerna sjuka, när det mest troligt handlade om att europeerna drog undan mattan för hela den aztekiska civilisationen. Det är väl inte konstigt att människor blir sjuka och dör när hela deras värld rasar samman? Men av någon anledning måste denna process tillskrivas en osynlig materiell agent i form av ett virus, förmodligen på grund av att det är bekvämt att befria sig själv från moraliskt ansvar genom att skylla på en naturlig och renodlat materiell process.

På liknande vis är det väl inte konstigt att ursprungsbefolkningen i bland annat USA har enkelt för att bli alkoholister, då hela deras kultur och meningsskapande sammanhang slagits sönder. Men igen är det som egentligen borde vara sunt förnuft helt främmande för det dominerande paradigmet, istället ska det hänvisas till någon gen som man funnit korrelerar litegrann med alkoholbruk.
Senast redigerad av Orciny 2023-10-13 kl. 04:14.
Citera
2023-10-13, 04:41
Medlem
Ilimitados avatar
När jag fick covid satte det sig helt i magen. (givetvis ovaccinerad)
Citera
2023-10-13, 05:13
Medlem
zombie-nations avatar
Det är väl inte så konstigt att folk blev friskare av att avmaskas eftersom man blir svag av att ha mask, utan det kan man enklare bekämpa andra sjukdomar.

Att folk blev sjukare förr kan delvis bero på att de hade många smittor samtidigt. Något som visar det är att kroppstempen för icke feber har sjunkit i modern tid. Innan hade man alltid något.

Att det finns ett labb i Wuhan som forskar på corona, inte minsta misstänkt, nähepp?

Att kineser äter alla möjliga djurm inte ens mittoväg, nej då.
Citera
2023-10-13, 14:18
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orciny
Hör du verkligen inte själv hur löjligt det där låter? Det låter löjligt för att det är en saga medan verkligheten inte är lika simpel. Den är skrämmande och full av lidande och död, men för den sakens skull stämmer inte den moderna virusteorin (vilken föddes på 50-talet).
Det förstår jag att du tycker. Och orsaken till att du intar den ståndpunkten förstår jag också. Du är helt enkelt okunnig och ointelligent. Men för oss med lite innanför skalet, som dessutom har ganska god insyn i problematiken, så är det inte speciellt konstigt att man känner till vad som faktiskt gör virusforskare oroliga.

Du kanske tillhör det antivaxxar-patrask som till med fantiserat ihop att virus inte finns (det finns ju till och med porträtterande fotografier nu, så illiterära antvaxxar-patraskare kan titta på bilder), men för oss normala, läskunniga, går det bra att läsa de publikationer som gjorts i ämnet så får man en förståelse för exakt den rädsla jag beskrivit ovan.

Citat:
Although SARS-CoV-1 and MERS-CoV are highly pathogenic, neither virus has been shown to be highly transmissible between humans. Conversely, SARS-CoV-2 is much less virulent (with a case fatality rate of 1% or less) but much more transmissible, including the potential for transmission from those who are asymptomatic, which has made it difficult to control and has led to more than 500 million reported cases and 6 million deaths globally since the pandemic began in early 2020 [10]. A major concern is that a new coronavirus that is both highly pathogenic and highly transmissible could emerge from an animal reservoir at any point in the future. The consequences of the COVID-19 pandemic would pale in comparison to such a scenario. Thus, broadly protective and durable coronavirus vaccines that can prevent severe disease, and ideally prevent infection and reduce transmission, are urgently needed to mitigate the ongoing emergence SARS-CoV-2 VOCs and to protect against the future emergence of additional novel coronaviruses with pandemic potential.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X22010799

Hör av dig om du behöver mer kunskap från oss som har och kan dela med oss.
Citera
2023-10-13, 14:23
Medlem
Covid-19 var en influensa... inte ens en speciellt svår sådan. Influensor dödar många gamla och svaga varje år.

Den s.k. pandemin var oerhört överdriven och de största skadorna har orsakats av mRNA-vaccinen och lockdowns... samt att man satte in palliativ vård istället för att rädda våra gamla och sjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ivermectin är inte godkänt som behandling av Covid och inhalering av glödande rakblad är inte godkänt som behandling av hösnuva.
Tack för att du fortfarande pratar om Ivermektin. Och TACK för att du resonerar som du gör eftersom det visar hur rabiata vaccinhetsare kan vara. Man måste vara duktigt naiv om man inte inser att Pfizer gör allt i sin makt för att stoppa Ivermectin som har en fantastisk säkerhetsprofil och har funnits på marknaden i över 40 år... och som prisats i kampen mot Covid-19 av läkare som behandlat tusentals patienter med Ivermectin med fantastiskt resultat.

Forskare vid Japans Kitasato Institute publicerade 2011 en rapport som beskriver IVM i termer som nästan aldrig används för andra läkemedel:
"There are few drugs that can seriously lay claim to the title of “Wonder drug,” penicillin and aspirin being two that have perhaps had greatest beneficial impact on the health and wellbeing of Mankind. But ivermectin can also be considered alongside those worthy contenders, based on its versatility, safety, and the beneficial impact that it has had, and continues to have, worldwide"

Citat:
För mig får du gärna äta hundmat och utföra dina behov i en kattlåda, men skyll inte på oss andra med lite koll för att du inte får tugga i dig vilka djurprodukter som helst på vår bekostnad.
Antibiotika är ett annat läkemedel som används på både människor och djur. Återigen... stort TACK för att du påminner folk om det grova brott som begåtts mot oss när vi förhindras att receptfritt kunna köpa detta fullständigt ofarliga läkemedel. Det är absolut inte farligare än t.ex. Iprén eller Alvedon som går att köpa receptfritt.

Citat:
Ivermectin är lika lite godkänt för behandling av COVID som en liter cyanid är godkänt för behandling av vax i öronen. Eller menar du att de förbjudit cyanid för behandling av vax i öronen!?
Nämen... jag börjar tro att du lobbar MOT läkemedelsindustrin eftersom du kommer med fullständigt sanslösa påståenden. Om ditt resonemang hade handlat om mRNA-vaccinen så hade det legat närmare sanningen än det du försöker få folk att tro om Ivermektin.

Citat:
Hur är det med ormolja? Har de förbjudit det för behandling av allergi mot svarta hål? FAN också!!
Det här är en guldgruva... alla förstår att problemet med Ivermektin är att det är nästan gratis!! Big Pharma kan inte tjäna pengar på det. Det är därför de gör allt i sin makt för att smutskasta Ivermektin som är oerhört effektivt. Sådana som du ser hellre att skattepengar läggs på Paxlovid för 10 000kr/behandling eller Remdesivir för över 20 000kr/behandling.
Citera
2023-10-13, 14:39
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Just DET är en intressant diskussion, inte minst i en tråd där någon (eller t.o.m. ett par stycken) hävdar att viruset inte finns. Detta samtidigt som de hävdar att de minsann tappade både smaksinne och lukt när de hade influensan (som inte finns om man skall tro dessa). Vi får nog aldrig veta vilket ben dessa virusförnekare skall stå på.

Det som gör virusforskare nervösa är utan tvekan Coronavirus. Så var det den här gången också. Med MERS och SARS i färskt minne kan man förstå att man tryckte på alla larmknappar som fanns, i synnerhet när den första varianten (Wuhan) härjade i Kina. Den varianten var sannolikt den allvarligaste, men när viruset smet ut från Kina hade det lyckligtvis redan muterat och nu lägger den ganska långt ifrån det ursprungliga. Det som skett nu är att viruset blivit smittsammare men samtidigt lindrigare, och det är ju kanon. Så vi har att förhålla oss till TVÅ faktum - MERS som var betydligt dödligare än något annat vi stött på, men inte speciellt smittsamt. Och så nu SARS-COV-2 som till slut blev nästan skrämmande smittsamt (Mässlings-nivå) men mindre dödligt. De tre senaste Corona-virusen har varit Zoonotiska.

Nervositeten jag nämnde handlar naturligtvis om att det till slut hoppar ett virus från djur till människa (eller t.o.m. fram och tillbaka ett par gånger) och att resultatet blir ett Coronavirus som är lika dödligt som MERS och samtidigt lika smittsamt som SARS-COV-2. Kapplöpningen som sker på området handlar utan tvekan om att kunna hantera detta när det sker. Inte OM det sker utan NÄR...

Hade ju varit rätt intressant att se vad antivaixin-patrasket säger den dagen det dyker upp ett virus med 34% dödlighet och en smittsamhet i nivå med SARS-COV-2 och Biontech eller något annat företag får fram ett vaccin med 90% efficacy (de som inte har kunskap om skillnaden mellan efficacy och efficiency får googla). Jag gissar rakt av att det inte blir "virus finns inte!!"

PS.
Det ser inte bra ut just nu för mig gällande vårt vad. It is what it is.

Ett sådant scenario med ett smittsamt virus och hög dödlighet låter otrevligt ja. Håller med dig i ett sånt läge så kommer nog alla virusförnekare att springa till vårdcentralen pronto. Det börjar faktiskt bli lite tröttsamt med vaccinkritik känner jag. Haha jaså vadet ser bra ut för mig. Där ser man jag som målade upp ett värsta scenario och var inställd på att förlora 😅
Citera
2023-10-13, 14:41
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Covid-19 var en influensa... inte ens en speciellt svår sådan. Influensor dödar många gamla och svaga varje år.
Influensa är ett helt annat virus. Har ingenting med COVID-19 att göra.

Citat:
Den s.k. pandemin var oerhört överdriven och de största skadorna har orsakats av mRNA-vaccinen och lockdowns... samt att man satte in palliativ vård istället för att rädda våra gamla och sjuka.
Vad har det med ditt svammel om att "Ivermectin är förbjudet" att göra. Ivermectin är inte förbjudet. Inte ens för behandling av COVID-19. inte i Sverige. Inte i Europa. Inte i USA. Förstår du?

Citat:
Tack för att du fortfarande pratar om Ivermektin. Och TACK för att du resonerar som du gör eftersom det visar hur rabiata vaccinhetsare kan vara. Man måste vara duktigt naiv om man inte inser att Pfizer gör allt i sin makt för att stoppa Ivermectin som har en fantastisk säkerhetsprofil och har funnits på marknaden i över 40 år... och som prisats i kampen mot Covid-19 av läkare som behandlat tusentals patienter med Ivermectin med fantastiskt resultat.
Du har rapat om "fantastisk säkerhetsprofil" i flera år nu. Att du inte ger dig. Du blir överbevisad gång på gång på gång i studie efter studie och du ger dig fortfarande inte? Jag har ingenting emot att antivaxxar-patrasket äter Ivermectin. Ät en handfull till frukost om du vill. Med tanke på de neurologiska skador som ofta uppstår vid överdosering misstänker jag att du käkat en del..? Frågan som gällde var om det förbjudits, och svaret är att det är ingen som förbjudit behandling av COVID-19 med Ivermectin. Har du svårt för att fatta eller?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5929173/

Citat:
Forskare vid Japans Kitasato Institute publicerade 2011 en rapport som beskriver IVM i termer som nästan aldrig används för andra läkemedel:
"There are few drugs that can seriously lay claim to the title of “Wonder drug,” penicillin and aspirin being two that have perhaps had greatest beneficial impact on the health and wellbeing of Mankind. But ivermectin can also be considered alongside those worthy contenders, based on its versatility, safety, and the beneficial impact that it has had, and continues to have, worldwide"
Spelar ingen roll om det är forskare i Japan, eller om det kejsar Hirohito själv som skrivit - ingen har förbjudit behandling av COVID-19 med Ivermectin (möjligen infördes en regel om off-label användning i Australien). Har du svårt för att fatta?

Citat:
Antibiotika är ett annat läkemedel som används på både människor och djur. Återigen... stort TACK för att du påminner folk om det grova brott som begåtts mot oss när vi förhindras att receptfritt kunna köpa detta fullständigt ofarliga läkemedel. Det är absolut inte farligare än t.ex. Iprén eller Alvedon som går att köpa receptfritt.
Ja, men så visar du återigen hur blåst du är. Veterinärmedicinska produkter har helt andra krav på produktion (inte minst process, säkerhet, renlighet, filtrering och liknande). Ät använd kattsand till frukost om du vill, ingen bryr sig, men kom inte och gnäll när du mår dåligt. Som sagt, ingen bryr sig, men vi vill inte betala för att vårda dig när du gjort bort dig. Igen. Igen igen. Och igen.

Citat:
Det här är en guldgruva... alla förstår att problemet med Ivermektin är att det är nästan gratis!! Big Pharma kan inte tjäna pengar på det. Det är därför de gör allt i sin makt för att smutskasta Ivermektin som är oerhört effektivt. Sådana som du ser hellre att skattepengar läggs på Paxlovid för 10 000kr/behandling eller Remdesivir för över 20 000kr/behandling.
Som sagt. För min del får du gärna äta ett kilo Ivermectin till frukost för att bota ett virus som vissa i tråden påstår inte finns, men min poäng var att ingen förbjudit behandling av COVID-19 med Ivermectin Ut och käka Ivermectin med dig istället för att sitta här och gnälla. Ingen kommer stoppa dig, ut och ÄT!!

Är vi klara nu? Jag tar det igen: INGEN HAR FÖRBJUDIT IVERMECTIN FÖR BEHANDLING AV COVID-19. FÖRSTÅR DU!?
Senast redigerad av korrektamund0 2023-10-13 kl. 15:29.
Citera
2023-10-13, 16:34
Medlem
Orcinys avatar
Citat:
Det förstår jag att du tycker. Och orsaken till att du intar den ståndpunkten förstår jag också. Du är helt enkelt okunnig och ointelligent. Men för oss med lite innanför skalet, som dessutom har ganska god insyn i problematiken, så är det inte speciellt konstigt att man känner till vad som faktiskt gör virusforskare oroliga.

Du kanske tillhör det antivaxxar-patrask som till med fantiserat ihop att virus inte finns (det finns ju till och med porträtterande fotografier nu, så illiterära antvaxxar-patraskare kan titta på bilder), men för oss normala, läskunniga, går det bra att läsa de publikationer som gjorts i ämnet så får man en förståelse för exakt den rädsla jag beskrivit ovan.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X22010799

Hör av dig om du behöver mer kunskap från oss som har och kan dela med oss.

Jag är väl insatt i evolutionsteorin och dess dynamik, samt hur virus kan utveckla olika egenskaper inom ramen för denna dynamik. Jag ifrågasätter inte att modellen är internt konsistent. Problemet är bara att virus inte existerar och har vederlagts i kontrollexperiment. Det är därmed betydelselöst hur logiskt konsistent modellen än skulle vara: eftersom själva grundpremissen för virusmodellen har förkastats så är alla härledningar efter det värdelösa.
Citera
2023-10-13, 17:04
Medlem
Citat:
Att du inte ger dig. Du blir överbevisad gång på gång på gång i studie efter studie och du ger dig fortfarande inte?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5929173/
Tack... äntligen något av substans istället för allt ordbajseri du ägnar dig åt. Skall titta på studien. Obs singular... det finns inte "studie efter studie efter studie" som påstår att Ivermektin skulle vara det minsta farligt.

Motsatsen till singular är plural... t.ex. det hundratal studier som pekar på att Ivermektin VISST fungerar mot Covid-19 https://c19ivm.org/

Tyvärr är korruptionen enorm och vill forskare få anslag gäller de att de fogar sig för att få ta del av Big Pharma-pengar.

Angående tillgängligheten för den som vill ta Ivermektin (som borde vara receptfritt) mot influensan Covid-19... lycka till att hitta en doktor som är beredd att riskera sin läkarlegitimation genom att ordinera Ivermektin mot Covid-19.
Citera
2023-10-13, 21:00
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Skyll inte på mig för att de styrande processerna för att förhindra dummerjönsanvändande av tramsprodukter fungerar. Ivermectin är lika lite godkänt för behandling av COVID som en liter cyanid är godkänt för behandling av vax i öronen. Eller menar du att de förbjudit cyanid för behandling av vax i öronen!? Och därtill har de tydligen förbjudit Ivermectin för behandling av COVID? Var får ni allt trams ifrån?

Saken blir knappast bättre av att Ivermectin visat sig inte bara vara rent av livsfarligt i de doseringar som krävs för att erhålla marginell form effekt IN VITRO och dessutom visat vara fullständigt verkningslöst in vivo.

Och allt detta skall ses i relation till att substansen vi talar om påstås vara verksam mot ett virus som - om man skall tro patrasket som skriker högst, mest och falskast - inte ens finns.

Hur är det med ormolja? Har de förbjudit det för behandling av allergi mot svarta hål? FAN också!!

Om en läkare skulle ha ordinerat ivermektin mot covid så skulle han riskerat sin legitimation. Att importera det som privatperson , utan recept, för covid är inte tillåtet.
Om något av detta inte är sant så godkänner jag att det inte var förbjudet.

Din analogi till cyanid för behandling av vax i öronen är inte särskilt lyckad. Det finns ingen idé eller önskemål om den behandlingen. Cyanid är dessutom livsfarligt. Det är en vulgäranalogi enbart i syfte att spektakla, en lek med ord. Man kan räkna upp lustiga förbud hela dagen om man vill men det är inte relevant. Cyanid har dock gjorts otillgängligt ungefär i samma grad som ivermektin. Det stämmer.

Huruvida ivermektin är bevisat effektivt enligt sjukvårdsmyndigheterna saknar betydelse för frågan om det var förbjudet eller inte.
Citera
2023-10-15, 19:02
Medlem
Citat:

Det som gör virusforskare nervösa är utan tvekan Coronavirus.

Nervositeten jag nämnde handlar naturligtvis om att det till slut hoppar ett virus från djur till människa (eller t.o.m. fram och tillbaka ett par gånger)

hoppande virus, ja vad spännande.

det som gör 'virusforskare' nervösa är väl snarare att fler och fler börjar få upp ögonen för vilken fuskvetenskap virologin faktiskt är. när folk ber om ett vetenskapligt godtagbart bevis för att patogena virus faktiskt existerar, och de helt enkelt inte kan leverera.
Citera
2023-10-15, 19:05
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
hoppande virus, ja vad spännande.

det som gör 'virusforskare' nervösa är väl snarare att fler och fler börjar få upp ögonen för vilken fuskvetenskap virologin faktiskt är. när folk ber om ett vetenskapligt godtagbart bevis för att patogena virus faktiskt existerar, och de helt enkelt inte kan leverera.
Du kan ju alltid ta och bli biten av ett rabiessmittat djur för att bevisa din tes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in